search

995 besøg på en almindelig torsdag

Vi har indtil videre ikke haft en fornuftig statistik for brugen af Journalisten.dk, men for at have et referencepunkt, når vi relancerer med bulder og brag den 1.

Vi har indtil videre ikke haft en fornuftig statistik for brugen af Journalisten.dk, men for at have et referencepunkt, når vi relancerer med bulder og brag den 1. maj, har jeg installeret Google Analytics. Vi får pæcise tal for hele april og kan bruge dem til justere de målsætninger, vi har lavet.

Foreløbig kan jeg kun fortælle om en helt almindelige torsdag på Journalisten.dk. En torsdag hvor vi ikke lagde nyt indhold på forsiden.

I det lys er det absolut tilfredsstillende, at vi i går havde 995 unikke besøgende – det Google Analytics på knudret dansk kalder "absolutte entydige besøgende." De 995 besøgende klikkede sig ind på 2.476 sider.

Her er en oversigt over, hvornår der er størst aktivitet i løbet af dagen.

Besøg og sidevisninger

Ikke overraskende er aktviteten størst i arbejdstiden. Men faktisk overrasker det mig lidt, at aktiviteten ikke daler mere i aftentimerne. Det er væsentlig information, for det her viser, at det er vigtigt at opdatere siden hele dagen igennem, og at det måske er knapt så afgørende at være morgenfriske, som vi hidtil har troet.

Google Analytics bekræfter så også en række mindre positive antagelser, vi har haft, om det gamle site.

Af de 821 besøg, der startede på vores forside, døde 530 det samme sted. 65 pct. klikker sig simpelt hen ikke videre til undersider.

Hvorfor? Her er mit bud i tre punkter:

  • Vi har ikke ret meget dugfriskt indhold
  • Vi præsenterer ikke vores indhold tilstrækkeligt indbydende
  • En hel del af de besøgende kommer udelukkende for at tjekke stillingsannoncerne på forsiden.

På denne graf, kan man se hvordan vores besøgende finder os.

kilde

De fleste skriver selv adressen eller har et bookmark, men 27 pct. kommer fra Google og 7 pct. kommer fra DJ's hjemmeside.

 

Jeg vil holde lidt øje med denne graf i de kommende dage:

Loyalitet

Den fortæller hvor loyale vores brugere er. Det er klart, at med tal fra en enkelt dag vil brugerne fremstå ekstremt illoyale. De færreste besøger os flere gange dagligt. Men det bliver spændende at se hvor mange, der kommer igen i løbet af en uge. I forhold til annonceindtjening er det selvfølgelig bedst at have så mange unikke besøgende som muligt – men for en webredaktør er loyale brugere jo et kvalitetsstempel.

Jeg vender tilbage med en detaljeret gennemgang af vores trafik, når vi nærmer os den 1. maj. På den måde får alle lejlighed til at se, om vores relancering bliver en succes eller en fiasko.

Kommentarer
0

Husk at skrive dit fulde navn og en gyldig mail-adresse i felterne ovenfor, ellers vil din kommentar blive fjernet. Du kan se Journalistens regler for kommentarer her.
Tak fordi du deltager i debatten!

keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen