Nyhedsoverblik

data_usage
chevron_left
chevron_right
13:09 01.06.2021 Anna Sol Jørgensen

70 procent af de 16-24-årige får primært nyheder fra sociale medier

Når 16-24-årige danskere skal orientere sig i samfundet, får de primært deres nyheder fra sociale medier.

Det fremgår af en opgørelse af danskernes kulturvaner lavet af Danmarks Statistik.

I den lidt ældre kategori, nemlig blandt de 25-30-årige, er det mindre end 50 procent, der primært får deres nyheder fra sociale medier.

Tv-nyheder er det dominerende blandt danskere på 65 år og opefter, hvor 93 procent af nyhedsforbruget kommer fra tv, mens 53 procent primært får nyheder fra aviser.

I det hele taget er tv-mediet så langtfra døende. I hvert fald er det tre ud af fire over 15 år, der dagligt ser tv-nyheder. Blandt de 16-24-årige får 50 procent nyheder ad den vej, og andelen er omtrent lige så høj blandt de 25-30-årige.

Efter tv-nyhederne er det nyhedsapps, der er det mest gængse nyhedsmedie, idet halvdelen af danskerne benytter sig af dem.

SENESTE NYT

Flere nyheder