TV 2 glæder sig over product placement

Som en del af medieforliget må danske tv-stationer fremover tage penge for såkaldt product placement, som længe har stået på direktør Merete Eldrups ønskeseddel.
27.05.2010 · 08:57

Som en del af medieforliget må danske tv-stationer fremover tage penge for såkaldt product placement, som længe har stået på direktør Merete Eldrups ønskeseddel.

Vi kender det fra store Hollywood-film, men nu bliver det måske hverdag i dit tv også. Fremover må danske tv-stationer modtage penge for at placere bestemte varemærker i udsendelserne. Det kaldes product placement og har hidtil været forbudt i Danmark.

Det har hele tiden været tilladt at placere kendte varemærker i udsendelserne, men efter gårsdagens medieforlig må tv-stationerne altså nu kræve penge for det også. Det glæder TV 2's direktør, Merete Eldrup.

»Det er godt, at vi nu kan tjene penge og lave bedre programmer eller købe dem billigere,« siger Merete Eldrup til politiken.dk.

Du kommer dog fortsat til at kunne nyde en god film uden afbrydelser på TV 2. Regeringens medieforlig ændrer nemlig ikke på, at det stadig er ulovligt at afbryde udsendelser med reklameblokke.

De licensfinansierede tv-stationer DR og TV 2 Regionerne må fortsat ikke benytte sig af product placement.

De nye regler for product placement træder i kraft sammen med det nye medieforlig i 2011.

Kommentar

29/09/2011 - 10:34

Michael Bernhard

Mediapartners åbnede i 2011 og har allerede nu lavet store aftaler til Dansk film og TV.

Du kan læse mere om product placement i Danmark på www.productplacement.nu.

MVH
Michael Bernhard
Mediapartners 

31/05/2012 - 11:56

Pierre Bennorth

Vi tog konsekvensen af medieforliget for 2011-2014 og købte navnet www.SkjultReklame.dk allerede den 26. maj 2010. I oktober samme år gik vi i luften på nettet og har siden udviklet konceptet med filmstøtte til producenter i form af Crowdfunding. Dermed får publikum mulighed for at få indflydelse på hvilke produktioner der går videre til et sponsorcenter med product placement for erhvervslivet. Se eksempel på et SponsorCenter her: Blodbrødre.

Med venlig hilsen, Initiativtager Pierre Bennorth

Seneste nyheder

23.06.2017 · 08:38

"Viden og videnskab er trængt i medierne"

Andreas Marckmann Andreassen
22.06.2017 · 15:25

'Alt det vi deler' blev delt 6 mio. gange

Anne-Laura Hedegaard
22.06.2017 · 12:37

Rejsemagasin lukker på print – redaktør ser tilbage

Lasse Højsgaard
22.06.2017 · 07:39

Danskerne stoler mere på nyhedsmedier end sociale medier, men...

Andreas Marckmann Andreassen

Seneste jobopslag

Barselsvikar til Kommunikation

HOFOR
Ansøgningsfrist: 16.07

PR and Communication Manager (maternity cover)

Copenhagen Capacity
Ansøgningsfrist: 24.07

SoMe-specialist

JP / Politikens Hus
Ansøgningsfrist: 23.07

Hjernesagen søger engageret kommunikationskonsulent

Hjernesagen
Ansøgningsfrist: 02.07

Kulturmaskinen søger PR-medarbejder

Kulturmaskinen
Ansøgningsfrist: 01.08

Københavns Politi søger visuelt stærk SoMe-medarbejder

Københavns Politi
Ansøgningsfrist: 31.07

Håndboldredaktør til DR Sporten

DR
Ansøgningsfrist: 03.07

Kommunikationskonsulent

DTU
Ansøgningsfrist: 25.06

Håndboldkommentator til DR Sporten

DR
Ansøgningsfrist: 03.07

Digital journalist med mod på politisk kommunikation

Odense Kommune
Ansøgningsfrist: 23.06

Tre journalister med forstand på film og serier

JP / Politikens Hus
Ansøgningsfrist: 30.06

Layoutchef til et af Nordens mest læste magasiner

Bonnier Publications A/S
Ansøgningsfrist: 29.06

Visionær On Air Chef til TV 2 Marketing

TV 2
Ansøgningsfrist: 30.06

Version2 søger skarp og energisk it-journalist

Version2
Ansøgningsfrist: 26.06

Kopenhagen Fur søger pressekonsulent

Kopenhagen Fur
Ansøgningsfrist: 01.08

Illustreret Videnskab søger digital journalist med videnskab i blodet

Bonnier Publications A/S
Ansøgningsfrist: 25.06