Den 29. marts 2021 kunne DR officielt byde en ny seer-målgruppe velkommen, da småbørnsuniverset Minisjang blev lanceret.
Og allerede nu tegner Minisjang, som består af en app og en streamingkanal på DRTV målrettet de 1-3-årige, til at være en stor succes. Det skriver DR Presse.
I de godt ni måneder af 2021, hvor småbørnstilbuddet har eksisteret, er Minisjang blevet benyttet af 30 procent af de 1-3-årige ugentligt, viser tal fra DR Medieforskning.
DR’s ambition var, at halvdelen af alle børn og forældre i målgruppen skulle kende til Minisjang, inden der var gået et år. Det er der endnu ikke, men ifølge tal fra DR Medieforskning siger ni ud af 10 småbørnsforældre adspurgt, at de allerede kender universet.
”Det vigtigste har selvfølgelig været, at børnene og deres forældre har kunnet lide indholdet, og det ser de ud til at have kunnet. Programmerne har i 2021 ligget i toppen som de mest sete på hele DRTV,” siger Morten Skov, chef for DR’s børnebrands.