A4 Medier fortsætter med at give underskud, viser virksomhedens seneste regnskab, hvor resultatet for 2022 bliver et underskud på godt 3,6 millioner kroner.
I 2021 lød underskuddet på godt 2 millioner kroner, mens det i 2020 var knap 4,7 millioner kroner.
Chefredaktør og administrerende direktør Kristian Madsen skriver i en pressemeddelelse, at resultatet afspejler en række investeringer og åbningen af to nye nichemedier.
Strategien har også medført omtrent 2 millioner kroner ekstra i lønudgifter, hvilket også afspejles af, at virksomheden er vokset med tre medarbejdere fra 2021 til 2022.
Regnskabet viser også, at A4 Medier i 2022 havde en bruttofortjeneste på 6,4 millioner kroner, hvilket svarer til en fremgang på omtrent 488.000 kroner fra 2021.
Det fremgår i den sammenhæng også, at A4 Medier har indtægtsført 850.000 kroner i 2022, som kommer fra de i alt 2,5 millioner kroner, som A4 Medier fik tilsagn om i støtte fra Medienævnets Innovationsstøtte, som er et udviklingsprojekt, der løber frem til 2024.
Af regnskabet fremgår det også, at egenkapitalen i virksomheden er 250.000 kroner. Derfor har moderselskabet A-Pressen ligesom tidligere år afgivet en støtteerklæring over for A4Medier og mediets kreditorer om at stille penge til rådighed til at drifte mediet videre.