search

Velkommen til vores website

Bog: Forfatter: Forlag:

 

Kommunikation og strategier på internettet
Forlaget Akademisk
110 sider, 158 kroner

Kan en ingeniør eller salgschef formulere sig skriftligt, så det er til at forstå? Svaret får lov at svæve i det uvisse. Pointen er, at de skriver!

Hvis man er ansat som kommunikationsmedarbejder i en virksomhed, vil man ofte komme ud for, at alle mulige leverer til hjemmesiden. Derfor er en af kommunikationsmedarbejderens opgaver i dag at vejlede og rådgive andre i, hvordan man skriver forståeligt.

Denne væsentlige detalje er én blandt mange i Lene Rosenmeiers bog "Kommunikation og strategier på internettet".

Bogen er en udmærket vejledning i, hvad man skal tænke på, hvis man er ansat som kommunikationsmedarbejder, webmaster eller -redaktør i en virksomhed. Et meget relevant afsnit handler om, hvor kommunikationschefen skal sidde. Skal man sidde med i direktionen, eller skal man sidde i en separat kommunikationsafdeling, hvor man har en direkte reference til direktøren?

Ud over tankevækkende problemstillinger indeholder bogen også forslag til, hvad man skal tænke på, når man skal etablere en hjemmeside. Hvem er målgruppen, og hvilke informationer tilfredsstiller brugerne?

Desuden beskriver bogen også de mest elementære journalistiske grundbegreber for dem, som ikke har en journalistisk uddannelse.

Bogen henvender sig derfor både til kommunikationsmedarbejdere og andre folk, som skriver til hjemmesiden.

 

Kommentarer
0
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen