Forsvaret har lavet en fireårig rammeaftale på samlet 114 millioner kroner med bureauet Advice.
Kommunikationsbureauet har i forvejen løst kommunikationsopgaver for Forsvarets Personalestyrelse, blandt andet rekrutteringskampagner.
Men fremover skal Advice blandt andet lave pr-indsatser og rådgivning for yderligere syv styrelser under Forsvarsministeriet, nemlig Forsvarskommandoen, Hjemmeværnet, Forsvarets Efterretningstjeneste, Beredskabsstyrelsen, Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen, Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelsen og Forsvarsministeriets Regnskabsstyrelsen.
Over for markedsføring.dk kalder strategisk direktør Rune Dalgaard aftalen for ’det største win i Advices historie’.
”Det her er meget stort for os,” siger han.
Marketingschef i Forsvarsministeriets Personalestyrelse Anders Christian Bech siger til markedsføring.dk, at han håber, rammeaftalen giver en bedre sammenhæng i Forsvarets kommunikation.
”Jeg forventer også, at vi kommer til at levere en stærkere positionering af Forsvaret og Beredskabsstyrelsen som både uddannelsessted og arbejdsplads,” siger han.
Advice løser også større opgaver for andre myndigheder, blandt andet kommunikation om corona for Sundhedsstyrelsen.