Ny DBU-kommunikationschef skal være mindre i medierne

Jakob Høyer bliver ny kommunikationschef i DBU, som i marts fyrede Lars Berendt fra posten. DBU vil nu have flere talspersoner: »Det betyder, at jeg som kommunikationschef ikke skal udtale mig så meget, som han gjorde«
05.08.2014 · 15:40

Siden marts har DBU stået uden kommunikationschef, efter at Lars Berendt, som havde siddet i stillingen i 22 år, blev fyret.

Men fra 1. september kommer Jakob Høyer, som i dag er partner og direktør for Public Relations hos kommunikationsbureauet Lead Agency, til at stå i spidsen for DBU’s kommunikation.

Journalisten har talt med den nye mand på posten, som tidligere har været både politisk rådgiver i Kulturministeriet, chefredaktør for Metroxpress og kommunikationsdirektør i DSB.

Din forgænger på posten har jo løbende fået en del kritik. Hvad vil du gøre anderledes?

»Jeg vil ikke forholde mig så meget til, hvordan Lars var i jobbet. Men det er et job, som har ændret sig meget i profilen, fordi DBU i dag har flere forskellige talspersoner. Det betyder, at jeg som kommunikationschef ikke skal udtale mig så meget, som han gjorde,« siger Jakob Høyer.

Hvordan har du det med at skulle sidde i en stilling, som i hvert fald tidligere har været øretævernes holdeplads?

»Jeg har det rigtig godt med, at der er så stor opmærksomhed omkring DBU. For det fortjener en organisation som DBU. Men jeg kunne godt tænke mig, at opmærksomheden både handler om herrelandsholdet og om alt det øvrige, som DBU gør for samfundet. 400.000 danskere spiller fodbold på forskelligt niveau, og alle de gode historier om fodboldspillets relevans i samfundet vil jeg gerne få bedre ud. Den slags historier glæder jeg mig til at fortælle.«

Hvordan kan du bruge din erfaring fra tidligere jobs?

»Jeg har jo været på mange forskellige sider af det her bord, som har med kommunikation, journalistik og ledelse at gøre. Fra Kulturministeriet kender jeg det kulturelle og idrætspolitiske landskab, som DBU jo også er en del af, og fra min tid på medier som Berlingske, Jyllands-Posten og Metroxpress har jeg indgående kendskab til flere dele af det mediebillede, som DBU kan være en del af.«

Hvad glæder du dig mest til i dit nye job?

»Jeg glæder mig til at komme ud og komme i gang. Til at møde dem, som arbejder i klubberne, alle de frivillige osv. Og så glæder jeg mig selvfølgelig også til at se noget god fodbold på alle niveauer indimellem. Det er svært at være i DBU uden at se fodbold,« siger Jakob Høyer.

Kommentar

Seneste jobopslag

Kommunikationsproducent

Statens Museum for Kunst
Ansøgningsfrist: 06.11

Nyhedsjournalist til DR Syd i Esbjerg

DR
Ansøgningsfrist: 02.11

Kommunikationschef søges til Københavns Politi

Københavns Politi
Ansøgningsfrist: 01.11

Pressekonsulent til Dansk Arbejdsgiverforening

DA - DANSK ARBEJDSGIVERFORENING
Ansøgningsfrist: 12.11

Danmarks dybdeborende erhvervsmedie udvider

InsideBusiness
Ansøgningsfrist: 30.10

Kunde- og kommunikationschef til Landbrugsstyrelsen

Miljø- og Fødevareministeriet
Ansøgningsfrist: 08.11

Digital redaktionsleder til DR Aarhus

DR
Ansøgningsfrist: 13.11

Kommunikationskonsulent

Region Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 13.11

Reporter og digi til DR Syd

DR
Ansøgningsfrist: 02.11

Allround Communicator

Grundfos Holding A/S
Ansøgningsfrist: 05.11

Jysk Fynske Medier søger en printredigerende

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 23.10

Journalist eller kommunikationsmedarbejder

DTU
Ansøgningsfrist: 27.10

Lokalredaktør på Langeland

Fyns Amts Avis
Ansøgningsfrist: 23.10

Kommunikatør med skarp pen og strategisk tæft til Nationalt Genom Center

Sundheds- og Ældreministeriet
Ansøgningsfrist: 30.10

Nyhedsredaktør til DR Sporten

DR
Ansøgningsfrist: 02.11

DIGITAL COMMUNICATOR

Grundfos Holding A/S
Ansøgningsfrist: 26.10

Journalist til Dagens Byggeri

FBG Medier
Ansøgningsfrist: 24.10