search

American Airlines efter Google

Googles nøgleordsannoncering har ad flere omgange skaffet selskabet retssager på halsen. Nu har American Airlines meldt sig i koret over selskaber, som ikke vil finde sig i, at konkurrenternes annoncer dukker op, når man søger på flyselskabets navn.

Googles nøgleordsannoncering har ad flere omgange skaffet selskabet retssager på halsen. Nu har American Airlines meldt sig i koret over selskaber, som ikke vil finde sig i, at konkurrenternes annoncer dukker op, når man søger på flyselskabets navn.

Den juridiske ekspert, Eric Goldmann vurderer (på en af de mange, mange gode blogs som web 2.0-kritikeren Andrew Keen benægter eksistensen af), at retssagen vil blive lang, dyr og hård. Det er nemlig første gang en af de virkelige sværvægtere har kastet sig over Google Keywords. At American Airlines måske kunne finde bedre måder at bruge deres millioner på er så en anden sag.

Når jeg nu har nævnt Andrew Keen, forfatteren til Cult of the Amateur, som Journalistens redaktør, Jakob Elkjær, netop har anmeldt, må jeg lige lette på hatten for ham.

Han indrømmer nemlig på sin blog at Emily Bell fra The Guardian klædte ham helt af i en diskussion for nylig:

"In my Guardian newspaper debate with Guardian Unlimited's digital supremo Emily Bell, she outwitted me and then took me to the cleaners. My hunch is that I went in a bit cocky, stuck out my chin and got a good walloping. She's a tough bird, that Emily Bell. I'm not debating her again."

Det er god stil fra en hadet mand, som ellers på mange måder minder mig om Simon Cowell fra American Idol – den perfide (og underholdende) englænder, som sviner deltagerne til uden at fortrække en mine.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen