Nr. 12 2016

»Jeg kan se i dine billeder, hvem du skal giftes med, jeg kan se, hvordan du vil behandle dine børn – jeg kan jo se det hele.«

Morten Bo, leder af fotoskolen Fatamorgana

Nr. 11 2016

Kampen om Emma

Både Næstved Kommune og 'Operation X' mener, at de varetager hensynet til en socialt udsat 13-årig pige. Alt andet er parterne uenige om.

Nr. 10 2016

Fat Cat Syndrome

Aviserne var for fede til at jage annoncemilliarderne på nettet. Nu løber andre med gevinsten.

Nr. 9 2016

Christian Jensen, chefredaktør, Politiken:

»Jeg har truffet nogle beslutninger på et tidligt tidspunkt i mit liv, som ikke var alderssvarende, og som har gjort mig til den, jeg er.«

 

Nr. 8 2016

»Jeg er journalist, min underbo er tv-fotograf, min overbo var indtil for nylig presserådgiver ... og over ham bor en tv-tilrettelægger.«

Troels Trier, et af 20 DJ-medlemmer med adresse i Absalonsgade i København

Nr. 7 2016

Advarsel - forsøg på nytænkning

»Det er skønt, når de sender fra åbningen af en ny butik. Det kunne andre medier lære noget af,« siger Maibritt Krøner, flextrafik-chauffør, Lolland, om Radio Sydhavsøerne.

Nr. 6 2016

Big Brand Brøndby

Brøndby IF er mere medieomtalt i Danmark end Lego. Alt kan blive en historie, god eller dårlig. Journalisten fulgte kommunikationschef Christian Schultz under stjernen Daniel Aggers sidste kamp.

Nr. 5 2016

Farvel journalistik: »Min sidste livevagt var fra Storebælt, hvor jeg berettede om, at alt forløb normalt.«

Goddag kommunikation: »I dag læser jeg selv for børnene og har fri hver weekend.«

Cathrine Reinert, fra livereporter på TV 2 News til kommunikationskonsulent i Kolding Kommune

Nr. 4 2016

Henrik Qvortrup tur/retur:

»Jeg forsøger at krabbe mig tilbage«

Med sin ansættelse på Radio24syv er han inde i varmen hos et public service-medie for første gang, siden Se og Hør-sagen eksploderede. Der er ikke faldet dom, men han mener, han allerede har betalt en høj pris.

Nr. 3 2016

De usynlige korrespondenter

De står på den anden side af kameraet, når Puk Damsgård, Rasmus Tantholdt og de andre korrespondenter rapporterer fra krigszonerne. Og de lever livet mindst lige så farligt.

Betalt indhold – hvor høj er prisen?

Medier over hele verden satser på annoncer, der ligner journalistik. Det skal mærkes som annoncer, men ofte er markeringen fraværende eller svær at forstå. De kommende dage sætter Journalisten fokus på betalt indhold – fra Danmark til New York Times.

Seneste jobopslag

Kommunikationschef med flair for branding

ARKIL HOLDING A/S
Ansøgningsfrist: 20.02

INSPIRERENDE KOMMUNIKATIONSCHEF

INSTITUT FOR MENNESKERETTIGHEDER
Ansøgningsfrist: 31.01

Digital redaktør

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 03.02

Har du lyst til at skrive om Tyskland til Danmark?

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 27.01

Kommunikationsmedarbejder til Energibyen Frederikshavn

Frederikshavn Kommune
Ansøgningsfrist: 30.01

Journalist/skribent

Danske Bank
Ansøgningsfrist: 30.01

Nyhedsjournalist

Helsingør Dagblad
Ansøgningsfrist: 06.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02

Fagbladet Folkeskolen med netmedier søger redigerende bladredaktør

Fagbladet Folkeskolen
Ansøgningsfrist: 27.01

Skarp og dagsordenssættende pressekonsulent

Københavns Kommune
Ansøgningsfrist: 22.01