Akademikernes A-kasse
Akademikernes A-kasse er udkommet med et digitalt medie, Akademikerliv, som sætter arbejdslivet i fokus.
Det skriver a-kassen i en pressemeddelelse.
Målet er, at Akademikerliv skal motivere, skabe refleksion og ruste akademikere til at træffe beslutninger, der resulterer i et meningsfuldt arbejdsliv.
”Det er ikke et nyhedsmedie, men i stedet fokuserer vi på features og guides, der hører inden for vores interesseområder iværksætteri, bæredygtighed, (selv)udvikling og tech, siger redaktør Louise Graa Christensen til Journalisten.
Akademikernes A-kasse har godt 280.000 medlemmer, og det er særligt dem, man vil nå ud til, fortsætter Louise Graa Christensen:
”Vi vil gerne være noget mere for vores medlemmer i arbejde, da det faktisk kun er ganske få, der går ledige. Så det er vigtigt, at vores tilbud også omfatter de af vores medlemmer, der er i arbejde.”
Indholdet til Akademikerliv, der ikke har en fast udgivelsesfrekvens, bliver produceret af Louise Graa Christensen samt freelancere.