Aller klar til norsk ugebladskrig

Norges store ugebladskoncern Hjemmet Mortensen gør klar til kamp mod Aller, som i går lancerede Ude og Hjemme på norsk. Hjemmet Mortensen kalder satsningen et klart angreb.

Norges store ugebladskoncern Hjemmet Mortensen gør klar til kamp mod Aller, som i går lancerede Ude og Hjemme på norsk. Hjemmet Mortensen kalder satsningen et klart angreb.

Efter flere års krig mellem gratisaviserne er der nu optræk til en tilsvarende kamp om markedsandele blandt ugebladskoncernerne.

I går kunne vi berette, hvordan britiske OK! Magazine er i gang med en omfattende ekspansion, som også omfatter Danmark. I Norge har norsk Aller netop lanceret "Ute og hjemme", som ses som et direkte angreb på ugebladskoncernen Hjemmet Mortensen.

Og ifølge mediasitet Kampanje kan det meget vel blive startskuddet til en lavpris-krig på ugebladsfronten i Norge.

Allers Familie-Journal sendte i går sit nye lavprisprodukt, Ute og Hjemme, ud i 230.000 eksemplarer, og anses som en konkurrent til Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien, som alle udgives af Hjemmet Mortensen.

Derfor spekuleres der nu i, om Hjemmet Mortensen vil svare igen på angrebet fra ærkerivalen. Ifølge Kampanje har ugebladsforlaget planer om at lancere et lavprisblad, som går direkte i struben på Ute og hjemme. Hjemmet Mortensen vil dog ikke kommentere oplysningerne.

På norsk grund har man – ligesom i Danmark – allerede for noget tid siden haft en krig om billige ugeblade på sladderbladsfronten. Hjemmet Mortensen lancerede ugebladet C!, mens Se og Hør Forlaget udgav D!

0 Kommentarer