Aller: TV 2 krænker pressefriheden

Aller-toppen bruger hårde ord om, at TV 2 udelukker Se og Hør fra Vild med Dans og Voice. »Det strider imod pressefriheden,« mener adm. direktør Pål Thore Krosby. De andre Aller-redaktioner vil nu stille deres stof til rådighed for Se og Hør.

Aller-toppen bruger hårde ord om, at TV 2 udelukker Se og Hør fra Vild med Dans og Voice. »Det strider imod pressefriheden,« mener adm. direktør Pål Thore Krosby. De andre Aller-redaktioner vil nu stille deres stof til rådighed for Se og Hør."Det strider mod pressefriheden i Danmark, når en statsejet medievirksomhed som TV 2, oven i købet med public service-forpligtelser, blander en privat sag mellem en tv-vært og et ugeblad sammen med redaktionelle dispositioner på TV 2."

Sådan lyder den bastante udmelding i en pressemeddelelse, som Aller Media har sendt ud. Teksten er underskrevet af adm. direktør Pål Thore Krosby og udgiverdirektør Per Ingdal.

I meddelelsen kritiserer de to Aller-bosser, at TV 2 har valgt at udelukke Se og Hør fra at dække de to programmer Vild med Dans og Voice. Udelukkelsen kommer, efter at Se og Hør i forrige nummer bragte fotos af tv-vært Christiane Schaumburg-Müller topløs. Hendes kæreste, LOC, er vært på Voice, imens Schaumburg-Müller er vært på Vild med Dans.

"Aller Media mener, at den redaktionelle dækning af de to tv-programmer og de private feriebilleder ikke kan ses i en sammenhæng," lyder det i pressemeddelelsen.

Den fortsætter:

De to værter er uenige i Se og Hørs redaktionelle dispositioner, hvilket har medført, at der kører en privat sag mellem parret og Se og Hør. De er selvfølgelig i deres gode ret til at være uenige i Se og Hørs redaktionelle linje, men konkrete private tvister om enkeltsager bør være og forblive en privat sag parterne imellem," lyder det altså fra Aller-toppen.

Journalisten.dk indhenter en kommentar fra TV 2.