Kommunikations-cavling til Lejerbo og Miljøstyrelsen

Kampagner til bekæmpelse af henholdsvis hudallergi og mangler på byggepladsen fik årets kom'pris09 for god og effektiv kommunikation.
10.11.2009 · 16:00

Kampagner til bekæmpelse af henholdsvis hudallergi og mangler på byggepladsen fik årets kom'pris09 for god og effektiv kommunikation.

Det er Dansk Kommunikationsforening, der for 10. gang kårer de bedste kommunikatører. Prisen uddeles inden for henholdsvis lokal/regional og landsdækkende kommunikation.

I første kategori blev vinderen projektet "færre fjel og manglr" (ja, det staves på den måde), hvor øget kommunikation mellem sjakbajserne på et stort renoveringsprojekt for Lejerbo i Kolding har skabt et fald i fejl og mangler på 80 procent og en besparelse på 5,6 millioner kroner.

"Projekt 'færre fjel og manglr' har vist en fantastisk effekt og er helt i tråd med kommunikationsforeningens mantra, at kommunikation betaler sig. Her kan man måle kommunikationen direkte på bundlinjen, og hvis man overfører det til landsplan, så er der tale om milliarder," sagde dommerkomiteens formand Anker Brink Lund om projektet.

Vinder-projektet i den landsdækkende kategori er "Hudallergi - en partner for livet", skabt af Miljøstyrelsen og Miljøministeriet med hjælp af bureauet Tejlmann og Co. Formålet var at få 13-16 årige piger til at bruge mindre parfume og hårfarvning, og det skete gennem et interaktivt website, der havde stor succes.

"Det er en målgruppe, som alle vil i kontakt med. Der er masser af støj på linjen, og de unge piger sidder ikke derude og venter på Miljøstyrelsens bekymrede budskab. Samtidig er kampagnen oppe imod en enorm reklameindsats fra kosmetikbranchen. Så med et lille budget er det faktisk lykkedes at skabe opmærksomhed om et meget alvorligt emne," lød Anker Brink Lunds ord om projektet.

Vinderne blev kåret mandag på kom-dag'09 blandt i alt seks indstillede projekter.

Kommentar

Seneste nyheder

20.01.2017 · 14:23

Sparerunde på Børsen: fem fratrædelser og 10 fyringer

Maria Brus Pedersen
20.01.2017 · 10:13

BTMX undgår flere fyringer

Andreas Marckmann Andreassen
20.01.2017 · 08:12

Børsen undgår redaktionelle fyringer

Andreas Marckmann Andreassen
19.01.2017 · 14:21

Nordjysk magasin fyldt med halv-skjulte reklamer siden 2009

Anonymous (ikke efterprøvet)

Betalt indhold – hvor høj er prisen?

Medier over hele verden satser på annoncer, der ligner journalistik. Det skal mærkes som annoncer, men ofte er markeringen fraværende eller svær at forstå. De kommende dage sætter Journalisten fokus på betalt indhold – fra Danmark til New York Times.

Seneste jobopslag

Kommunikationschef med flair for branding

ARKIL HOLDING A/S
Ansøgningsfrist: 20.02

INSPIRERENDE KOMMUNIKATIONSCHEF

INSTITUT FOR MENNESKERETTIGHEDER
Ansøgningsfrist: 31.01

Digital redaktør

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 03.02

Har du lyst til at skrive om Tyskland til Danmark?

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 27.01

Kommunikationsmedarbejder til Energibyen Frederikshavn

Frederikshavn Kommune
Ansøgningsfrist: 30.01

Journalist/skribent

Danske Bank
Ansøgningsfrist: 30.01

Nyhedsjournalist

Helsingør Dagblad
Ansøgningsfrist: 06.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02

Fagbladet Folkeskolen med netmedier søger redigerende bladredaktør

Fagbladet Folkeskolen
Ansøgningsfrist: 27.01

Skarp og dagsordenssættende pressekonsulent

Københavns Kommune
Ansøgningsfrist: 22.01