Nu satser udgiverne på betalt indhold på tablets

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.
09.09.2011 · 11:12

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.

En ny rundspørge viser, at tablets i år har overhalet web som den platform, udgiverne mener, de kan sælge indhold på.

Undersøgelsen er udarbejdet af den britiske Association of Online Publishers, og respondenterne er udgivere. Du kan se rapporten her.

42 procent af de adspurgte mener, at tablets som iPad er den bedste platform at satse på, hvis man vil tjene penge på indhold. Til sammenligning mener 35 procent, at websites er den bedste platform - for eksempel med betalingsmure.

Det er første gang, tablets overhaler web i den årlige rundspørge. Sidste år troede kun 19 procent af de adspurgte på tablets som den bedste platform for betalt indhold, imens 38 procent troede på web.

Besvarelserne viser også, at udgiverne i høj grad satser på at gøre deres websites mobilvenlige. Men mobiler er næppe en pengemaskine, mener de. Kun 6 procent har svaret, at smartphones er den bedste platform for at tjene penge på indhold.

Kommentar

Seneste nyheder

05.12.2016 · 14:55

EU kritiserer had på sociale medier

Jakob Albrecht
05.12.2016 · 11:29

K imod 5 procent beskæring af licensen

Jakob Albrecht
05.12.2016 · 09:54

Breitbart News opfordrer til boykot af Kelloggs

Jakob Albrecht

Seneste jobopslag

Skarp og digitalt stærk journalist

Dansk Flygtningehjælp
Ansøgningsfrist: 13.12

DIGITAL PRODUCER

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 19.12

TV-JOURNALISTER/VÆRT

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 19.12

Social- og sundhedsreporter til Fagbladet FOA

FOA
Ansøgningsfrist: 04.01

Pressechef til Børne- og Socialministeriet

Børne- og Socialministeriet
Ansøgningsfrist: 16.12

Journalist til Avisen.dk/Ugebrevet A4

Avisen.dk
Ansøgningsfrist: 15.12

Redaktør for sociale medier på Avisen.dk

Avisen.dk
Ansøgningsfrist: 15.12

Vil du være en af Dansk Journalistforbunds netværkskoordinatorer?

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 15.12

Digital Community Manager og Digital Community Manager Assistent

MakeItBee Production
Ansøgningsfrist: 12.12

Visuel teamleder til dr.dk

DR
Ansøgningsfrist: 16.12

Journalist

CBS - Copenhagen Business School
Ansøgningsfrist: 13.12

Kommunikationskonsulent

Kolding Kommune
Ansøgningsfrist: 07.12

Nyhedssulten journalist til Christiansborg

Jyllands-Posten
Ansøgningsfrist: 09.12

Kommunikationsmedarbejder til Naturstyrelsen

Miljø- og Fødevareministeriet
Ansøgningsfrist: 07.12

Økonomi-reporter til landbrugets avis

Landbrugsmedierne
Ansøgningsfrist: 09.12

Presse- og SoMe-konsulent til Teknik- og Miljøforvaltningen

Københavns Kommune
Ansøgningsfrist: 08.12

Celebrityvagthund

Ekstra Bladet
Ansøgningsfrist: 09.12

KNR Radio søger to journalister

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 09.12