search

27.000 lyttere klager over radioskandale

To BBC-journalister er kommet i problemer efter at have udsat skuespilleren bag "Halløj på Badehotellet-"karakteren Manuel for en grov telefonjoke. Den ene er blevet suspenderet, mens den anden har sagt op.

To BBC-journalister er kommet i problemer efter at have udsat skuespilleren bag "Halløj på Badehotellet-"karakteren Manuel for en grov telefonjoke. Den ene er blevet suspenderet, mens den anden har sagt op.

To millioner kroner. Så mange penge bliver den britiske showmand Russell Brand betalt om året af BBC. Han har nu opsagt sin stilling og må vinke farvel til pengene. Årsagen er, at han er blevet mødt med enorm kritik af en radioudsendelse på BBC Radio 2, hvor han og journalist Jonathan Ross var værter. 

Under en udsendelse lørdag den 18. oktober indtalte de en stribe telefonbeskeder til skuespilleren Andrew Sachs, som spillede tjeneren Manuel i serien "Halløj på Badehotellet". En af beskederne gjorde tykt grin med, at den ene af værterne havde haft sex med skuespillerens 23-årige barnebarn.

27.000 vrede lyttere har efterfølgende kontaktet BBC, hvor den øverste bestyrelse nu vil diskutere sagen, skriver Epn.dk. Et medlem af det britiske parlament Nigel Evans har valgt at kommentere sagen, og han mener, at begge værter burde blive suspenderet.

Læs også: Journalister risikerer fængsel for sexjoke.

Kommentarer
1
Preben Schultz
30.10.08 14:20
Re: 27.000 lyttere klager over radioskandale

Det var lørdag den 18. oktober.

Hvor ikke linke til
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7698484.stm

i stedet for til BBC Radio 2 der jo oplyser meget lidt om sagen nu og endnu mindre om en måned.

 

Endelig er der to spændende historier:

1) Dumme radioværter laver dårlig telefonfis

2) Alle de misundelige hyler efter deres blod og organiserer en heksejagt der går lige fra nyttige idioter blandt tabloidlæsere og op til Gordon Brown. Piers Morgan er særlig frygtelig
http://www.mailonsunday.co.uk/news/article-1081388/PIERS-MORGAN-Brand-just-sex-obsessed-ex-junkie--Its-Ross-BBC-sack-today.html

Overskrifterne er stygge
http://www.mailonsunday.co.uk/news/article-1081528/Just-vile-Brand-Ross-joked-air-breaking-Andrew-Sachs-home-sexually-abuse-slept.html
http://www.mailonsunday.co.uk/tvshowbiz/article-1081094/Did-vicars-son-nod-Ross-Brands-obscene-phone-calls.html
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/tv/article1471304.ece

Fremhævet af Journalisten
Denne artikel er lukket for kommentarer.
keyboard_arrow_up
Tilbage til toppen