search

Årets scoop og flop 2007

Journalisten har spurgt 14 kommunikationsfolk, hvilke begivenheder og personligheder de ser som årets mest væsentlige i 2007. Villy Søvndal, Dash 8 og en grøn partiformands »svin, svin, svin« til en erfaren medierotte er i skarp konkurrence.

Journalisten har spurgt 14 kommunikationsfolk, hvilke begivenheder og personligheder de ser som årets mest væsentlige i 2007. Villy Søvndal, Dash 8 og en grøn partiformands »svin, svin, svin« til en erfaren medierotte er i skarp konkurrence.

 

 

Jens Langergaard

Pressechef, SAS

Årets kommunikator

Villy Søvndal.

Årets citat

»Svin, svin, svin.«

Årets mediehjemmeside

YouTube – den er på godt og ondt blevet stedet, hvor mange yngre mediebrugere starter deres informationsindsamling/-deling.

Årets scoop

B.T.s solo med dannelsen af Ny Alliance.

Årets mediebegivenhed

Målt i sendetid og spaltemillimeter er der ingen tvivl om, at Folketingsvalget løber af med sejren.

Årets medieflop

Louise Frevert.

Årets krisekommunikation

SAS’ Dash 8 kommunikation – men det er selvfølgelig et lidt farvet valg.

 

 

Esben Ørberg

Kommunikationschef, DJ

Årets kommunikator

Medieprofessor på CBS Anker Brink Lund har en formidabel evne til at gøre sig forståelig og fascinere et publikum med knivskarpe analyser af medielandskabet.

Årets spiseseddel

»Hykler: Falbert tør ikke trykke royale bøssebilleder.« Fra de studerende fra Danmarks Journalisthøjskoles blad, Illustreret Bunker.

Årets fotograf/ illustrator/ tegner

Roald Als. Det kan ikke være anderledes. Als er en mester i dansk satire. Kan han ikke oprette en Als-skole, som kan fremavle efterkommere?

Årets citat

»Nok er nok.« Gitte Seeberg om Dansk Folkeparti.

»Tal ordentligt til dyrene!« Dyrevelfærdsordfører Chr. H. Hansen, Dansk Folkeparti.

Årets mediehjemmeside

Media Guardian. Verdens suverænt bedste. Dækker alt. Både penge og indhold. Guardian er ejet af The Scott Trust Fund, som har et stærkt publicistisk formål. Derfor er det også verdens mest troværdige mediesite: Guardian.co.uk/media.

Årets historie, der aldrig slog igennem

22-årigs mobil-båndoptagelse af samtale med PET-agenter, som søgte at hyre ham som meddeler. Spin af højeste karat, idet sagen p.t. stort set ikke har fået medieomtale.

Årets scoop

Journalist Jakob Albrechts artikel i Journalisten om Forsvarsministeriets presserådgiver Jakob Winther, manden, der afmonterede Guldbrandsen-filmen »Den Hemmelige Krig« for regeringen. En formidabel blotlæggelse af, hvordan man lukker en dårlig sag.

Årets mediebegivenhed

Danmarks Radios nedsmeltning (reduktion eller lukning) af Dokumentarzonen, Montagegruppen, Eksistens, Ultralyd, Lige Lovligt, Harddisken og Kulturnyt. At de vil være det bekendt.

Årets medieflop

Galathea-ekspeditionen. Møgirriterende mediekonstruktion, som avislæsere skulle belemres med i månedsvis.

Årets krisekommunikation

I en periode under stærk kritik oprettede Arla Foods en række blogs, hvor medarbejderne var dominerende med kommentarer og råd til brugerne/kunderne. På forbløffende vis har Arla åbnet sig for dialog og kritik.

 

 

Rikke Halberg

Rescu Kommunikation i Århus

Årets kommunikator

Villy Søvndal. Magen til sarkastisk humor skal man spejde langt efter. Og så virker det endda efter hensigten.

Årets spiseseddel

Var der overhovedet nogen lørdage i år, hvor der ikke var "Vild med Dans" på begge sider?

Årets fotograf/ illustrator/ tegner

Ulrik Jantzen for sin kamp for Photoshop.

Årets citat

»Vi ser det som et forsvarligt og sikkert fly.« Vicekoncernchef i SAS John Dueholm efter flystyrtet i Aalborg.

Årets mediehjemmeside

Tv2.dk. – ikke fordi der er sket det helt store nye i år, men fordi Tv2.dk fortsat holder en temmelig høj standard: Blogforum, forholdsvis interessante blogs fra de ansatte, ’bag kulisserne’, gode sofa-konkurrencer, gode subsites (for eksempel Valg.tv2.dk). Alt i alt et meget levende site, der forsøger at være med på beatet og modsat avis-hjemmesiderne ikke lider under tekst-genbrug.

Årets historie, der aldrig slog igennem

Historien om Jolanda Ceplak, verdensrekordholder i 800 meter indendørs for kvinder, der midt under Tour de France blev taget i at dope sig med epo. Kun to danske medier syntes, at det var en note værdigt. Hvorfor er det værre at dope sig i cykelsport end i atletik?

Årets scoop

At Politiken fik foræret en båndoptagelse af en PET-agents hverveforsøg: »Vi er ligeglade med, at du smugler kokain …«

Årets mediebegivenhed

Madeleine – men hvorfor?

Årets medieflop

Naser Khader. Sikke dog en frygtelig valgkamp!

Årets krisekommunikation

Årets dårligste forsøg på at styre udenom en krise må nok siges at tilfalde SAS.

 

 

Anna Vinding

Underdirektør/kommunikationschef, DSB

Årets kommunikator

Karl Rove. De fleste kommentatorer udpeger ham som den virkelige hjerne bag Bush-administrationen og som hovedarkitekten bag Bush juniors to valgsejre. Rove lagde strategien – og havde også direkte indflydelse på politikken. Derfor må Rove være den mest indflydelsesrige spindoktor i dette årti.

Årets spiseseddel

SE og HØR om Khader »Håndværkere taler ud: Sort arbejde hos Khader.« Naser om SE og HØR: »Svin!«

Årets fotograf

Erik Petersen, Politiken (posthumt). Bogen med hans fremragende fotos fra Anden Verdenskrig kom i år. Den holder – 60 år efter …

Årets citat

»I dag er man dødstruet flere steder i verden, hvis man har samarbejdet med en dansker! Hvordan kunne det komme dertil? Har hele den danske nation taget sovepiller, eller hvad?« Forfatteren Suzanne Brøgger.

Årets historie, der aldrig slog igennem

Begrundelser for og konsekvenser af Danmarks deltagelse i Irak-krigen.

Årets scoop

Helle Ib, B.T., som havde nyheden om dannelsen af Ny Alliance. Perfekt timing. Efter måneders spekulationer måtte Khader & Co. melde ud før planlagt.

Årets mediebegivenhed

Per Mikael Jensen, der forlod direktørposten på TV 2 i utide.

Årets medieflop

Bastard Film/ TV 2 og Ekstra Bladets historie om Mærsk og granitten. Granitten ligger overalt, inklusive i Politikens Hus. Det kunne have været en relevant historie om arbejdsforhold i Kina – i stedet blev det forsøgt gjort til personfnidder.

Årets krisekommunikation

Ja – det kunne I lide at vide!

 

 

Birgitte Jensen

Formand, Kommunikation og Sprog

Årets kommunikator

Villy Søvndal for sin enkle og letforståelige sprogbrug – og for at sige undskyld for en fejl.

Årets spiseseddel

»Løgnen fra Herning«, om Bjarne Riis. Spiller rigtig flot på Riis’ tidligere tilnavn Ørnen fra Herning. Trist at måtte erkende det om et bysbarn.

Årets fotograf/ illustrator/ tegner

Roald Als for hans fantastiske evne til at spidde personer og situationer.

Årets citat

Gitte Seebergs »Nok er nok«. Med tre små ord udtrykker hun, at medmenneskeligheden skal tilbage i politik.

Årets mediehjemmeside

Danmarks Radio. En seriøs side, hvor man kan føle sig velorienteret døgnet rundt, og som gør god brug af forskellige medier.

Årets historie, der aldrig slog igennem

I al beskedenhed: Vores eget forsøg på at gøre politikerne opmærksom på, at kvalitetsreformen kun bliver en succes, hvis kommunikation indtænkes i hele processen.

Årets mediebegivenhed

Michael Rasmussens exit fra Tour de France og de efterfølgende måneders spekulationer om hans whereabouts og afsløringer af løgne.

Årets medieflop

Grevinden af Frederiksborgs bryllup. Hvorfor dog bruge tid på noget, hvor man ikke får hovedbegivenheden – selve vielsen – med? Men jeg havde da selv fjernsynet kørende, lidt nysgerrig er man vel!

Årets krisekommunikation

Per Larsen fra Københavns Politi, som uden at miste besindelsen klart og tydeligt forklarer svære politiopgaver som for eksempel rydningen af Ungdomshuset.

 

 

Ole Daugbjerg

Kommunikationschef, Danfoss

Årets kommunikator

Villy Søvndal – søvngængeren viste sig at have både humor og gennemslagskraft!

Årets fotograf/ illustrator/ tegner

Niels Bo Bojesen, JP.

Årets mediehjemmeside

Børsen – sitet er hurtigst med løsninger, der næsten gør webben lige så nem som avisen!

Årets historie, der aldrig slog igennem

JPs afsløring af trusler fra Fatahs hellige krigere.

Årets scoop

Henrik ’SE og HØR’s løfte om at holde mund!

Årets mediebegivenhed

At dømme efter medierne må det være, at kronprinseparrets samliv har resulteret i en graviditet igen!

Årets medieflop

Lars Kolind – spejderføreren mistede kompasretningen, da han gik ind i politik!

Årets krisekommunikation

Aner det ikke – for så ville det jo ikke være håndteret godt!

 

 

Kresten Schultz-Jørgensen

Direktør, Lead Agency

Årets kommunikator

Villy Søvndal.

Årets citat

»We’re kicking ass.« George W. Bush, om sikkerhedssituationen i Irak til den australske vicepremierminister Mark Vaile.

Årets mediehjemmeside

Kommunikationsforum.dk.

Årets scoop

Olav Hergel og andre, der omsider satte asylbørnene på dagsordenen.

Årets mediebegivenhed

At hele valgkampen drejede sig om spin, mere end nogensinde. Skal vi ikke give det stakkels ord fri – i 2008?

Årets medieflop

TV2 Radio-direktør Jens Rohdes personangreb på Henrik Sass Larsen, i øvrigt efter hans suspension som direktør fra al kontakt til offentlige myndigheder oven på hans ”grove” sprogbrug. Ren drengerøv – men hvorfor med direktørtitel?

 

 

Karin Sloth

Redaktør, Kommunikationsmagasinet

Årets kommunikator

Her vil jeg vælge en kommunikator fra medieverden: TV 2s Anders Kronborg. Han har som fungerende direktør professionelt håndteret TV 2s kriser og værnet om TV 2s brand og image.

Årets fotograf/ illustrator/ tegner

Der er bare for mange, men skal det være, så tag Wulffmorgenthaler – på grænsen til det absurde.

Årets citat

Selvudnævnt frontkæmper for de danske værdier Pia Kjærsgaard: »V og K må også gøre en indsats. De må sørge for en stærkere disciplin i deres folketingsgrupper. Specielt hos Venstre er det skredet nogle gange, men den går ikke mere.«

Årets mediehjemmeside

DR Update, det er nyheder med den totale fleksibilitet og brugervenlighed – altså nyheder når jeg vil, og hvor jeg vil. Sådan skal nettet anvendes – og så uden helikopter.

Årets historie, der aldrig slog igennem

Der er skåret og fyret på DR og andre medier. Vi betaler det samme, men hvor meget ringere er varen blevet? Oplagt ide til et forbrugerprogram og mere relevant end programmer om det offentliges leasing af kopimaskiner.

Årets scoop

"Den Hemmelige Krig" må være med i konkurrencen. Den problematiserer på flot vis dansk deltagelse i fredsskabende aktioner og dansk samarbejde med styrker, der ikke arbejder inden for de samme konventioner, som Danmark har underskrevet.

Årets mediebegivenhed

At medierne i valgkampen (næsten) systematisk tjekkede de politiske påstande. Det var velgørende og lover godt for fremtidens journalistik. At det så åbenbart ikke flytter holdninger, er en anden sag.

Årets medieflop

Relanceringen af TV2 Radio.

Årets krisekommunikation

Rabobanks håbløse håndtering af Tour de France. Man skulle tro, de var betalt af medierne for at trække en krise i maksimal langdrag til glæde for oplagstallene. Et skoleeksempel til undervisningsbrug.

 

 

Jacob Winther

Pressechef, Forsvarsministeriet

Årets kommunikator

Villy Søvndal. Han har brændt igennem i mediebilledet i en grad, som få havde forestillet sig, da han overtog formandsposten.

Årets spiseseddel

»Druk, lir, dans. Afsløring: Politikere i spareforhandlinger på Oslo-båden«. Byrådspolitikerne fra Allerød på budgetseminar. Ekstra Bladet.

Årets fotograf

Simon Borg, TV 2 (har arbejdet fast sammen med Rasmus Tantholdt i Irak).

Han er der, hvor det sker, og virker rolig – selv under alarmer i missionsområder, hvor han præsterer at filme forsvarsministeren liggende på maven.

Årets citat

»Det er ufattelig vigtigt, at der er fælles fodslag i EU, for ellers ligner vi jo bare klaphatte igen.« – Forsvarsminister Søren Gade til blandt andet Ritzau i forbindelse med Kosovos selvstændighed.

Årets mediehjemmeside

Jeg har lige oprettet mig som ’tester’ på JP2.dk og har store forventninger til dette nye avismedie.

Årets scoop

Christoffer Guldbrandsen, der har fået lov at følge Ny Alliance i tykt og tyndt. Efter valget burde han have materiale til årets film!

Årets mediebegivenhed

Folketingsvalget.

Årets medieflop

B.T.s historie om, at Morten Messerschmidt angiveligt skulle have sunget slemme sange i Grøften.

Årets krisekommunikation

For årets dårligste: SAS formåede at crashe kommunikationen omkring deres Dash 8 fly.

 

 

Ulla Krag Jespersen

Informationschef, DJH

Årets kommunikator

Bill Clinton. Han er en gudbenådet retoriker.

Årets illustrator/ tegner

Det må blive Politikens Roald Als – igen i år.

Årets citat

Informations Rune Lykkeberg, som kaldte valget »Et valg mellem varm luft fra Naser Khader og kold luft fra Pia Kjærsgaard.«

Årets mediehjemmeside

For mit eget vedkommende var det Facebook, som jeg brugte to dage på at nørde med for så ved en fejl at komme til at slette hele min profil. Facebook – det var et kort, men uforglemmeligt møde.

Årets scoop

Da Bo Elkjær fra Ekstra Bladet omsider fik sit interview med statsministeren. Desværre i skyggen af, at en masse andre medier også fik interview med Fogh.

Årets mediebegivenhed

Her er "Vild med dans" og den globale opvarmning vist i skarp konkurrence.

Årets medieflop

Det er vanskeligt at komme uden om Paula Larrain og Lars Kolind, de pæne mennesker. Deres flop viste heldigvis, at vælgerne ikke kan undervurderes.

Årets krisekommunikation

SAS, der for første gang i mands (mit) minde fik handlet korrekt i en krise og sendt Dash 8 flyene på pension. Hvad er et tab i milliardklassen mod tabet af passagerernes tillid? Det er krisestyring, der betaler sig, men afgjort mest på langt sigt.

 

 

Christian Have

Direktør, Have PR & Kommunikation

Årets kommunikator

Senator og præsidentkandidat Hillary Clinton … overraskende skarp og troværdig … i en valgkamp, der ellers emmer af testosteron og ikke meget andet …!

Årets spiseseddel

Politiken på valgdagen den 13. november 2007…4 hjerter til Poul og Mogens … det sagde "Boom-Boom".

Årets fotograf/ illustrator/ tegner

Tegner Roald Als … uforudsigelig, skarp … og altid humoristisk i sin streg.

Årets citat

»Du er et svin, svin, svin…« sagt af Naser Khader om Henrik Qvortrup. Et ordvalg, vi ikke er vant til i en ellers kedelig og forudsigelig valgkamp!

Årets mediehjemmeside

Politikens "I BYEN.dk" – DK’s bedste site.Vibrerende, levende og altid med tilbud om gode oplevelser!

Årets historie, der aldrig slog igennem

Journalist Bo Elkærs interview i Ekstra Bladet med statsministeren omkring grundlaget for Irak-krigen. Vi ventede og ventede!

Årets scoop

DR Dokumentar om svinetransporter. En historie, der stadig trækker sine spor!

Årets mediebegivenhed

Lanceringen af partiet Ny Alliance på Borgen. En begivenhed, der blev større i medierne, end da Brødrene Olsen vandt det Internationale Melodi Grand Prix. Politik er sandelig blevet underholdningsstof!

Årets medieflop

Asmaa Abdol-Hamid, Enhedslisten. Det kunne have været så godt, og så blev det bare noget skidt!

Årets krisekommunikation

Danmarks Radio – suveræn hele året igennem – på mange planer!

 

 

Henrik Harring Jørgensen

Pressechef, Egmont

Årets kommunikator

Forkvinderne i dansk politik. Fordi det daglige talcirkus trænger til domptører, der på hver deres måde bringer personlighed og klar tale ind i debatten.

Årets spiseseddel

Ikke bedste journalistik, men bedste anledning til faglig selvransagelse: »Henrik Sass Larsen – spion for Venstre.« Historien, der bestemt hverken var årets bedst dokumenterede eller mest respekterede journalistiske håndværk, har uden tvivl har fået mange andre nyhedsmagere til at reflektere over, hvornår og om en historie holder hele vejen til trykstart. Og det er jo sundt.

Årets illustrator/ tegner

Roald Als. Fordi en blyant og en god ide stadig kan bevæge danskerne.

Årets mediehjemmeside

Ekstrabladet.dk. Fordi avisens alsidige og vedholdende frieri til de papirløse læsere fortjener det.

Årets historie, der aldrig slog igennem

Togdriften, eller mangel på samme. Fordi danskernes samlede tab af tid, penge og godt humør efterhånden berettiger til navneskiftet DSB: Danske Sæson Baner.

Årets scoop

Svinetransporterne. Fordi DRs afsløringer og journalistiske vedholdenhed fortjener det.

Årets mediebegivenhed

Michael Rasmussens favntag med Tour de France. Fordi ordet ”kylling” blev brugt i mange forskellige sammenhænge i 2007. Inden for medieverdenen må det være TV 2-direktør Per Mikael Jensens pludselige exit.

Årets medieflop

Ny Alliance. Fordi selv maksimalt momentum og masser af talent kan forspildes, hvis man ikke er velforberedt på mødet med virkeligheden.

Årets krisekommunikation

SAS. Fordi sagen viste, hvor højt kommunikation skal prioriteres, når virksomheder får problemer.

 

 

Klaus Kjøller

Lektor i kommunikationsanalyse, KU

Årets kommunikator

Villy Søvndal.

Årets fotograf/ illustrator/tegner

Det er stadig Roald Als, selv om hans tegninger efterhånden mest vækker genkendelsens glæder fra tidligere år.

Årets citat

Ralf Pittelkow: »Qvortrup er den ukronede konge af bullshit i de danske medier.«

Årets mediehjemmeside

Jyllands-Postens JP2.dk.

Årets historie, der aldrig slog igennem

Regeringens kvalitetsreform.

Årets scoop

Politikens afsløring af, at Villy Søvndals 20 personligt besøgte plejehjem kun var fem. En oplysning, som de fik ved blot at ringe til partisekretariatet.

Årets mediebegivenhed

Politiaktionen, hvor Ungdomshuset blev indtaget. Og den efterfølgende rydning.

Årets medieflop

Ny Alliance.

Årets krisekommunikation

Socialdemokraternes fremstilling af valgresultatet som en personlig sejr for Helle Thorning-Schmidt.

 

 

Michael Monty

Presseansvarlig, LEDERNE

Årets kommunikator

Henrik Qvortrup. Frygtløs, knivskarp, uden skåneærmer – og måske også uden så mange venner.

Årets fotograf

Mange bud, men et godt kunne være Jacob Ehrbahn fra Politiken.

Årets tegner

Det må være Bob Katzenelson blandt andet på grund af hans streger på side 2 i Berlingske Tidende.

Årets citat

»Svin.« Naser Khader til Henrik Qvortrup – skarpt forfulgt af Bjarne Riis’: »Jeg har taget doping. Jeg har taget epo«, fremsagt 11 år efter sin Tour de France-sejr og efter talrige benægtelser af at have været dopet.

Årets mediehjemmeside

Berlingske.dk, som er blevet relanceret og fremstår brugervenlig og indbydende – dog skarpt forfulgt af SE og HØR, hvor man som det, så vidt vides, eneste sted i den danske medieverden kan gå ind og høre en kendt politiker kalde bladets chefredaktør for "svin".

Årets scoop:

At det er lykkedes TV 2 at gøre et program om noget så trivielt som dans til en gedigen mediesucces – ikke kun målt i seertal på TV 2, men i mindst lige så høj grad før og efter hvert program i et hav af medier med saftigheder om alt fra påstået stofmisbrug over utroskab og brudte forhold til trusler om smadrede knæskaller.

Årets mediebegivenhed:

Da Danmark fik et nyt parti med mediedarlingen Naser Khader i spidsen, og så blev der ellers leget bogstavleg hen over sommeren og spået jordskred i dansk politik – lige indtil vælgerne talte.

Årets medieflop

TV2 Radio, hvor værterne forsvandt én for én, lytterne fortsat holder sig på behørig afstand, og direktøren blev bedt om at gå.

Årets krisekommunikation

SAS’ pressechef, Jens Langergaards, professionelle og åbne håndtering af selskabets store problemer med Dash 8 fly.

 

 

 

Årets anbefalinger fra Journalisten

Årets bøger

»Blekingegadebanden 1-2«

Peter Øvig Knudsen, Gyldendal,

435 sider og 528 sider, 299 kroner per bind

»Du som er i Himlen«

Morten Sabroe, Politikens Forlag,

248 sider, 249 kroner

ȯjenvidner 2007

– som Politikens fotografer så det«

Per Folkver (red.),

JP/Politikens Hus, 148 sider, 149 kroner

»Weblogs«

Trine-Maria Kristensen og Thomas Madsen-Mygdal/Børsens Forlag, 120 sider, 199 kroner

»Generalens veje og vildveje«

Christian S. Nissen, Gyldendal,

272 sider, 269 kroner

»Dit virtuelle håndtryk

– sådan netværker du på nettet«

Abelone Glahn, Børsens Forlag,

117 sider, 199 kroner

»Journalistik med stil«

John Chr. Jørgensen,

Forlaget A’Jour, 130 sider, 248 kroner

»Skyld

– historien om mordet på Antonio Curra«

Jesper Dehn Møller og Aydin Soei,

Lindhardt og Ringhof, 272 sider, 199 kroner

»Grænselandet – Tøndersagen efterforsket«

Mads Brügger og Nikolaj Thomassen,

Ashehoug, 376 sider, 249 kroner

»60 skarpe skud mod pressen«

Erik Valeur,

Forlaget A’Jour, 171 sider, 148 kroner

Bøgerne er udvalgt af Lotte Kirkeby Hansen.

 

 

Årets interne citater

»DR er ikke din private legeplads,

men vores alle sammens.«

SMS fra Jens Rohde til daværende studievært i DR

Paula Larrain. Offentliggjort i marts 2007.

————————————–

»Nu skal vi rykke, mens jernet er varmt.

Og belære den stakkels lille kulturminister,

der er for lille til sin plads.«

Den konservative folketingskandidat Paula Larrain (K)

i maj 2007 om kulturminister Brian Mikkelsen i intern

mailkorrespondance i DR.

————————————–

»Det kom derhen til, at udenrigsministeren mente, at vi ikke burde privatisere TV 2, som

var fair i dækningen, men snarere DR.«

Uddrag af mail, som kulturminister Brian Mikkelsen

sendte til den daværende bestyrelsesformand for DR i

2003. Offentliggjort i marts 2007.

————————————–

»Prisen for 1/1 side annonce er inklusive

4-farver, 1/1 side redaktionel omtale af

butikken, fotografering, opsætning med

mere i alle 4 aviser: KUN KR. 28.900.«

Salgsbrev fra fire berlingske lokalaviser fra oktober 2006.

Offentliggjort i 2007.

————————————–

»Det er mig ubegribeligt, hvorfor Politikens forblommede holdninger til alt muligt skal

præsenteres på den mest fornemme plads.

Er det virkelig det, læserne efterspørger?«

Praktikant skyder i oktober debat i gang på Politikens

interne efterkritik.

————————————–

»Det gik derfor alt, alt for hurtigt.«

Nyhedsavisen journalist Lars Fogt i beklagende mail til

TV Avisens daværende chef Henrik Keith Hansen.

September 2007.

Årets interne citater er udvalgt af

Journalistens redaktør, Jakob Elkjær.

 

 

 

Årets rubrik

Pornofotograf lovede millioner:

Nu er jeg på lykkepiller

(Ekstrabladet.dk, 26. september)

Sex, drugs og millioner. En rubrik, der pirrer nysgerrigheden på flere planer: Hvad er sammenhængen? Hvem kan være så naiv? Er der

et pornobillede som illustration? Ingen tvivl

om at Gud skabte kolonet for at lette web-

redaktørens byrde.

Årets rubrik er udvalgt af journalist Lasse Højsgaard

 

 

Årets fiktive journalist

Erik Salin

(tv-serien ’Forbrydelsen’)

I skuespilleren Troels Lybys skikkelse demonstrerer Erik Salin en række journalistiske kernekompetencer. Slesk og indsmigrende går han til værks, men det sker aldrig på bekostning af intrigen og den skjulte dagsorden.

Årets rubrik er udvalgt af journalist Lasse Højsgaard

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen