Fremover skal Avisen.dk levere artikler om danskernes arbejdsliv til Søndagsavisen. Og flere samarbejder kan være på vej. »Vi er selvfølgelig på udkig efter andre medier – specielt webmedier – som vil på print,« siger Søndagsavisens chefredaktør, Søren Krogsgaard, til Journalisten.dk.
Det unikke samarbejde indebærer, at Avisen.dk fra og med denne uge skal levere en række nyheder om job- og arbejdsliv til Søndagsavisen.
Til gengæld får Avisen.dk direkte eskponering på Søndagsavisens hjemmeside.
»Aftalen koster os ikke noget. Men de artikler fra Avisen.dk, vi bringer på print, bringer vi også på nettet. Og dermed leder vi trafik videre til Avisen.dk,« fortæller Søren Krogsgaard.
Altså et win win-samarbejde.
For Søndagsavisen betyder det samtidig, at avisen kan koncentrere kræftene om kerneområder. Det vil sige forbrug, familie og de store portrætter af kendte.
»Og det vil vi fastholde og styrke,« siger Krogsgaard til Journalisten.dk.
Han åbner samtidig for, at der kan komme flere af den slags partnerskaber. Eksempelvis anvender Søndagsavisen i forvejen historier fra Videnskab.dk. Og der er andre områder, hvor avisen stadig ikke er dækket ind:
»Man kunne sagtens forestille sig lignende samarbejder på andre stofområder – eksempelvis inden for motor-stof,« siger han.
For Avisen.dk er der i øvrigt ikke noget nyt i at levere til andre medier. I forvejen har hjemmesiden et samarbejde med Politiken og MetroXpress. Men om det nye samarbejde med Søndagsavisen siger chefredaktør Rasmus Emborg:
»Vi ser frem til at løfte vores trafik yderligere med links til en række af vores historier på et af landets mest aktive sites. Samtidig når vi ud til knap hver anden bopæl i landet på print, så endnu flere danskere lærer Avisen.dk at kende.«
Sondagsavisen.dk har 243.000 brugere og 43 mio. sidevisninger hver måned. Avisen.dk har ifølge de seneste tal fra FDIM 180.000 brugere om måneden.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.