30. oktober 2014

Nu satser udgiverne på betalt indhold på tablets

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.
09/09/2011 | 11:12

Af: Andreas Marckmann Andreassen

For første gang har tablets overhalet websites, når udgiverne skal svare på, hvor de kan tjene penge på betalt indhold, viser ny britisk undersøgelse. Se resultaterne her.

En ny rundspørge viser, at tablets i år har overhalet web som den platform, udgiverne mener, de kan sælge indhold på.

Undersøgelsen er udarbejdet af den britiske Association of Online Publishers, og respondenterne er udgivere. Du kan se rapporten her.

42 procent af de adspurgte mener, at tablets som iPad er den bedste platform at satse på, hvis man vil tjene penge på indhold. Til sammenligning mener 35 procent, at websites er den bedste platform - for eksempel med betalingsmure.

Det er første gang, tablets overhaler web i den årlige rundspørge. Sidste år troede kun 19 procent af de adspurgte på tablets som den bedste platform for betalt indhold, imens 38 procent troede på web.

Besvarelserne viser også, at udgiverne i høj grad satser på at gøre deres websites mobilvenlige. Men mobiler er næppe en pengemaskine, mener de. Kun 6 procent har svaret, at smartphones er den bedste platform for at tjene penge på indhold.

Kommentar

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Danmarks Rederiforening søger ny kommunikationschef

Danmarks Rederiforening
Ansøgningsfrist: 07/11/2014

VELUX Group Media Relations Manager

VELUX A/S
Ansøgningsfrist: 09/11/2014

Erfaren pressechef til Industriens Pension

Industriens Pension
Ansøgningsfrist: 06/11/2014

Journalist til Danmarks Naturfredningsforening

Danmarks Naturfredningsforening
Ansøgningsfrist: 31/10/2014

Byggeriets nye lufthammer til Licitationen

Licitationen – Byggeriets Dagblad
Ansøgningsfrist: 03/11/2014

Redaktør til Magisterbladet

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 03/11/2014