Nu satser udgiverne på betalt indhold på tablets

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.
09.09.2011 · 11:12

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.

En ny rundspørge viser, at tablets i år har overhalet web som den platform, udgiverne mener, de kan sælge indhold på.

Undersøgelsen er udarbejdet af den britiske Association of Online Publishers, og respondenterne er udgivere. Du kan se rapporten her.

42 procent af de adspurgte mener, at tablets som iPad er den bedste platform at satse på, hvis man vil tjene penge på indhold. Til sammenligning mener 35 procent, at websites er den bedste platform - for eksempel med betalingsmure.

Det er første gang, tablets overhaler web i den årlige rundspørge. Sidste år troede kun 19 procent af de adspurgte på tablets som den bedste platform for betalt indhold, imens 38 procent troede på web.

Besvarelserne viser også, at udgiverne i høj grad satser på at gøre deres websites mobilvenlige. Men mobiler er næppe en pengemaskine, mener de. Kun 6 procent har svaret, at smartphones er den bedste platform for at tjene penge på indhold.

Kommentar

Seneste nyheder

12.02.2016 · 13:22

The Independent lukker på print

Andreas Marckmann Andreassen
12.02.2016 · 11:13

Ny app sender dig nyheder på sms med smileys og emojis

Kerstin Bruun-Hansen
12.02.2016 · 09:06

Politiken-journalist nægtet indrejse i Tyrkiet

Andreas Marckmann Andreassen

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Pressechef til Dansk Sygeplejeråd

Dansk Sygeplejeråd
Ansøgningsfrist: 02.03

STRATEGISK PLANCHEF TIL TV 2

TV 2
Ansøgningsfrist: 06.03

TV-PRODUCERE TIL TV 2 BUSINESS

TV 2
Ansøgningsfrist: 22.02

Berlingske søger social medieredaktør

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 07.03

Kommunikationschef til Danske Regioner

Danske Regioner
Ansøgningsfrist: 26.02

LO søger kommunikationskonsulent

LO • Landsorganisationen i Danmark
Ansøgningsfrist: 18.02

Tre medarbejdere til Flensborg Avis TV - En tv/online-chef (m/k)

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 29.02

Informationsmedarbejder i informationskontoret Tusagassiivik

Grønlands Selvstyre
Ansøgningsfrist: 26.02

Bliv fellow i journalistik om børn og unge

TrygFonden
Ansøgningsfrist: 09.03

Pressekonsulent til Herlev og Gentofte Hospital

Herlev og Gentofte Hospital
Ansøgningsfrist: 17.02

DIGITAL REPORTER TIL TV 2 SPORTCENTER

TV 2
Ansøgningsfrist: 20.02

Ambitiøs kommunikationskonsulent til Anti Doping Danmark

Anti Doping Danmark
Ansøgningsfrist: 19.02

Videojournalist og historiefortæller

Region Midtjylland
Ansøgningsfrist: 21.02