Nu satser udgiverne på betalt indhold på tablets

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.
09.09.2011 · 11:12

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.

En ny rundspørge viser, at tablets i år har overhalet web som den platform, udgiverne mener, de kan sælge indhold på.

Undersøgelsen er udarbejdet af den britiske Association of Online Publishers, og respondenterne er udgivere. Du kan se rapporten her.

42 procent af de adspurgte mener, at tablets som iPad er den bedste platform at satse på, hvis man vil tjene penge på indhold. Til sammenligning mener 35 procent, at websites er den bedste platform - for eksempel med betalingsmure.

Det er første gang, tablets overhaler web i den årlige rundspørge. Sidste år troede kun 19 procent af de adspurgte på tablets som den bedste platform for betalt indhold, imens 38 procent troede på web.

Besvarelserne viser også, at udgiverne i høj grad satser på at gøre deres websites mobilvenlige. Men mobiler er næppe en pengemaskine, mener de. Kun 6 procent har svaret, at smartphones er den bedste platform for at tjene penge på indhold.

Kommentar

Seneste nyheder

28.06.2016 · 14:49

Arne Ullum stopper på Søndagsavisen

Rasmus Barlag
28.06.2016 · 14:31

Martin Krasnik stopper på Deadline

Rasmus Barlag
28.06.2016 · 11:10

Flere udlændinge – færre nyheder på fremmedsprog

Anonymous (ikke efterprøvet)

Seneste jobopslag

Ledende pressesekretær til Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling

Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling
Ansøgningsfrist: 21.07

Pressechef til Transport- og Bygningsministeriets departement

Transport- og Bygningsministeriet
Ansøgningsfrist: 14.08

Taleskriver til Transport- og Bygningsministeriets departement

Transport- og Bygningsministeriet
Ansøgningsfrist: 14.08

Kreativ projektleder til Politikens Forlags marketingafdeling

Politikens forlag
Ansøgningsfrist: 10.07

Tilrettelægger til DR Dokumentar

DR
Ansøgningsfrist: 08.08

Digital krumtap til Kontant

DR
Ansøgningsfrist: 06.07

KNR Radio søger skarp journalist

Grønlands Selvstyre
Ansøgningsfrist: 06.07

Qanorooq søger to nye medarbejdere

Grønlands Selvstyre
Ansøgningsfrist: 04.07

Stærke TV-journalister til Kontant

DR
Ansøgningsfrist: 29.06

Bureaubiz søger iderig journalist med drive

bureaubiz
Ansøgningsfrist: 24.07

Nyhedsvært og tv-journalist på TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 18.07