21. oktober 2014
BLOG
Brigitte Alfter:
Den syvende kunde

Se og Hør-chef: Utilgiveligt at udtale sig om bog

Se og Hørs chefredaktør Per Ingdal kalder det i en intern mail for "utilgiveligt", hvis ugebladets ansatte udtaler sig om tidligere medarbejder Peer Kaaes aktuelle bog om Se og Hør, skriver Mediawatch torsdag.
12/02/2009 | 12:08

Af: Michael Kjærgaard

Se og Hørs chefredaktør Per Ingdal kalder det i en intern mail for "utilgiveligt", hvis ugebladets ansatte udtaler sig om tidligere medarbejder Peer Kaaes aktuelle bog om Se og Hør, skriver Mediawatch torsdag.

I mailen, der blev sendt ud til Se og Hørs cirka 45 medarbejdere den 2. februar, skriver Per Ingdal:

"Det vil være skadeligt for Se og Hør, hvis medarbejderne udtaler sig i offentligheden, uden det er koordineret med undertegnede. Det vil ikke blot være skadeligt, det vil også være utilgiveligt."

Til nyhedsbureauet ønsker han ikke at uddybe, hvorvidt mailen skal tolkes som en trussel om fyring, hvis ugebladets medarbejdere trodser hans udmelding og alligevel udtaler sig om bogen.

"Det er jo en intern mail, som jeg ikke har behov for at diskutere i pressen. Men du er velkommen til at citere fra den og lægge det i det, du vil," siger Per Ingdal.

Peer Kaaes bog "I sandhedens tjeneste" fortæller om den kulørte arbejdskultur på Se og Hør, hvor han arbejdede i 17 år.

Kommentar

12/02/2009 - 12:56
Grethe Kirstine Olsen, Fyns Amts Avis
Se & Hør's chefredaktør glemmer da fuldkommen, at vi stadig har ytringsfrihed i Danmark, selv om man godt kan komme i tvivl sommetider. Selvfølgelig kan I da udtale jer om bogen, kære kolleger. Vis det dog for jeres chef eller få ham fyret...
12/02/2009 - 13:51
Paula G. Larrain

Mon det er dårskab eller desperation, der får chefredaktøren til at sende sådan en mail? Den er jo i sig selv skadelig for Se og Hørs interesser. Det minder mig om, at jeg skal skynde mig ud og købe bogen....for måske herefter at referere den i min blog....uh hvilken fryd.

12/02/2009 - 19:51
flemming chr. nielsen
Hvor er nu alle de modige journalister, der har så travlt med ytringsfriheden? Nej, over for deres arbejdsgivere suspenderes den omgående. Chefer af alle slags er lige så hellige som på Enevældens tid.
13/02/2009 - 10:54
preben nyborg madsen

Mimoser, tøsedrenge, svagpissere - det er hvad chefredaktøren+følge er på Se og Hør.

Det ligner da ikke Allers sladderblad at lukke kæften på sine ansatte? Men det kunne tyde på krisetider på ugebladet. Nummeret denne uge, som jeg desværre købte, er da også det tyndeste gang sladder, som jeg længe har set.

Mon den chefredaktør holder ret længe. Se og Hør er gået kraftigt tilbage "sladderjournalistisk", siden Qvortrup forlod skuden.

Ytringsfriheden kan man ikke tage fra en ansat på den måde, som den nye redaktør gør.

Døm ham færdig! Lad være og køb hans blad!

17/02/2009 - 15:21
Mikael Mikkelsen

Nu er Aller Press's ledelse jo ikke blokkeret af intelligens eller journalstisk uddanelse.

Vi taler til en nordmand, der ikke taler dansk (efter 7 år i DK) og kommer fra en Norsk Radio med 22 medarbejdere.

En tidligere boghandleruddanet.

Og en sød go go pige.

Det er de tre der leder Aller Press i dag og de seneste år.

Vedr. Se og Hør, må min indrømme den ovenstående ledelse (eller var det Aller familien der skred ind?)

gjorde ret i at fyre Henrik Qvortrup. Oplaget gik ustanselig ned.

Den midlertidige chefredaktør er 'boghandleren' og ham der har skrevet den omtalte mail.

 

Seneste nyheder

21/10/2014 | 15:16
Kerstin Bruun-Hansen
21/10/2014 | 12:36
Andreas Marckmann Andreassen
21/10/2014 | 09:43
Andreas Marckmann Andreassen
20/10/2014 | 19:12
Andreas Marckmann Andreassen

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Erfaren pressechef til Industriens Pension

Industriens Pension
Ansøgningsfrist: 06/11/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Planlægningsreporter

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Studievært

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play- Billedkoordinator

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Deskreporter

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Nyhedsredaktør

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Børsen søger tv-folk til Børsen Play - Producer

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Berlingske Media søger// Redaktionssekretær med sans for debat (vikar)

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 26/10/2014

Berlingske Media søger// Social Medie-redaktør til BT

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Berlingske Media søger// Jourhavende til BT

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 24/10/2014

Journalist til Danmarks Naturfredningsforening

Danmarks Naturfredningsforening
Ansøgningsfrist: 31/10/2014

Kommunikationschef med skarp pen og strategisk blik

Dansk Skuespillerforbund
Ansøgningsfrist: 28/10/2014

Byggeriets nye lufthammer til Licitationen

Licitationen – Byggeriets Dagblad
Ansøgningsfrist: 03/11/2014

Redaktør til Magisterbladet

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 03/11/2014

Lokalredaktør til Nordfyn

Fyens Stiftstidende
Ansøgningsfrist: 21/10/2014

 

Nyt fra Kommunikationen.dk