Op mod 100 ledere og eksperter fra pressesky A.P. Møller – Mærsk skal lære at kommunikere med omverdenen og medierne.
Åbenhed og kommunikation er to egenskaber, som toppen af A.P. Møller-Mærsk skal lære. Derfor bliver ledere og eksperter sendt i skole for at lære principperne bag god kommunikation.
»Generelt har talsmandsrollen været på meget få personer i den øverste ledelse. Men hvis vi skal kommunikere bredt om alle dele af virksomheden, så skal pressen og andre interessenter tale med dem, der har ekspertisen. Derfor skal vi have fat i dem, der er længere nede i systemet,« siger international pressechef Birgitte Henrichsen til epn.dk.
50 personer fra hele verden bliver i første omgang kørt igennem et såkaldt Media Excellence Program for at lære kommunikationens dyder. Siden vil antallet nå op på 100 personer. Programmet vil i sidste ende styrke rekrutteringen og gøre A.P. Møller Maersk endnu større.
»Kommunikation er en vigtig del, når det handler om at optimere vores forretning og øge vores markedsandele. Samtidig er det vigtigt for at sikre, at vi kan blive ved med at rekruttere de bedste medarbejdere, for i dag kræver de viden om, hvad de går ind til, når de vælger en virksomhed,« siger Birgitte Henrichsen.
0 Kommentarer
Du skal være logget ind med dit DJ-login for at kunne kommentere på artiklen.