search

Aller-top: »Jamen, ingen tjener jo penge på iPad«

Ugebladskoncernen Aller tøver med at satse på den nye generation af digitale medier som iPad. For lindtil videre tvivler man på, at der er penge i de nye platforme. Og derfor bliver Aller aldrig first movers, hedder det.

Ugebladskoncernen Aller tøver med at satse på den nye generation af digitale medier som iPad. For lindtil videre tvivler man på, at der er penge i de nye platforme. Og derfor bliver Aller aldrig first movers, hedder det.

Det kan godt være, at Murdoch og Apple just har valgt at gå forrest med den nye avis "The Daily", som udelukkende udkommer på iPad. Og der er også mange magasinproducenter i USA, der allerede har lanceret særlige versioner af deres blade til iPad.

Men ligesom der også blandt store bladhuse i USA er en vis nervøsitet for iPad-markedet, fordi forbrugerne tøver med at betale for de digitale kopier, så har danske Aller valgt at spille på den allermest forsigtige hest.

»Jamen ingen tjener jo penge på iPad. Vi skal nok komme med på nye platforme, den dag der er nogen, der kan bevise, at det kan betale sig. Men indtil videre er der ingen, der har vist, at man kan tjene penge på digitale versioner,« siger Aller-koncernens adm. direktør, Pål Thore Krosby, i dagens udgave af Business.

Avisen konstaterer, at det kun er få år siden, at Allers topchefer havde travlt med at være fremme i skoen og først på beatet. Fremtiden var digital, lød det. Og derfor skulle også Aller skabe digital omsætning.

Men for nylig fik piben en anden lyd. Som Journalisten.dk skrev for en måned siden, så advarede Allers topchef nu direkte mod at satse alle pengene på digitale satsninger. Han talte om decideret selvsving i mediebranchen. Og i dag fortsætter han med at tone forventningerne ned til iPads og andre digitale platforme:

»Jeg mener ikke, at det er mærkeligt at skifte mening og justere strategi flere gange i den mediebranche, vi er en del af. Tværtimod,« siger Pål Thore Krosby til Business.

Han tilføjer, at det handler om ikke at ødelægge den million-forretning, som Aller allerede har i dag. Efter dårlige regnskabstal for få år siden er det nemlig lykkedes – via voldsomme besparelser og outsourcing – at genskabe et trecifret millionresultat i regnskabet for 2010.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen