Sådan bliver Medieåret 2011

Få dage inde i det nye år, og medie- og kommunikationsbranchens er allerede klar med en række nye visioner og projekter, som kommer til at vække opsigt. Følg Journalisten.dk's tema om Medieåret 2011.
03.01.2011 · 09:53

Få dage inde i det nye år, og medie- og kommunikationsbranchens er allerede klar med en række nye visioner og projekter, som kommer til at vække opsigt. Følg Journalisten.dk's tema om Medieåret 2011.

Hvis der er noget, som allerede nu præger 2011, så er det det forestående folketingsvalg. Men på hvilken måde kommer mediernes dækning af valget til at adskille sig fra tidligere? Og hvad bliver kommunikatørernes og spindoktorernes modtræk?

Ovennævnte er blot et par eksempler på nogle af de historier, som Journalisten.dk sætter fokus på i et helt nyt tema, Medieåret 2011, som du kan følge her på sitet i januar måned.

Vi sætter desuden fokus på branchens overvejelser i forhold til sociale medier, iPad og paywalls. Og så vil vi forsøge at komme med et bud på udviklingen på arbejdsmarkedet inden for de forskellige faggrupper. Fortsætter arbejdsløsheden med at stige? Og hvilke kvalifikationer bliver de afgørende at sikre sig i 2011?

Tanken med vores tema om Medieåret 2011 er desuden at komme rundt i landet og ud i kroge af medie- og kommunikationsbranchen, hvor vi måske ikke altid lige er så ofte. Derfor hører vi også gerne fra jer mediefolk, hvis I har spændende ting undervejs.

(Du kan kontakte os på e-mail: journalisten@journalisten.dk)

Følg vores tema om Medieåret 2011 i de kommende uger her på sitet. Allerede i dag giver udviklingschef i Berlingske Media, Pernille Tranberg, sit bud på, hvad fremtiden bringer

Kommentar

Seneste nyheder

20.01.2017 · 14:23

Sparerunde på Børsen: fem fratrædelser og 10 fyringer

Maria Brus Pedersen
20.01.2017 · 10:13

BTMX undgår flere fyringer

Andreas Marckmann Andreassen
20.01.2017 · 08:12

Børsen undgår redaktionelle fyringer

Andreas Marckmann Andreassen
19.01.2017 · 14:21

Nordjysk magasin fyldt med halv-skjulte reklamer siden 2009

Anonymous (ikke efterprøvet)

Betalt indhold – hvor høj er prisen?

Medier over hele verden satser på annoncer, der ligner journalistik. Det skal mærkes som annoncer, men ofte er markeringen fraværende eller svær at forstå. De kommende dage sætter Journalisten fokus på betalt indhold – fra Danmark til New York Times.

Seneste jobopslag

Kommunikationschef med flair for branding

ARKIL HOLDING A/S
Ansøgningsfrist: 20.02

INSPIRERENDE KOMMUNIKATIONSCHEF

INSTITUT FOR MENNESKERETTIGHEDER
Ansøgningsfrist: 31.01

Digital redaktør

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 03.02

Har du lyst til at skrive om Tyskland til Danmark?

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 27.01

Kommunikationsmedarbejder til Energibyen Frederikshavn

Frederikshavn Kommune
Ansøgningsfrist: 30.01

Journalist/skribent

Danske Bank
Ansøgningsfrist: 30.01

Nyhedsjournalist

Helsingør Dagblad
Ansøgningsfrist: 06.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02

Fagbladet Folkeskolen med netmedier søger redigerende bladredaktør

Fagbladet Folkeskolen
Ansøgningsfrist: 27.01

Skarp og dagsordenssættende pressekonsulent

Københavns Kommune
Ansøgningsfrist: 22.01