Omkostningerne forventes at stige med et tocifret millionbeløb næste år. Jysk Fynske Medier
Jysk Fynske Mediers store lokalsatsning med 24 hyperlokale digitale betalingsmedier og en række erhvervsmedier bliver en del af en ”genevaluering” i koncernen i den kommende tid. Det skriver MediaWatch.
Medierne blev lanceret i 2021, hvor planen var, at de skulle udkomme dagligt fra kommunerne Skanderborg, Favrskov, Norddjurs og Syddjurs, og derudover i flere bydele i Aarhus og København.
Men nu forventer Jysk Fynske Medier, at omkostninger i koncernen stiger med et tocifret millionbeløb i 2023, og derfor vil ledelsen se på alle udviklingsprojekterne i koncernen.
”Det betyder også, at lokalmedierne skal genvurderes. Selvfølgelig skal de det,” siger administrerende direktør i Jysk Fynske Medier Jesper Rosener til Mediawatch.
Jesper Rosener håber, at alle de nye medier kan fortsætte, fordi de på lang sigt har et potentiale, men en af udfordringerne er, at indtægterne ikke lever op til forventningerne.
Sidste år kom både B.T., Berlingske og Jysk Fynske Medier på banen med en række lokalsatsninger. Siden har B.T. droppet projektet.