2009 har kostet danske medier over 700 mio. kroner

Det danske annoncemarked er helt til hest. Ifølge den seneste opgørelse mangler de danske medier indtil videre 764 mio. annoncekroner i 2009 i forhold til samme periode sidste år.

Det danske annoncemarked er helt til hest. Ifølge den seneste opgørelse mangler de danske medier indtil videre 764 mio. annoncekroner i 2009 i forhold til samme periode sidste år.

Tallene stammer fra DRRB Mediaindex, som tæller alle de annoncekroner, der går gennem mediabureauerne. Heraf fremgår det blandt andet, at annoncemarkedet i september lå hele 31 procent efter samme måned sidste år, skriver Berlingske Business.

Og ser man tilbage på årets første ni måneder, er der samlet tale om en tilbagegang på 20 procent.

"Det rigtigt interessante for alle mediegrupper bliver at se, hvad der kommer til at ske i fjerde kvartal. Alle aktører afventer det virkelig med spænding. Omsætningen er faldet måned for måned i forhold til sidste år, fordi man sammenlignede med en periode, hvor krisen endnu ikke havde sat ind," siger Michael Ostenfeld, tv-chef hos mediebureauet Carat til avisen.

 

 

0 Kommentarer