Journalisten har bedt to kommunikationseksperter om at anmelde Journalistforbundets kommunikationsarbejde.
KOMMUNIKATION. På den ene eller anden facon lever de 12.000 medlemmer i Dansk Journalistforbund (DJ) af at kommunikere, men hvordan kommunikerer forbundet med medlemmerne og med resten af omverdenen?
Journalisten har bedt to kommunikationseksperter om at anmelde Journalistforbundets kommunikationsarbejde.
De har fået tilsendt nogle af Journalistforbundets nyeste udgivelser – blandt andet årsberetningen, programmet for FagFestivalen og TænkeTankens rapport med fokus på forbundets fremtid.
Derudover har de fået tilsendt besøgstallene for journalistforbundet.dk, den nedskrevne informationspolitik samt nogle numre af Journalisten.
Strategien mangler
Dansk Journalistforbunds altdominerende perspektiv tager udgangspunkt i den klassiske journalist. Men forbundet bør indse, at fremtidens medlemmer er informationsmedarbejdere, siger Jesper Højberg, direktør for Advice A/S Ledelses- og kommunikationsrådgivning.
Læs Jesper Højbergs anmeldelse
Kit og ledetråd
Den svenske professor og kommunikationsforsker Sven Windahl anmelder Dansk Journalistforbunds kommunikationsarbejde. Han uddeler roser til webben, men riser forbundet for at lade Journalisten være et uafhængigt blad.
Læs Sven Windahls anmeldelse
Svar på tiltale
Efter at have gennemgået materialet er de to anmeldere desuden blevet bedt om at stille en håndfuld skarpe spørgsmål vedrørende Journalistforbundets kommunikation. Spørgsmålene har Journalistforbundets formand og informationschef svaret på i fællesskab.
Læs spørgsmål og svar her
På et af DJs organisationsudvalgs kommende møder skal forbundets kommunikationsstrategi og Journalisten diskuteres. Derudover indbyder Kreds 1 den 19. oktober på pubben McGinty's i København til en diskussion om Journalistens fremtid og uafhængighed.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.