Merete Eldrup taler ud

Der gik ikke mange dage før dagsordenen skiftede fra vækst til nedskæringer. Adm. direktør for TV 2 Merete Eldrup fortæller i det nye nummer af Berlingske Nyhedsmagasin om de første ni hårde måneder i chefstolen.
28.09.2008 · 00:09

Der gik ikke mange dage før dagsordenen skiftede fra vækst til nedskæringer. Adm. direktør for TV 2 Merete Eldrup fortæller i det nye nummer af Berlingske Nyhedsmagasin om de første ni hårde måneder i chefstolen.

»Når negativ omtale bliver hverdagskost.«

Sådan lyder artiklen i denne uges udgave af Berlingske Nyhedsmagasin. Og sådan lyder også det samlede billede af livet som adm. direktør for TV 2, når chefen hedder Merete Eldrup. Siden hun trådte til i december sidste år har det nemlig stort set kun handlet om at spare og trimme en virksomhed i krise.

Vækst blev til nedskæringer. Og investeringer blev til sparekrav.

Allerede på førstedagen i sit nye job fik hun varsler om, at synsranden så anderledes ud, da økonomichefen forelagde månedsregnskabet.

»Jeg tabte underkæben,« siger den speedsnakkende og karismatiske Merete Eldrup til Berlingske Nyhedsmagasin.

I artiklen fortæller hun videre blandt andet om, hvorfor hun valgte jobbet og hvorfor hun ser positivt på fremtiden:

»Jeg synes ikke, at det er gråt og trist. Det har det været. Vi er den tv-station, der bliver set af flest seere. Vi sidder på 67 procent af al tv-reklame. Jeg er lykkelig for, at det hedder TV 2 News, og vi har et af de mest besøgte sites på nettet. Vi er i en afsindig stærk markedssituation.«

Læs hele interviewet her.

Kommentar

25/09/2012 - 16:55

Bent Kristensen

En lønforhøjelse på 500.000 kr. til Merete Eldrup, for at kører TV2 i sænk - jeg tænker, det skulle jeg da nok have gjort, uden lønforhøjelse.

Seneste nyheder

23.01.2017 · 11:53

Jeres løn blev (lidt) højere i 2016

Andreas Marckmann Andreassen
23.01.2017 · 09:12

"For det første er det ulovligt – for det andet er det moralsk angribeligt"

Anonymous (ikke efterprøvet)
20.01.2017 · 14:23

Sparerunde på Børsen: fem fratrædelser og 10 fyringer

Maria Brus Pedersen

Betalt indhold – hvor høj er prisen?

Medier over hele verden satser på annoncer, der ligner journalistik. Det skal mærkes som annoncer, men ofte er markeringen fraværende eller svær at forstå. De kommende dage sætter Journalisten fokus på betalt indhold – fra Danmark til New York Times.

Seneste jobopslag

Kommunikationsspecialist med politisk flair

Foreningen af Speciallæger
Ansøgningsfrist: 20.02

CHEFREDAKTØR TIL WOMAN

BENJAMIN MEDIA A/S
Ansøgningsfrist: 13.02

Kommunikationschef med flair for branding

ARKIL HOLDING A/S
Ansøgningsfrist: 20.02

INSPIRERENDE KOMMUNIKATIONSCHEF

INSTITUT FOR MENNESKERETTIGHEDER
Ansøgningsfrist: 31.01

Digital redaktør

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 03.02

Har du lyst til at skrive om Tyskland til Danmark?

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 27.01

Kommunikationsmedarbejder til Energibyen Frederikshavn

Frederikshavn Kommune
Ansøgningsfrist: 30.01

Journalist/skribent

Danske Bank
Ansøgningsfrist: 30.01

Nyhedsjournalist

Helsingør Dagblad
Ansøgningsfrist: 06.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02

Fagbladet Folkeskolen med netmedier søger redigerende bladredaktør

Fagbladet Folkeskolen
Ansøgningsfrist: 27.01