Aller Press fyrer 19 – ingen magasiner lukkes

Dårlige tider i ugeblads- og magasinverden betyder, at Aller Press siger farvel til 19 medarbejdere i annoncesalg, marketing/bladsalg og it. "Vi er ikke i krise,"  lyder det fra direktøren. Ingen journalister fyres. (Opdateret kl. 14.04)

Dårlige tider i ugeblads- og magasinverden betyder, at Aller Press siger farvel til 19 medarbejdere i annoncesalg, marketing/bladsalg og it. "Vi er ikke i krise,"  lyder det fra direktøren. Ingen journalister fyres. (Opdateret kl. 14.04)

Konjunkturnedgangen og det pressede mediemarked betyder, at Aller Press halter efter på budget på oplagstal og annonceindtægterne. For at stå stærkere, indtil markedet igen vender, har Aller Press i dag valgt at justere virksomhedens omkostninger, der modsvarer faldet i indtjeningen, således at forretningen bevarer sin konkurrenceevne. Det betyder, at Aller Press siger farvel til en gruppe på 19 medarbejdere, dog ingen redaktionelle.

»Der er overhovedet ingen planer om at afskedige redaktionelle medarbejdere på vores udgivelser. Vi følger selvfølgelig udviklingen i magasinerne løbende og vurderer ud fra det, om det kan blive nødvendigt. Men det er altså ikke tilfældet lige nu,« siger adm. direktør Pål Thore Krosby til Journalisten.dk.

Samtidig slår han fast, at der ikke er planer om at lukke nogen af Aller Press' magasiner. Men tilkendegiver, at koncernen også løbende holder øje med udviklingen for dets magasiner.

"Vi er ikke en virksomhed i krise, men det gælder om at have modet til at justere forretningen, når det er nødvendigt, hvor beklageligt det end måtte være. Vi er altid kede af at skulle sige farvel til dygtige medarbejdere, men i det nuværende marked er vi tvunget til at være ekstra omstillingsparate for at bevare initiativet," skriver Pål Thore Krosby i presemeddelelsen.

De 19 medarbejdere er fordelt på annoncesalg, marketing/bladsalg og it.

0 Kommentarer