Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
13:22 18.11.2021 Marie Nyhus

9 millioner kroner brugt på Facebook i valgkamp

De sidste tre uger frem til kommunal- og regionsrådsvalget har politikere og partier brugt samlet 8,7 millioner kroner på Facebook-annoncering.

Det viser en opgørelse fra politiskannoncering.dk, som er lavet af Valdemar Osted, der er studerende og har været tilknyttet Holbæk-borgmester Christina Krzyrosiak Hansens (S) digitale kampagne.

Opgørelsen er baseret på Facebook-sider fra politikere og partier i perioden fra 27. oktober til 15. november, altså er selve valgdagen ikke med.

”Næsten ni millioner er en sjat i 20 dages valgkamp,” siger Valdemar Osted i P1 Morgen torsdag.

Hans opgørelse viser også, at der alene 15. november blev brugt 1,2 millioner kroner på lidt over 10.000 annoncer på Facebook.

SENESTE NYT

Flere nyheder