En bogs nytteværdi kan ikke altid aflæses af dens størrelse. Det er denne lillebitte bog om blogs et slående eksempel på. Den leverer en forbilledlig klar og præcis gennemgang af, hvad blogs er, og hvad virksomheder og organisationer kan bruge dem til. Og hvis det ikke skulle være grund nok til at læse de 120 sider, så er her en langt vigtigere:
»Kommunikation er også at høre efter,« lyder en af rubrikkerne.
I den ene sætning gemmer bogens vigtigste budskab sig – et budskab, man som kommunikatør gør klogt i at tage til sig, for det er langt fra en banal ligegyldighed. Bogen om blogs er som blogosfæren selv: Et forvarsel om et paradigmeskifte i den måde, som virksomheder og organisationer interagerer med omverdenen på.
Blogs er nemlig i de to forfatteres optik først og fremmest et socialt medie – og som sådan både et symptom på og en fødselshjælper til en ny verdensorden, hvor ærlighed, åbenhed og lydhørhed bliver de tre grundpiller.
Bogen er lavpraktisk og uprætentiøs med masser af konkrete eksempler og gode råd, og forfatterne forfalder ikke på noget tidspunkt til højstemt filosofisk sludder a la denne anmeldelse. Det er umuligt ikke at blive smittet af deres engagement, mens man læser – og ud over at blive klogere bliver man også gladere. /
»Weblogs«, Trine-Maria Kristensen og Thomas Madsen-Mygdal, Børsens Forlag, 120 sider, 199 kroner.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.