Når Radio Loud fra i dag sender under navnet 24syv, betyder det også, at radiokanalen tager den 24syv-app i brug, som Berlingske Media købte rettigheder til efter Radio24syvs lukning.
I den app ligger arkivet fra det gamle Radio24syv, og det kommer bag på formanden for Radio- og tv-nævnet, Søren Sandfeld-Jakobsen, til Politiken.
”Det er helt nyt for mig, at der i appen også er det gamle 24syv-arkiv. Vi har ikke haft mulighed for at tage stilling til det her i nævnet, så det er noget, vi skal have drøftet,” siger han til Politiken og afviser at kommentere yderligere, før det er blevet vendt i Radio- og tv-nævnet.
Radio Loud har samtidig overtaget Radio24syvs gamle Facebook-profil, der har 130.000 følgere. Med brugen af både appen og Radio24syvs Facebook-profil kan der være tale om forbrugervildledning, vurderer advokat og ekspert i markedsføring Heidi Højmark Helveg over for Politiken og DR.