24. november 2014
BLOG
Øjvind Hesselager:
Den Korte Avis udstiller gammelmedierne

Nu satser udgiverne på betalt indhold på tablets

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.
09/09/2011 | 11:12

Af: Andreas Marckmann Andreassen

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.

En ny rundspørge viser, at tablets i år har overhalet web som den platform, udgiverne mener, de kan sælge indhold på.

Undersøgelsen er udarbejdet af den britiske Association of Online Publishers, og respondenterne er udgivere. Du kan se rapporten her.

42 procent af de adspurgte mener, at tablets som iPad er den bedste platform at satse på, hvis man vil tjene penge på indhold. Til sammenligning mener 35 procent, at websites er den bedste platform - for eksempel med betalingsmure.

Det er første gang, tablets overhaler web i den årlige rundspørge. Sidste år troede kun 19 procent af de adspurgte på tablets som den bedste platform for betalt indhold, imens 38 procent troede på web.

Besvarelserne viser også, at udgiverne i høj grad satser på at gøre deres websites mobilvenlige. Men mobiler er næppe en pengemaskine, mener de. Kun 6 procent har svaret, at smartphones er den bedste platform for at tjene penge på indhold.

Kommentar

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Redaktør til forældremagasinet Vores Børn

Egmont
Ansøgningsfrist: 08/12/2014

Erfaren og skarp redaktør til content marketing bureau

Aller Media A/S
Ansøgningsfrist: 03/12/2014

Journalist til Bornholms Tidende og Folkemøde-land

Bornholms Tidende
Ansøgningsfrist: 28/11/2014

Handyman m/k til Mester Tidende

MesterTidende
Ansøgningsfrist: 02/12/2014

Redaktør

Gymnasieskolernes Rektorforening
Ansøgningsfrist: 01/12/2014