Nu satser udgiverne på betalt indhold på tablets

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.
09.09.2011 · 11:12

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.

En ny rundspørge viser, at tablets i år har overhalet web som den platform, udgiverne mener, de kan sælge indhold på.

Undersøgelsen er udarbejdet af den britiske Association of Online Publishers, og respondenterne er udgivere. Du kan se rapporten her.

42 procent af de adspurgte mener, at tablets som iPad er den bedste platform at satse på, hvis man vil tjene penge på indhold. Til sammenligning mener 35 procent, at websites er den bedste platform - for eksempel med betalingsmure.

Det er første gang, tablets overhaler web i den årlige rundspørge. Sidste år troede kun 19 procent af de adspurgte på tablets som den bedste platform for betalt indhold, imens 38 procent troede på web.

Besvarelserne viser også, at udgiverne i høj grad satser på at gøre deres websites mobilvenlige. Men mobiler er næppe en pengemaskine, mener de. Kun 6 procent har svaret, at smartphones er den bedste platform for at tjene penge på indhold.

Kommentar

Seneste nyheder

19.01.2017 · 14:21

Nordjysk magasin fyldt med halv-skjulte reklamer siden 2009

Anonymous (ikke efterprøvet)
19.01.2017 · 10:30

"Samlet set har danskerne næppe tidligere fået så mange nyheder"

Andreas Marckmann Andreassen
19.01.2017 · 08:30

Far kræver 200.000 kr. fra DR for brug af søns dronevideo

Maria Brus Pedersen
18.01.2017 · 15:37

Aftale på plads for fyrede fotografer

Andreas Marckmann Andreassen

Betalt indhold – hvor høj er prisen?

Medier over hele verden satser på annoncer, der ligner journalistik. Det skal mærkes som annoncer, men ofte er markeringen fraværende eller svær at forstå. De kommende dage sætter Journalisten fokus på betalt indhold – fra Danmark til New York Times.

Seneste jobopslag

INSPIRERENDE KOMMUNIKATIONSCHEF

INSTITUT FOR MENNESKERETTIGHEDER
Ansøgningsfrist: 31.01

Digital redaktør

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 03.02

Har du lyst til at skrive om Tyskland til Danmark?

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 27.01

Kommunikationsmedarbejder til Energibyen Frederikshavn

Frederikshavn Kommune
Ansøgningsfrist: 30.01

Journalist/skribent

Danske Bank
Ansøgningsfrist: 30.01

Nyhedsjournalist

Helsingør Dagblad
Ansøgningsfrist: 06.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02

Studentermedhjælp til LO’s presseteam

LO • Landsorganisationen i Danmark
Ansøgningsfrist: 20.01

Digital nyhedsredaktør til Berlingske

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 19.01

Digital content manager

Red Barnet
Ansøgningsfrist: 19.01

Fagbladet Folkeskolen med netmedier søger redigerende bladredaktør

Fagbladet Folkeskolen
Ansøgningsfrist: 27.01

Skarp og dagsordenssættende pressekonsulent

Københavns Kommune
Ansøgningsfrist: 22.01