Ældre Sagen løber med førsteplads på Facebook

Social Media Week kårede i sidste uge Ældre Sagens Facebook-side som den bedste. »Vi tager Facebook-mediet seriøst,« siger Ældre Sagens Facebook-redaktør, Signe Bisbjerg

Ældre Sagens Facebook-side blev udpeget som landets foretrukne på Social Media Week i sidste uge, hvor det var muligt for enhver at stemme på sin favoritside.

Det var altså en konkurrence om at få aktiveret sine Facebook-fans, og derfor kunne Ældre Sagen snuppe førstepladsen på trods af, at siden kun har knap 10.000 likes, mens en konkurrent som Mærsk har 1 million likes.

»Vi vandt dels, fordi vi har en hammergod Facebook-gruppe, men først og fremmest fordi vi har nogle meget engagerede og dedikerede medlemmer. Vi har ikke bare passive ’like’ere’,« siger Ældre Sagens Facebook-redaktør, Signe Bisbjerg, til journalisten.dk.

Hun fortæller, at opskriften på Facebook-succes er at kommunikere uformelt med brugerne på siden.

»Vi arbejder meget med tanken om at være den gode middagsgæst, der både lytter og deler med resten af selskabet, så vi poster også mange billeder, der bare er søde eller sjove,« siger Signe Bisbjerg.

Typisk bruger hun én time dedikeret arbejdstid om dagen på at vedligeholde Facebook-siden, og dertil kommer den løbende overvågning af siden, som hurtigt sluger tid i ugens løb.

»Facebook går jo aldrig i seng, og vi får henvendelser hele døgnet. Vi tager Facebook-mediet seriøst, og vi har et princip om, at vi skal svare på alle henvendelser inden for 24 timer,« siger Signe Bisbjerg.

Ældre Sagens Facebook-side har eksisteret i godt og vel et år og har fået knap 10.000 likes på den tid. Nu er ambitionen at nå over 25.000 inden sommerferien.

0 Kommentarer