Journalisten har spurgt 14 kommunikationsfolk, hvilke begivenheder og personligheder de ser som årets mest væsentlige i 2007. Villy Søvndal, Dash 8 og en grøn partiformands »svin, svin, svin« til en erfaren medierotte er i skarp konkurrence.
Jens Langergaard
Pressechef, SAS
Årets kommunikator
Villy Søvndal.
Årets citat
»Svin, svin, svin.«
Årets mediehjemmeside
YouTube – den er på godt og ondt blevet stedet, hvor mange yngre mediebrugere starter deres informationsindsamling/-deling.
Årets scoop
B.T.s solo med dannelsen af Ny Alliance.
Årets mediebegivenhed
Målt i sendetid og spaltemillimeter er der ingen tvivl om, at Folketingsvalget løber af med sejren.
Årets medieflop
Louise Frevert.
Årets krisekommunikation
SAS’ Dash 8 kommunikation – men det er selvfølgelig et lidt farvet valg.
Esben Ørberg
Kommunikationschef, DJ
Årets kommunikator
Medieprofessor på CBS Anker Brink Lund har en formidabel evne til at gøre sig forståelig og fascinere et publikum med knivskarpe analyser af medielandskabet.
Årets spiseseddel
»Hykler: Falbert tør ikke trykke royale bøssebilleder.« Fra de studerende fra Danmarks Journalisthøjskoles blad, Illustreret Bunker.
Årets fotograf/ illustrator/ tegner
Roald Als. Det kan ikke være anderledes. Als er en mester i dansk satire. Kan han ikke oprette en Als-skole, som kan fremavle efterkommere?
Årets citat
»Nok er nok.« Gitte Seeberg om Dansk Folkeparti.
»Tal ordentligt til dyrene!« Dyrevelfærdsordfører Chr. H. Hansen, Dansk Folkeparti.
Årets mediehjemmeside
Media Guardian. Verdens suverænt bedste. Dækker alt. Både penge og indhold. Guardian er ejet af The Scott Trust Fund, som har et stærkt publicistisk formål. Derfor er det også verdens mest troværdige mediesite: Guardian.co.uk/media.
Årets historie, der aldrig slog igennem
22-årigs mobil-båndoptagelse af samtale med PET-agenter, som søgte at hyre ham som meddeler. Spin af højeste karat, idet sagen p.t. stort set ikke har fået medieomtale.
Årets scoop
Journalist Jakob Albrechts artikel i Journalisten om Forsvarsministeriets presserådgiver Jakob Winther, manden, der afmonterede Guldbrandsen-filmen »Den Hemmelige Krig« for regeringen. En formidabel blotlæggelse af, hvordan man lukker en dårlig sag.
Årets mediebegivenhed
Danmarks Radios nedsmeltning (reduktion eller lukning) af Dokumentarzonen, Montagegruppen, Eksistens, Ultralyd, Lige Lovligt, Harddisken og Kulturnyt. At de vil være det bekendt.
Årets medieflop
Galathea-ekspeditionen. Møgirriterende mediekonstruktion, som avislæsere skulle belemres med i månedsvis.
Årets krisekommunikation
I en periode under stærk kritik oprettede Arla Foods en række blogs, hvor medarbejderne var dominerende med kommentarer og råd til brugerne/kunderne. På forbløffende vis har Arla åbnet sig for dialog og kritik.
Rikke Halberg
Rescu Kommunikation i Århus
Årets kommunikator
Villy Søvndal. Magen til sarkastisk humor skal man spejde langt efter. Og så virker det endda efter hensigten.
Årets spiseseddel
Var der overhovedet nogen lørdage i år, hvor der ikke var "Vild med Dans" på begge sider?
Årets fotograf/ illustrator/ tegner
Ulrik Jantzen for sin kamp for Photoshop.
Årets citat
»Vi ser det som et forsvarligt og sikkert fly.« Vicekoncernchef i SAS John Dueholm efter flystyrtet i Aalborg.
Årets mediehjemmeside
Tv2.dk. – ikke fordi der er sket det helt store nye i år, men fordi Tv2.dk fortsat holder en temmelig høj standard: Blogforum, forholdsvis interessante blogs fra de ansatte, ’bag kulisserne’, gode sofa-konkurrencer, gode subsites (for eksempel Valg.tv2.dk). Alt i alt et meget levende site, der forsøger at være med på beatet og modsat avis-hjemmesiderne ikke lider under tekst-genbrug.
Årets historie, der aldrig slog igennem
Historien om Jolanda Ceplak, verdensrekordholder i 800 meter indendørs for kvinder, der midt under Tour de France blev taget i at dope sig med epo. Kun to danske medier syntes, at det var en note værdigt. Hvorfor er det værre at dope sig i cykelsport end i atletik?
Årets scoop
At Politiken fik foræret en båndoptagelse af en PET-agents hverveforsøg: »Vi er ligeglade med, at du smugler kokain …«
Årets mediebegivenhed
Madeleine – men hvorfor?
Årets medieflop
Naser Khader. Sikke dog en frygtelig valgkamp!
Årets krisekommunikation
Årets dårligste forsøg på at styre udenom en krise må nok siges at tilfalde SAS.
Anna Vinding
Underdirektør/kommunikationschef, DSB
Årets kommunikator
Karl Rove. De fleste kommentatorer udpeger ham som den virkelige hjerne bag Bush-administrationen og som hovedarkitekten bag Bush juniors to valgsejre. Rove lagde strategien – og havde også direkte indflydelse på politikken. Derfor må Rove være den mest indflydelsesrige spindoktor i dette årti.
Årets spiseseddel
SE og HØR om Khader »Håndværkere taler ud: Sort arbejde hos Khader.« Naser om SE og HØR: »Svin!«
Årets fotograf
Erik Petersen, Politiken (posthumt). Bogen med hans fremragende fotos fra Anden Verdenskrig kom i år. Den holder – 60 år efter …
Årets citat
»I dag er man dødstruet flere steder i verden, hvis man har samarbejdet med en dansker! Hvordan kunne det komme dertil? Har hele den danske nation taget sovepiller, eller hvad?« Forfatteren Suzanne Brøgger.
Årets historie, der aldrig slog igennem
Begrundelser for og konsekvenser af Danmarks deltagelse i Irak-krigen.
Årets scoop
Helle Ib, B.T., som havde nyheden om dannelsen af Ny Alliance. Perfekt timing. Efter måneders spekulationer måtte Khader & Co. melde ud før planlagt.
Årets mediebegivenhed
Per Mikael Jensen, der forlod direktørposten på TV 2 i utide.
Årets medieflop
Bastard Film/ TV 2 og Ekstra Bladets historie om Mærsk og granitten. Granitten ligger overalt, inklusive i Politikens Hus. Det kunne have været en relevant historie om arbejdsforhold i Kina – i stedet blev det forsøgt gjort til personfnidder.
Årets krisekommunikation
Ja – det kunne I lide at vide!
Birgitte Jensen
Formand, Kommunikation og Sprog
Årets kommunikator
Villy Søvndal for sin enkle og letforståelige sprogbrug – og for at sige undskyld for en fejl.
Årets spiseseddel
»Løgnen fra Herning«, om Bjarne Riis. Spiller rigtig flot på Riis’ tidligere tilnavn Ørnen fra Herning. Trist at måtte erkende det om et bysbarn.
Årets fotograf/ illustrator/ tegner
Roald Als for hans fantastiske evne til at spidde personer og situationer.
Årets citat
Gitte Seebergs »Nok er nok«. Med tre små ord udtrykker hun, at medmenneskeligheden skal tilbage i politik.
Årets mediehjemmeside
Danmarks Radio. En seriøs side, hvor man kan føle sig velorienteret døgnet rundt, og som gør god brug af forskellige medier.
Årets historie, der aldrig slog igennem
I al beskedenhed: Vores eget forsøg på at gøre politikerne opmærksom på, at kvalitetsreformen kun bliver en succes, hvis kommunikation indtænkes i hele processen.
Årets mediebegivenhed
Michael Rasmussens exit fra Tour de France og de efterfølgende måneders spekulationer om hans whereabouts og afsløringer af løgne.
Årets medieflop
Grevinden af Frederiksborgs bryllup. Hvorfor dog bruge tid på noget, hvor man ikke får hovedbegivenheden – selve vielsen – med? Men jeg havde da selv fjernsynet kørende, lidt nysgerrig er man vel!
Årets krisekommunikation
Per Larsen fra Københavns Politi, som uden at miste besindelsen klart og tydeligt forklarer svære politiopgaver som for eksempel rydningen af Ungdomshuset.
Ole Daugbjerg
Kommunikationschef, Danfoss
Årets kommunikator
Villy Søvndal – søvngængeren viste sig at have både humor og gennemslagskraft!
Årets fotograf/ illustrator/ tegner
Niels Bo Bojesen, JP.
Årets mediehjemmeside
Børsen – sitet er hurtigst med løsninger, der næsten gør webben lige så nem som avisen!
Årets historie, der aldrig slog igennem
JPs afsløring af trusler fra Fatahs hellige krigere.
Årets scoop
Henrik ’SE og HØR’s løfte om at holde mund!
Årets mediebegivenhed
At dømme efter medierne må det være, at kronprinseparrets samliv har resulteret i en graviditet igen!
Årets medieflop
Lars Kolind – spejderføreren mistede kompasretningen, da han gik ind i politik!
Årets krisekommunikation
Aner det ikke – for så ville det jo ikke være håndteret godt!
Kresten Schultz-Jørgensen
Direktør, Lead Agency
Årets kommunikator
Villy Søvndal.
Årets citat
»We’re kicking ass.« George W. Bush, om sikkerhedssituationen i Irak til den australske vicepremierminister Mark Vaile.
Årets mediehjemmeside
Kommunikationsforum.dk.
Årets scoop
Olav Hergel og andre, der omsider satte asylbørnene på dagsordenen.
Årets mediebegivenhed
At hele valgkampen drejede sig om spin, mere end nogensinde. Skal vi ikke give det stakkels ord fri – i 2008?
Årets medieflop
TV2 Radio-direktør Jens Rohdes personangreb på Henrik Sass Larsen, i øvrigt efter hans suspension som direktør fra al kontakt til offentlige myndigheder oven på hans ”grove” sprogbrug. Ren drengerøv – men hvorfor med direktørtitel?
Karin Sloth
Redaktør, Kommunikationsmagasinet
Årets kommunikator
Her vil jeg vælge en kommunikator fra medieverden: TV 2s Anders Kronborg. Han har som fungerende direktør professionelt håndteret TV 2s kriser og værnet om TV 2s brand og image.
Årets fotograf/ illustrator/ tegner
Der er bare for mange, men skal det være, så tag Wulffmorgenthaler – på grænsen til det absurde.
Årets citat
Selvudnævnt frontkæmper for de danske værdier Pia Kjærsgaard: »V og K må også gøre en indsats. De må sørge for en stærkere disciplin i deres folketingsgrupper. Specielt hos Venstre er det skredet nogle gange, men den går ikke mere.«
Årets mediehjemmeside
DR Update, det er nyheder med den totale fleksibilitet og brugervenlighed – altså nyheder når jeg vil, og hvor jeg vil. Sådan skal nettet anvendes – og så uden helikopter.
Årets historie, der aldrig slog igennem
Der er skåret og fyret på DR og andre medier. Vi betaler det samme, men hvor meget ringere er varen blevet? Oplagt ide til et forbrugerprogram og mere relevant end programmer om det offentliges leasing af kopimaskiner.
Årets scoop
"Den Hemmelige Krig" må være med i konkurrencen. Den problematiserer på flot vis dansk deltagelse i fredsskabende aktioner og dansk samarbejde med styrker, der ikke arbejder inden for de samme konventioner, som Danmark har underskrevet.
Årets mediebegivenhed
At medierne i valgkampen (næsten) systematisk tjekkede de politiske påstande. Det var velgørende og lover godt for fremtidens journalistik. At det så åbenbart ikke flytter holdninger, er en anden sag.
Årets medieflop
Relanceringen af TV2 Radio.
Årets krisekommunikation
Rabobanks håbløse håndtering af Tour de France. Man skulle tro, de var betalt af medierne for at trække en krise i maksimal langdrag til glæde for oplagstallene. Et skoleeksempel til undervisningsbrug.
Jacob Winther
Pressechef, Forsvarsministeriet
Årets kommunikator
Villy Søvndal. Han har brændt igennem i mediebilledet i en grad, som få havde forestillet sig, da han overtog formandsposten.
Årets spiseseddel
»Druk, lir, dans. Afsløring: Politikere i spareforhandlinger på Oslo-båden«. Byrådspolitikerne fra Allerød på budgetseminar. Ekstra Bladet.
Årets fotograf
Simon Borg, TV 2 (har arbejdet fast sammen med Rasmus Tantholdt i Irak).
Han er der, hvor det sker, og virker rolig – selv under alarmer i missionsområder, hvor han præsterer at filme forsvarsministeren liggende på maven.
Årets citat
»Det er ufattelig vigtigt, at der er fælles fodslag i EU, for ellers ligner vi jo bare klaphatte igen.« – Forsvarsminister Søren Gade til blandt andet Ritzau i forbindelse med Kosovos selvstændighed.
Årets mediehjemmeside
Jeg har lige oprettet mig som ’tester’ på JP2.dk og har store forventninger til dette nye avismedie.
Årets scoop
Christoffer Guldbrandsen, der har fået lov at følge Ny Alliance i tykt og tyndt. Efter valget burde han have materiale til årets film!
Årets mediebegivenhed
Folketingsvalget.
Årets medieflop
B.T.s historie om, at Morten Messerschmidt angiveligt skulle have sunget slemme sange i Grøften.
Årets krisekommunikation
For årets dårligste: SAS formåede at crashe kommunikationen omkring deres Dash 8 fly.
Ulla Krag Jespersen
Informationschef, DJH
Årets kommunikator
Bill Clinton. Han er en gudbenådet retoriker.
Årets illustrator/ tegner
Det må blive Politikens Roald Als – igen i år.
Årets citat
Informations Rune Lykkeberg, som kaldte valget »Et valg mellem varm luft fra Naser Khader og kold luft fra Pia Kjærsgaard.«
Årets mediehjemmeside
For mit eget vedkommende var det Facebook, som jeg brugte to dage på at nørde med for så ved en fejl at komme til at slette hele min profil. Facebook – det var et kort, men uforglemmeligt møde.
Årets scoop
Da Bo Elkjær fra Ekstra Bladet omsider fik sit interview med statsministeren. Desværre i skyggen af, at en masse andre medier også fik interview med Fogh.
Årets mediebegivenhed
Her er "Vild med dans" og den globale opvarmning vist i skarp konkurrence.
Årets medieflop
Det er vanskeligt at komme uden om Paula Larrain og Lars Kolind, de pæne mennesker. Deres flop viste heldigvis, at vælgerne ikke kan undervurderes.
Årets krisekommunikation
SAS, der for første gang i mands (mit) minde fik handlet korrekt i en krise og sendt Dash 8 flyene på pension. Hvad er et tab i milliardklassen mod tabet af passagerernes tillid? Det er krisestyring, der betaler sig, men afgjort mest på langt sigt.
Christian Have
Direktør, Have PR & Kommunikation
Årets kommunikator
Senator og præsidentkandidat Hillary Clinton … overraskende skarp og troværdig … i en valgkamp, der ellers emmer af testosteron og ikke meget andet …!
Årets spiseseddel
Politiken på valgdagen den 13. november 2007…4 hjerter til Poul og Mogens … det sagde "Boom-Boom".
Årets fotograf/ illustrator/ tegner
Tegner Roald Als … uforudsigelig, skarp … og altid humoristisk i sin streg.
Årets citat
»Du er et svin, svin, svin…« sagt af Naser Khader om Henrik Qvortrup. Et ordvalg, vi ikke er vant til i en ellers kedelig og forudsigelig valgkamp!
Årets mediehjemmeside
Politikens "I BYEN.dk" – DK’s bedste site.Vibrerende, levende og altid med tilbud om gode oplevelser!
Årets historie, der aldrig slog igennem
Journalist Bo Elkærs interview i Ekstra Bladet med statsministeren omkring grundlaget for Irak-krigen. Vi ventede og ventede!
Årets scoop
DR Dokumentar om svinetransporter. En historie, der stadig trækker sine spor!
Årets mediebegivenhed
Lanceringen af partiet Ny Alliance på Borgen. En begivenhed, der blev større i medierne, end da Brødrene Olsen vandt det Internationale Melodi Grand Prix. Politik er sandelig blevet underholdningsstof!
Årets medieflop
Asmaa Abdol-Hamid, Enhedslisten. Det kunne have været så godt, og så blev det bare noget skidt!
Årets krisekommunikation
Danmarks Radio – suveræn hele året igennem – på mange planer!
Henrik Harring Jørgensen
Pressechef, Egmont
Årets kommunikator
Forkvinderne i dansk politik. Fordi det daglige talcirkus trænger til domptører, der på hver deres måde bringer personlighed og klar tale ind i debatten.
Årets spiseseddel
Ikke bedste journalistik, men bedste anledning til faglig selvransagelse: »Henrik Sass Larsen – spion for Venstre.« Historien, der bestemt hverken var årets bedst dokumenterede eller mest respekterede journalistiske håndværk, har uden tvivl har fået mange andre nyhedsmagere til at reflektere over, hvornår og om en historie holder hele vejen til trykstart. Og det er jo sundt.
Årets illustrator/ tegner
Roald Als. Fordi en blyant og en god ide stadig kan bevæge danskerne.
Årets mediehjemmeside
Ekstrabladet.dk. Fordi avisens alsidige og vedholdende frieri til de papirløse læsere fortjener det.
Årets historie, der aldrig slog igennem
Togdriften, eller mangel på samme. Fordi danskernes samlede tab af tid, penge og godt humør efterhånden berettiger til navneskiftet DSB: Danske Sæson Baner.
Årets scoop
Svinetransporterne. Fordi DRs afsløringer og journalistiske vedholdenhed fortjener det.
Årets mediebegivenhed
Michael Rasmussens favntag med Tour de France. Fordi ordet ”kylling” blev brugt i mange forskellige sammenhænge i 2007. Inden for medieverdenen må det være TV 2-direktør Per Mikael Jensens pludselige exit.
Årets medieflop
Ny Alliance. Fordi selv maksimalt momentum og masser af talent kan forspildes, hvis man ikke er velforberedt på mødet med virkeligheden.
Årets krisekommunikation
SAS. Fordi sagen viste, hvor højt kommunikation skal prioriteres, når virksomheder får problemer.
Klaus Kjøller
Lektor i kommunikationsanalyse, KU
Årets kommunikator
Villy Søvndal.
Årets fotograf/ illustrator/tegner
Det er stadig Roald Als, selv om hans tegninger efterhånden mest vækker genkendelsens glæder fra tidligere år.
Årets citat
Ralf Pittelkow: »Qvortrup er den ukronede konge af bullshit i de danske medier.«
Årets mediehjemmeside
Jyllands-Postens JP2.dk.
Årets historie, der aldrig slog igennem
Regeringens kvalitetsreform.
Årets scoop
Politikens afsløring af, at Villy Søvndals 20 personligt besøgte plejehjem kun var fem. En oplysning, som de fik ved blot at ringe til partisekretariatet.
Årets mediebegivenhed
Politiaktionen, hvor Ungdomshuset blev indtaget. Og den efterfølgende rydning.
Årets medieflop
Ny Alliance.
Årets krisekommunikation
Socialdemokraternes fremstilling af valgresultatet som en personlig sejr for Helle Thorning-Schmidt.
Michael Monty
Presseansvarlig, LEDERNE
Årets kommunikator
Henrik Qvortrup. Frygtløs, knivskarp, uden skåneærmer – og måske også uden så mange venner.
Årets fotograf
Mange bud, men et godt kunne være Jacob Ehrbahn fra Politiken.
Årets tegner
Det må være Bob Katzenelson blandt andet på grund af hans streger på side 2 i Berlingske Tidende.
Årets citat
»Svin.« Naser Khader til Henrik Qvortrup – skarpt forfulgt af Bjarne Riis’: »Jeg har taget doping. Jeg har taget epo«, fremsagt 11 år efter sin Tour de France-sejr og efter talrige benægtelser af at have været dopet.
Årets mediehjemmeside
Berlingske.dk, som er blevet relanceret og fremstår brugervenlig og indbydende – dog skarpt forfulgt af SE og HØR, hvor man som det, så vidt vides, eneste sted i den danske medieverden kan gå ind og høre en kendt politiker kalde bladets chefredaktør for "svin".
Årets scoop:
At det er lykkedes TV 2 at gøre et program om noget så trivielt som dans til en gedigen mediesucces – ikke kun målt i seertal på TV 2, men i mindst lige så høj grad før og efter hvert program i et hav af medier med saftigheder om alt fra påstået stofmisbrug over utroskab og brudte forhold til trusler om smadrede knæskaller.
Årets mediebegivenhed:
Da Danmark fik et nyt parti med mediedarlingen Naser Khader i spidsen, og så blev der ellers leget bogstavleg hen over sommeren og spået jordskred i dansk politik – lige indtil vælgerne talte.
Årets medieflop
TV2 Radio, hvor værterne forsvandt én for én, lytterne fortsat holder sig på behørig afstand, og direktøren blev bedt om at gå.
Årets krisekommunikation
SAS’ pressechef, Jens Langergaards, professionelle og åbne håndtering af selskabets store problemer med Dash 8 fly.
Årets anbefalinger fra Journalisten
Årets bøger
»Blekingegadebanden 1-2«
Peter Øvig Knudsen, Gyldendal,
435 sider og 528 sider, 299 kroner per bind
»Du som er i Himlen«
Morten Sabroe, Politikens Forlag,
248 sider, 249 kroner
ȯjenvidner 2007
– som Politikens fotografer så det«
Per Folkver (red.),
JP/Politikens Hus, 148 sider, 149 kroner
»Weblogs«
Trine-Maria Kristensen og Thomas Madsen-Mygdal/Børsens Forlag, 120 sider, 199 kroner
»Generalens veje og vildveje«
Christian S. Nissen, Gyldendal,
272 sider, 269 kroner
»Dit virtuelle håndtryk
– sådan netværker du på nettet«
Abelone Glahn, Børsens Forlag,
117 sider, 199 kroner
»Journalistik med stil«
John Chr. Jørgensen,
Forlaget A’Jour, 130 sider, 248 kroner
»Skyld
– historien om mordet på Antonio Curra«
Jesper Dehn Møller og Aydin Soei,
Lindhardt og Ringhof, 272 sider, 199 kroner
»Grænselandet – Tøndersagen efterforsket«
Mads Brügger og Nikolaj Thomassen,
Ashehoug, 376 sider, 249 kroner
»60 skarpe skud mod pressen«
Erik Valeur,
Forlaget A’Jour, 171 sider, 148 kroner
Bøgerne er udvalgt af Lotte Kirkeby Hansen.
Årets interne citater
»DR er ikke din private legeplads,
men vores alle sammens.«
SMS fra Jens Rohde til daværende studievært i DR
Paula Larrain. Offentliggjort i marts 2007.
————————————–
»Nu skal vi rykke, mens jernet er varmt.
Og belære den stakkels lille kulturminister,
der er for lille til sin plads.«
Den konservative folketingskandidat Paula Larrain (K)
i maj 2007 om kulturminister Brian Mikkelsen i intern
mailkorrespondance i DR.
————————————–
»Det kom derhen til, at udenrigsministeren mente, at vi ikke burde privatisere TV 2, som
var fair i dækningen, men snarere DR.«
Uddrag af mail, som kulturminister Brian Mikkelsen
sendte til den daværende bestyrelsesformand for DR i
2003. Offentliggjort i marts 2007.
————————————–
»Prisen for 1/1 side annonce er inklusive
4-farver, 1/1 side redaktionel omtale af
butikken, fotografering, opsætning med
mere i alle 4 aviser: KUN KR. 28.900.«
Salgsbrev fra fire berlingske lokalaviser fra oktober 2006.
Offentliggjort i 2007.
————————————–
»Det er mig ubegribeligt, hvorfor Politikens forblommede holdninger til alt muligt skal
præsenteres på den mest fornemme plads.
Er det virkelig det, læserne efterspørger?«
Praktikant skyder i oktober debat i gang på Politikens
interne efterkritik.
————————————–
»Det gik derfor alt, alt for hurtigt.«
Nyhedsavisen journalist Lars Fogt i beklagende mail til
TV Avisens daværende chef Henrik Keith Hansen.
September 2007.
Årets interne citater er udvalgt af
Journalistens redaktør, Jakob Elkjær.
Årets rubrik
Pornofotograf lovede millioner:
Nu er jeg på lykkepiller
(Ekstrabladet.dk, 26. september)
Sex, drugs og millioner. En rubrik, der pirrer nysgerrigheden på flere planer: Hvad er sammenhængen? Hvem kan være så naiv? Er der
et pornobillede som illustration? Ingen tvivl
om at Gud skabte kolonet for at lette web-
redaktørens byrde.
Årets rubrik er udvalgt af journalist Lasse Højsgaard
Årets fiktive journalist
Erik Salin
(tv-serien ’Forbrydelsen’)
I skuespilleren Troels Lybys skikkelse demonstrerer Erik Salin en række journalistiske kernekompetencer. Slesk og indsmigrende går han til værks, men det sker aldrig på bekostning af intrigen og den skjulte dagsorden.
Årets rubrik er udvalgt af journalist Lasse Højsgaard
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.