Aller-top varsler nyt barsk år

Hvis du mener, den danske mediebranche har været præget af turbulens og nedtur det seneste år, så bare vent. Først nu bliver det for alvor svært, lyder det fra topchefen i Aller Press, Pål Thore Krosby, der varsler det hårdeste år i mange år.

Hvis du mener, den danske mediebranche har været præget af turbulens og nedtur det seneste år, så bare vent. Først nu bliver det for alvor svært, lyder det fra topchefen i Aller Press, Pål Thore Krosby, der varsler det hårdeste år i mange år.

I dagens udgave af Børsen erklærer han således, at 2009 bliver et af de mest dramatiske medieår i nyere tid som følge af de nye nedgangstider.

"Du kan kalde det en orkan. Du kan kalde det stærk blæst. Men for vores vedkommende har stormen ikke nået sit toppunkt," lyder det fra Pål Thore Krosby, topchef for Aller Press, der er landets største producent af ugeblade og magasiner.

Til Børsen MedieMarked siger han videre:

"Det er først nu, at de store mediehuse virkelig mærker det på kroppen. Det bliver et udfordrende år. Det hårdeste i mange år."

Læs også fagbladet Journalistens tema om forandringerne i Aller. Heriblandt hvordan Aller Press til sommer samler redaktionerne i et funklende nyt hovedsæde i glas og stål. Kodeordene er effektivitet og lønsomhed. Læs: Farvel goddag

Se også video-indslag fra Aller i Valby: Festlig og våd æra slut med Aller-flytning

0 Kommentarer