Twitter-julen sikret i Danske Medier

Der blev grinet i skæggene hos diverse Twitter-brugere, da mediernes brancheorganisation Danske Medier meddelte, at de måtte lukke Twitter-kontoen i knap tre måneder på grund af en orlov. Men en kvik omprioritering – og opdatering – fik reddet den gode stemning
  • /ritzau/Jaap Arriens
21.12.2017 · 14:37

I brancheforeningen Danske Medier er det kommunikationskonsulent Toke Helmø, der sørger for at opdatere foreningens Twitter-konto, når der er nyheder eller kommentarer omkring den danske medieverden.

Men da Toke Helmø skal på fædreorlov, besluttede man naturligt nok at uddelegere og frasortere blandt hans opgaver i den periode, han er væk. Resultatet kunne onsdag læses i en Twitter-meddelelse:

”Grundet orlov bliver vores Twitter-konto ikke opdateret igen før 12. marts 2018. Tjek i mellemtiden vores nyhedsbreve eller hjemmeside for nyheder om mediebranchen.”

Et tweet, der hurtigt skulle vise sig at være en lækkerbisken for de i mediebranchens mange satiriske sjæle, der godt kunne se ironien i, at man i brancheorganisationen mener, de sociale medier godt kan passe sig selv i nogle måneder.

Er I stadig på langbølgesenderen?

”Velkommen til 2003”; ”Er I stadig at finde på langbølgesenderen”; ”Bare postnord ikke lukker i mellemtiden”; ”Og så undrer man sig over, hvorfor mediebranchen er i krise” lyder nogle af de skælmske kommentarer.

Også Dagbladet Information gjorde sig lystig fra avisens Twitter-konto:

Der var nu ikke tale om en julenarre, fortæller Toke Helmø.

”Det var sådan set resultatet af en hård prioritering. Vi kiggede på tallene for, hvor vi får opmærksomhed og trafik henne, og så besluttede vi, at det var vigtigere at holde fast i vores nyhedsbreve, der har mange abonnenter. Men vi kunne jo se på reaktionerne, at vi faktisk ville blive savnet. Og det er jo positivt at erfare,” siger han.

Krisen afblæst

Der gik da heller ikke mere end et døgn, før Twitter-krisen kunne afblæses:

”Vi har heldigvis fundet en løsning, så vi kan blive på Twitter. Vi lukker bemandingen af vores telefax. Glædelig jul ;-)”

De facto bliver det nu Allan Sørensen, der er digital chef, der overtager Toke Helmøs job som bestyrer af Twitter-kontoen. Den humoristiske udmelding, som matchede de ironiserende kommentarer, stod Toke Helmøs kæreste bag.

”Hun fandt på det, og det var jo egentlig meget sjovt. Når man nu kritiseres for ikke at være digital nok, kan man lige så godt spille på det,” siger Toke Helmø, der således kan gå på fædreorlov med vished om, at Twitter-julen er reddet i Danske Medier.

Kommentar

21/12/2017 - 16:23

Niels Müller Larsen

Tja, sådan er det når #twitter bliver et arbejde i stedet for en livsstil. Hvis I sender en adresse, kunne jeg levere en håndfuld "lånte" reklamekuglepenne. Papir har I jo helt sikkert stadig. Ellers kan I tage lidt fra faxrullen.

Seneste jobopslag

Journalist til folkekirken.dk

Folkekirken.dk
Ansøgningsfrist: 01.02

Studentermedarbejder til Kommunikation i Danmarks Apotekerforening

Danmarks Apotekerforening
Ansøgningsfrist: 01.02

Sjællandske Medier søger redaktør til Næstved

Sjællandske Medier
Ansøgningsfrist: 09.02

Struktureret studentermedhjælper

Odense Kommune
Ansøgningsfrist: 18.02

Kommunikationsmedarbejder til Værket

Værket
Ansøgningsfrist: 08.02

Stærk researcher til arbejdslivet

Avisen.dk og Ugebrevet A4
Ansøgningsfrist: 30.01

Kommunikationskonsulent

Arkitektskolen Aarhus
Ansøgningsfrist: 05.02

Reporter til Børsens politiske redaktion

Børsen
Ansøgningsfrist: 25.01

SKRIFTLIGT VELFUNDERET JOURNALIST SØGES TIL NYE UDFORDRINGER

De Forenede Dampvaskerier A/S
Ansøgningsfrist: 25.01

Erfaren webjournalist med en solid værktøjskasse søges

Yngre Læger
Ansøgningsfrist: 26.01

Communications Manager

ShopGun
Ansøgningsfrist: 24.01

Stærk og kreativ nyhedsredaktør til TV 2 NEWS

TV2 NEWS
Ansøgningsfrist: 29.01

Danwatch søger erfaren graverjournalist

Danwatch
Ansøgningsfrist: 23.01

Dokumentarkompagniet søger dygtig tv-fortæller

Dokumentarkompagniet
Ansøgningsfrist: 24.01