24timer øger oplaget i håb om at blive nr. 2

Gratisavisen 24timer satser nu på at blive Danmarks næstmest læste dagblad - lige efter MetroXpress. Avisen øger derfor oplaget. Det sker dog efter flere års kraftige beskæringer.

Gratisavisen 24timer satser nu på at blive Danmarks næstmest læste dagblad – lige efter MetroXpress. Avisen øger derfor oplaget. Det sker dog efter flere års kraftige beskæringer.

I alt sendes der nu 20.000 flere eksemplarer af avisen på gaden, oplyser MetroXpress A/S, der udgiver både MetroXpress og 24timer.

Forøgelsen betyder, at 24timer atter er tilbage i busserne på Fyn og en række busser omkring Aalborg. Som noget nyt vil 24timer også blive distribueret i Metroen i København.

Men de mange nye eksemplarer af avisen bringer dog langt fra 24timer tilbage til tidligere tiders storhed.

Ifølge Dansk Oplagskontrol har 24timer i de senere år barberet oplaget adskillige gange.

Tilbage i første del af 2008 udkom avisen i hele 245.623 eksemplarer. Et halvt år senere var man nede på 200.916 eksemplarer. I 2009 faldt oplaget yderligere. Først til 179.739 og siden 150.644. Og i første del af 2010 landede man på 137.559 eksemplarer.

Altså godt 108.000 færre eksemplarer på to år.

Så selv om MetroXpress i dag skriver, at man øger oplaget "markant", så er det stadig en brøkdel af tidligere tiders oplag.

Men da resten af avisbranchen også har skruet gevaldigt ned for oplagene i de senste år, så giver det nu 24timer håb om at blive Danmark NÆSTmest læste dagblad.

"Dette er blot første skridt i en styrkelse af begge vores aviser," udtaler Søren Riis, adm. direktør for MetroXpress A/S.

I løbet af oktober rykker 24timer og MetroXpress i øvrigt ind på Bornholm.

0 Kommentarer