Her er fremtidens 38 nye medietalenter

Netop nu kårer New Media Days fremtidens danske medietalenter ved en prisuddeling i København. I alt 38 nye talenter. Se hele listen her på Journalisten.dk.
09.11.2010 · 18:30

Netop nu kårer New Media Days fremtidens danske medietalenter ved en prisuddeling i København. I alt 38 nye talenter. Se hele listen her på Journalisten.dk.

Der er gået talentshow i New Media Days 2010. 

Hvor festivalen om alle de nye tendenser i mediebranchen normalt udpeger et enkelt medie som årets nye medie, så har man i år valgt at vende tingene på hovedet og i stedet fremhæve hele 38 personer, der efter festivalens mening kommer til at præge medieudviklingen.

New Media Days har således gjort forsøget med at spotte alle de nye talenter, og for et øjeblik siden blev de hyldet i Carlsbergs tappehaller i København.

Tanken fra arrangørernes side har været at gøre en ekstra indsats for at understøtte de unge og innovative - dem, der er fremtiden - og som branchen endnu har til gode at opdage.

Og her er så de 38 unge talenter, som New Media Days tror på:

PS: Bemærk andelen af kvinder. 

Philip Hahn-Petersen
Freelancer
Philip Hahn-Petersen er uddannet Kaospilot og er bla. initiativtager til kampagnen Reklamer Ja Tak. Kampagnens mål er at nedbringe det danske papirforbrug markant ved at gøre uaddresserede reklamer til et aktivt tilvalg. Kampagnen har indtil videre resulteret i et beslutningsforslag i Folketinget.Han har stor viden om social iværksætteri og hans personlige gennemslagskraft gør ham til en stærk verbal formidler og facilitator.
Frederik Trovatten
Fondsmæglerselskabet GowebTrade
Efter gymnasiet flyttede Frederik til København, hvor hans interesse og entusiasme for online markedsføring er vokset. I dag laver han international Google Adwords-strategi for fondsmæglerselskabet gowebTrade.

I forbindelse med den stigende interesse for Google Adwords, er han gået i gang med at lave sin egen online Adwords uddannelse.

ft@gowebtrade.com
www.adwordsuddannelsen.dk
www.twitter.com/trovatten

Tobias Havmand
Grundlægger og redaktør, ATLAS

Journalist fra Danmarks Journalisthøjskole med praktik på Berlingske Tidende. Har siden arbejdet på Berlingske, Information og freelance med fokus på international politik og rejser og længere ophold i lande som Libanon, Irak, DR Congo, Sudan, Cuba og Haiti og mange andre.

www.atlasmag.dk

 

 

 

Kristoffer Granov
Grundlægger og redaktør af ATLAS.

Cand.scient.soc. i filosofi og samfundsvidenskab og drivkraften bag ATLAS.

www.atlasmag.dk

 

 

 

 

Morten Wilhelm Scholz
Grundlægger og redaktør, ATLAS.

Cand.mag. i idéhistorie og moderne kultur. Har skrevet rejseguiden “Turen går til Florida og Det Dybe Syden” og netop bidraget til antologien “Historier om Amerika – Aktuelle strømninger i USA’s litteratur”. Han har bl.a. fungeret som boganmelder ved Weekendavisen og skribent af div. artikler om kulturelle forhold.

www.atlasmag.dk

Christie Stauning Andersen
Konsulent i sociale medier og ejer i Netseeds

Christie startede i februar 2009 det sociale webbureau netseeds, der hjælper virksomheder med succesfuld deltagelse i sociale medier gennem strategi og implementering, oplæg og workshops. Netseeds’ kunder tæller bl.a. Niels Brock, Discovery Channel, Forbrugerstyrelsen, DHI og Frederikssund Ungdomskole. Hun er uddannet cand.it i Design, kommunikation og medier fra IT-Universitetet

csa@netseeds.dk
www.netseeds.dk
www.twitter.com/christiepingvin

Mark Jensen
Junior User Experience Designer, 1508

24-årig cand.merc.it(im)-studerende med en bachelor i Information Management fra CBS. Initiativtager til Copenhagen Twestival, bestyrelsesmedlem i DONA og Junior User Experience Designer i 1508.

mark@marks.dk
www.marks.dk
www.twitter.com/marks

 

 

Kristoffer Solberg
Strategisk rådgiver, Wemind A/S

Kristoffer er ved at færdiggøre sit studie som cand.merc.it på CBS. Den viden han erhverver sig derfra anvender han i sit job som strategisk rådgiver, hvor han arbejder med interaktionsdesign, konceptudvikling og rådgiver om sociale medier. Derudover er Kristoffer også én af initiativtagerne til twitter festivalen, Copenhagen Twestival.

kristoffer@wemind.dk
www.twitter.com/solberg
www.flavors.me/solberg 

 

Oskar Rough Mosumgaard
Designer, udvikler og tænker online løsninger.
Oskar står bl.a. bag websiden Dansk Dynamit og Alive Festival i Thy. Pt. bosat i Berlin.

oskar@rough.dk
www.rough.dk
www.twitter.com/oskarrough

Mette Højgaard Jensen
Co-founder, Comm On I/S

Mette arbejder på udvikingen og åbningen af et social design koncept, Comm On – frivilligt netværk, som har været hendes hjertebarn sammen med Laila Truelsen, siden de tog afgang i Visuel Kommunikation på Designskolen Kolding sidste år, 2009.

Hello@metteh.com
www.metteh.com
www.designskolenkolding.dk/index.php?id=1713

 

 

Laila Grøn Truelsen
Co-founder, Comm On I/S

MA Visuel Kommunikation / Grafisk Design fra Designskolen Kolding.
Laila arbejder på projektet Comm On 6000 – et social design projekt, hvor et redesign af frivilligt arbejde i samarbejde med Kolding Kommune og Kolding Hovedbibliotek skal øge opmærksomheden på at “vi er hvad vi gør for hinanden”. Comm On 6000 er et gratis, åbent netværk, der skal være lettilgængeligt for alle borgere og som skal styrke fællesskabsfølelsen i byen.

lailatruelsen@gmail.com

 

Marco de Mel Pedersen
Freelance grafisk designer hos de Mel

Uddannet grafisk designer fra Designskolen Kolding. Han driver i dag egen designvirksomhed og beskæftiger sig med konceptudvikling, visuel identitet samt visualisering. Marco har i samarbejde med designfirmaet TODA udviklet konceptet til AIGA’s Design Journeys udstilling i New York.

marco@demel.dk
marco@demel.dk LinkedIn 

 

 

Philip Kongsgaard
Freelance interaction designer, Somedaydesign

Grunduddannet industriel designer med en overbygning i interaktionsdesign fra Designskolen Kolding. Hans ekspertområde er Koncept Design og han har blandt andet arbejdet med koncepter for World Health Organization + Nokia og DR Ramasjang.

philip@somedaydesign.dk
www.somedaydesign.dk

 

 

Michael Friis
Udvikler, Ekstra Bladet

B.Sc. i Datalogi fra København Universitetet, M.Sc. i IT fra
IT-Universitetet i København og studier ved Caltech i Los Angeles. Udtænkte og implementerede Folkets Ting (folketsting.dk) og Ekstra Bladets Krimikort. Folkets Ting er præmieret af Videnskabsministeren for innovativ brug af offentlig data og Ekstra Bladets Krimikort har vundet guldmedalje i Danske Dagblades Forenings designkonkurrence.

friism@gmail.com
www.friism.com/
www.linkedin.com/in/michaelfriis 

Steffen Tiedemann Christensen
Co-founder & CTO, 23

Medstifter og CTO hos 23, og har seneste været med til at udvikle 23 Video, et værktøj til web-video i virksomheder og organisationer. Steffen er kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet.

steffen@23company.com
www.twitter.com/steffentchr
www.refresh.dk

 

 

Lærke Ullerup
Strategisk rådgiver, Wemind A/S

Kandidat fra Informations- og Medievidenskab, Aarhus Universitet og brænder for innovation, involvering og internet. Laver strategiprojekter for kunder hos Wemind A/S, samler ledere i LeaderLab netværket med fokus på Social Business Innovation og står i spidsen for TEDxCopenhagen som afholdes for anden gang tirsdag d. 30. november 2010.

ullerup@wemind.dk
www.dk.linkedin.com/in/ullerup
www.twitter.com/ullerup

 

Rune Michelsen
Journalistisk lektor på Center for Journalistik, Syddansk Universitet.

Webtv-konsulent og ejer af GM Production, der siden 2000 har beskæftiget sig med webtv, afholdt kurser, produceret webtv-indhold og igangsat adskillige webtv-projekter for virksomheder og medier i Danmark. Tidl. tilrettelægger, journalist, udviklingschef på diverse danske tv-produktionsselskaber. Tidl. redaktionschef på Ekstrabladet.tv.

mri@journalism.sdu.dk
www.gmproduction.dk

 

Hakon Mosbech
Partner i det nystartede mediebureau Syndikat

Hakon har siden 2005 været enten medlem af redaktionen eller skribent på magasinet Euroman. I 2009 stiftede han reportage-sitet Face the Climate, der i 2010 blev kåret som årets multimedieprojekt. Tidligere har han arbejdet som Christiansborg-reporter og startet Politikens nye redaktion i Århus.

hakon.mosbech@gmail.com
www.dk.linkedin.com/pub/hakon-mosbech/

 

 

Morten Just
Designer, Google

Medstiftede verdens første Bluetooth-baserede sociale netværk i 2006 og solgte det i 2008 til ZYB/Vodafone. Har arbejdet for Adobe i Boston og London, gæsteforelæst om web-mashups på ITU og er nu designer hos Google i Zurich.

hej@mortenjust.com
www.mortenjust.com
www.twitter.com/mortenjust

 

 

Lars Vilhelmsen
Koncept- og Spiludvikling i DR Ung

Udvikler spil og interaktive fiktioner til formidling, underholdning, læring eller reklame. Producerer lige nu det historiske MMO Saga for DR Ung, som er et casual learning underholdningsspil. Har tidligere produceret bl.a. en rollespilsinspireret ombygning af chatverdenen Hundeparken for DR Ung, læringsspil for DPU/AU Learning Lab Denmark (bl.a. Konfrontation og Kontrakten)

mail@larsvilhelmsen.dk
www.larsvilhelmsen.dk
www.dk.linkedin.com/in/larsvilhelmsen

 

Max Møller
Senior game designer, Workz
Spildesigner, DPU, Aarhus Universitet

Har designet læringsspil til uddannelse og virksomheder i 10 år. Insisterer på at læringsspil både skal være gode spil og gennemtænkte læreprocesser. Har fået mere end 20% af de danske folkeskoler til at lære naturvidenskab ved at opklare mord (www.drabssag.dk) og forsøger nu at forbedre samarbejdet i byggebranchen ved at lade dem sabotere hinanden (www.benspænd.dk).

mm@workz.dk
max@dpu.dk
www.dk.linkedin.com/in/maxmoeller

Mark Petersen
Partner, WavesOut

På nuværende tidspunkt i gang med en bachelor i økonomi og filosofi ved CBS. Idémand og medudvikler af undergrunds kunst og tøjprojektet John Jiffer. Har siden 2007 arbejdet med WavesOut.

mark@wavesout.com
www.dk.linkedin.com/in/mpetersendk
www.wavesout.com

 

 

 

Peter Regnersgaard
Partner, Wavesout

Wavesout er en gratis og lovlig streaming tjeneste, som tilbyder On-demand-streaming af elektronisk og indie musik. Studerer på nuværende tidspunkt International Business på CBS.

peter@wavesout.com
www.wavesout.com

 

 

 

Søren Steendahl
Partner, Kadaver Aps

Uddannet Kaospilot og har brugt det meste af sin fritid på at arbejde med at starte og drive det danske sygehusprojekt, Masanga, der ligger i Sierra Leone i Vest Afrika. Spiskompetencer inden for sociale medier, netværkskonstelationer, kreativ udvikling og projektstyring.

Steendahl@kadaver.dk
www.kadaver.dk
www.twitter.com/kadaverupdate

 

 

Jacob Klintrup
Partner, Kadaver Aps

Uddannet århusiansk Kaospilot med bureauet Kadaver, som nuværende og fremtidig legeplads! Partner i bureauet med fokus på blandt andet kommunikation og kreativ udvikling.

klintrup@kadaver.dk
www.twitter.com/kadaverupdate
www.kadaver.dk

 

 

Carl Johannes Borris
Partner, Kadaver Aps

Uddannet KaosPilot og partner i Kadaver. Har eksekveret projekter indenfor film (dokumentar og satire), musik, medier og kultur. Kadaver-projektet The Creative North, en velfærdsudstilling ved Shanghai Expo for Nordisk Ministerråd, er blandt de seneste bedrifter.

Borris@kadaver.dk
www.kadaver.dk
www.dk.linkedin.com/in/carljohannesborris

 

 

Anders-Møller-Toft
Partner, Kadaver Aps

Uddannet Kaospilot i 09´. Har bl.a. opereret som udvikler, programlægger og projektleder for kampagnerne Bedre Bustur. Arbejder pt. med filmproduktion for østerbroprojektet 2100.nu. Spidskompetencerne er business design, kampagneprogramdesign og projektledelse.

toft@kadaver.dk
www.kadaver.dk
www.twitter.com/kadaverupdate

 

Filip Wallberg
Digital producer, Ekstra Bladet

Filip Wallberg er ansat som digital producer på ekstrabladet.dk, hvor han bl.a. arbejder med interaktive kort og web 2.0 tjenester. Filip Wallberg fået international anerkendelse for to kort med alle Wikileaks-rapporterne fra Afghanistan og Irak. Filip blogger om netjournalistik på journalisten.dk.

filip@flopper.dk
www.flopper.dk
www.twitter.com/fiwa

 

Jeppe Morgenstjerne
Anybite & Wulffmorgenthaler

Jeppe Morgenstjerne er designer og kreativ iværksætter. Han er co-founder i startup-virksomheden Anybite, som han driver ved siden af sin nuværende stilling som Art Director og konceptudvikler hos Wulffmorgenthaler. Hans kompetencer spænder bredt fra visuel kommunikation og digitalt design, projektledelse og kreativ forretningsudvikling.

jeppemorgenstjerne@gmail.com
www.jeppemorgenstjerne.dk
www.anybite.com

 

Ron Cohen
Co-founder, Banklog.dk

BSc i datalogi fra Aalborg Universitet. Læser pt. på kandidatuddannelsen og er gæstestuderende ved Virginia Tech. Sideløbende med studiet har han co-founded og været ansvarlig for systemarkitektur i Banklog.dk, Trainingpartner.dk og Alpiron.

ron@knaegt.com
www.twitter.com/ronco

hen
www.banklog.dk

 

Rasmus A. Makwarth
Co-founder, Banklog.dk

27 årig webentreprenør. BSc i Informationsvidenskab. Stiftede bl.a. Knaegt i 2006 og Banklog i 2009. Ekspert indenfor produktudvikling, informationsarkitektur og brugervenlighed.

rasmus@knaegt.com
www.banklog.dk
www.linkedin.com/in/makwarth

 

 

Philip Dam Roadley-Battin
Assistent: Elmgreen & Dragset, Berlin
Freelance: Philip Battin Studio

Studerende på 5. semester, institut for Visuel Kommunikation, på Danmarks Designskole. Arbejder med design som metode på tværs af medier. Står bl.a. bag websiderne Dansk Dynamit og Kære København. Pt. bosat i Berlin, som led i praktikforløb.

philip@battin.dk
www.twitter.com/battin1
www.linkedin.com/in/philipbattin

 

Mikael Stær
Digital Designer hos Goodmorning Technology

Grafisk designer, web-udvikler og kunstner, uddannet fra Danmarks Designskole. Dimitterede med en Master’s i visuel kommunikation med et afgangsprojektet omhandlende begrebet transhumanisme. Et af Mikaels hovedprojekter er et open-source-CMS for web-baserede porftolioer kaldet The Secretary. Et andet projekt er Kære København, som er en platform for direkte kommunikation mellem borger og politiker.

info@mikaelstaer.com
www.mikaelstaer.com

 

Stig Møller
Underviser, Danmarks Medie- & Journalisthøjskole, linjen for Interaktivt Design

Uddannet medieøkonom, BA i grafisk kommunikation, læser pt. master i IT. Pokede og peekede på Commodore 64, kodede demoer på Amiga 500, designede hjemmesider på PC og bruger nu Mac til at undervise i generativt design og datavisualisering på Mediehøjskolen.

smh@mediehojskolen.dk
www.linkedin.com/in/stigmollerhansen
www.mediehojskolen.dk

 

Ulrik Hogrebe
Design Konsulent, e-Types

Uddannet i Virksomhedsstrategi og Kommunikation fra CBS, Visuel Kultur fra KU (igangværende) og Interaktionsdesign fra CIID. Har arbejdet for e-Types plus Troika (London). Af igangværende projekter kan nævnes: e-Types Digital, RHIFID speakers. Tiltræder hos BBC Future Media & Technology per 3.1.2011 som Service Designer

ulrikhogrebe@gmail.com
www.ulrikhogrebe.com
www.dk.linkedin.com/in/ulrikhogrebe

 

Anders Højmose
Dentsu London

Efter et år på CIIDs Interaction Design Programme er Anders nu i gang med at færdiggøre sin kandidat på Danmarks Designskole. Han er pt. i praktik hos Dentsu London som digital creative.

anders@hojmose.com
www.everyoneelse.net
www.dentsulondon.com

 

 

Mads Viktor
Flash Developer, Wunderman Copenhagen

Uddannet Interaktiv Designer fra Danmarks Medie og Journalist
Højskole. Har igennem længere tid arbejdet på måder at facilitere folk til større events – igennem brugen af ‘nye medier’.
Netop kontakten mennesker imellem gennem medier/teknik er gennemgående for det meste af hans arbejde.

madsviktor@gmail.com
www.linkedin.com/in/madsviktor
twitter.com/madsviktor

 

Sebastian Rønde Thielke
Freelancer, CIID

Sebastian har netop færdiggjort en master i interaktions design fra Copenhagen Institute of Interaction Design, hvor han i øjeblikket også arbejder freelance på forskellige projekter. Ved siden af arbejder han på sine egne projekter med hjemmelavet elektronik og interaktiv lyd.

seb@redboatopera.com

Kommentar

09/11/2010 - 20:39

Dorte Toft

Tak. Alletiders med en sådan liste, så man kan følge lidt flere af dem på Twitter og blive klogere:-)

09/11/2010 - 21:28

Ditte Giese

Hvad med at Journalisten i stedet for at skrive en PS om de sølle fire kvindelige talenter ud af 38, spurgte New Media days-folkene, hvordan det kan være? Skal man være CBS'er, grafisk designer eller Kaospilot for at være innovativ? Har de søgt for smalt? Eller er der bare ingen talentfulde unge kvinder i mediebranchen?

10/11/2010 - 00:13

suzette frovin

You said it, Ditte. Det kan jo simpelthen ikke passe, at der ikke er flere kvindelige talenter... hvem har udvalgt talenterne - og ja, hvad er kriterierne. Jeg forstår det ikke.

10/11/2010 - 07:52

Stig Jonstup Pedersen

Listen er også ganske sigende for den egentlige journalistuddannelse.

10/11/2010 - 09:06

Trine-Maria Kristensen

Jeg bliver SÅ træt af at se de her lister, hvor der er en rent ud sagt usømmelig under-repræsentation af kvinder. Hvad med Christiane Vejlø, som laver det digitale internationale magasin "elektronista" - blandt andet for at udfordre den gængse magasin-tankegang? Hvad med Anette Tvedergaard fra babybusiness - vel egentlig Danmarks eneste blog-forretnings-udvikler, som faktisk lever af nye medier? Hvad med Birgit Larsen fra minmave.dk som har skabt og udvikler et af de største online-communities herhjemme? Jeg siger ikke at de 38 på listen ikke er talentfulde, det er de stensikkert - jeg siger bare at det simpelthen ikke passer, at man ikke kunne have fundet lidt flere kvinder til listen, hvis man altså gad!

10/11/2010 - 10:58

Jacob Kildebogaard

Jeg er meget interesseret i at høre mere om hvordan man kvalificerer sig til ovenstående liste?

Er det fx et krav at man har købt billet til New Media Days?

Hvis det rent faktisk gælder "new medias" så mener jeg et emne som online måling er helt essentielt. Selv om det officielle målingssystem Gemius ikke er imponerende, så kan man meget i den retning i dag (med andre værktøjer). Og faktisk rummer Danmark en række rigtig interessante personer i denne retning. Der er flere danskere der har startet virksomheder der udvikler værktøjer (fx Netminers og Mouseflow) og folk der gør en stor indsas for at formidle mulighederne og skabe et netværk og øge vidensniveauet i Danmark.

Det ville også gavne hvis beskrivelsen rent faktisk angav hvad der var specielt ved de udvalgte - mange af dem virker da som alle andre?

10/11/2010 - 13:49

Jesper Grunwald

Tillykke - og ikke et ondt ord om de 38 talenter. Ligesom det er fint, at man bryder den velkendte danske puritanisme overfor at fremhæve enkeltpersoners særlige evner. Men hvis denne hæder er et objektivt udtryk for rigets tilstand i nye medier, har mediebranchen virkeligt et problem. Ligestillingsmæssigt er det selvfølgelig mest indlysende, fordi resultatet ikke undgår at fremstå umådeligt reaktionært (Hvis man altså ikke får sig et sociologisk fnis over, at den danske verden er ved at "kønsdele" sig sådan, at mændene indtager formidler- og underholdnings-delen af samfundet, mens kvinderne uddanner sig til den klassiske akademiske elite og de magtpositioner, der følger med der). Men det markedsmæssige problem må ikke overses. Hvis kønsfordelingstallet blandt de, der skal skabe den nye mediefremtid er ca. 1:9 i mændenes favør, hvem skal så læse markedsbehovene for den anden halvdel af landets befolkning?

10/11/2010 - 15:58

Anni Lyngskær

 

 

New Media Days takker disse personer, som har hjulpet os med at spotte de unge talenter: 


Uffe Elbæk, grundlægger og tidligere leder, Kaospiloterne
Richard Trovatten, grundlægger, Teori og praksis
Elsebeth Gerner, rektor, Designhøjskolen i Kolding
Lisbeth Klastrup, Associate Professor, ITU
Karen-Margrethe Österlin, lektor, Mediehøjskolen
Mie Buhl, ph.d. og forskningsprogramleder på Medier og IT i læringsperspektiv, DPU
Natasha Friis Saxberg, Partner, Webcom
Peter Bro, studieleder Journalistik, SDU
Alie Rose, Head of PR & Communications, CIID
Sofus Midtgaard, Managing Partner, Leaderlab
Martin Sønderlev Christensen, ph.d., partner i Socialsquare
Peter Loell, Director, Omnicom Media Group

10/11/2010 - 17:53

Katrine Nadia Jørgensen

Bemærkelsesværdigt, at der er ligestilling, når det gælder komiteen. Men meget underligt, at det ikke gælder udvælgelsen af de (primært) mandlige talenter... Hvad er kriterierne (udover at man skal være mand)?

10/11/2010 - 19:13

Hans von Knut

Så man har spurgt nogle folk, om de har nogle venner som de vil promovere?
-der er i hvert fald et par kaospiloter der, markant flere end heg i praksis møder ude i den konkrete "new media verden". Men nu omgås jeg også mest med folk der laver noget konkret, ift. new-media...

Det er dog fair nok at man beder folk om at anbefale, og nogle af de ovenstående er jo også gode folk, som jeg ved / har hørt godt om.
Men udfra de meget varierende beskrivelser af folk pålisten, virker det  lidt som om at ikke alle har lige stor relevans / der ikke ligefrem har været en udskillelses process.

Og Ja folk som Christiane Vejlø, Asta Wellejus, Ida Brinck Lund, Henirette Moos, Kristine Ploug m.fl. glimrer ved deres fravalg.

 

10/11/2010 - 19:15

Hans von Knut

Når jeg skriver "glimrer" menes der selvfølgeligt at det undrer mig at de ikke er med.
-det kan jo være at ikke alle forstår udtrykket nu om dage :)

 

11/11/2010 - 11:40

Sofus Midtgaard

Der er blevet efterspurgt kriterier - jeg har ikke lavet dem - men forsøgt at følge dem jeg fik udstukket:

"I år vil vi gerne gøre en ekstra indsats for at understøtte de unge og innovative – dem, der er fremtiden – og som branchen endnu ikke har opdaget."

Udfra disse kriterier måtte jeg sortere rigtigt mange både mænd og kvnder fra da de var for gamle og for etablerede. 

Jeg synes bl.a. følgende kvinder er super seje og har gjort en masse for at udnytte og gøre opmærksom på potentialet i sociale medier: 

 Astrid Haug

Christiane Vejlø

Trine Maria

Natasja Saxberg

Didde Elnif

Tine Thygesen 

Men de er alle for etablerede og i øvrigt heller ikke helt unge længere - sorry - tine er vist stadig under 30 - men direktør i 23 video og vel ikke helt ukendt længere. Den eneste er kommet på som jeg er ked af jeg ikke indstillede er måske Anna Ebbesen.

Men bliv konkrete og kom med bud - det ville være fantastisk i stedet for bare at gå i feministisk selvsving. Der må findes flere...

11/11/2010 - 12:07

Flemming Midtgaard

God og spændende liste med innovative, dristie og modige iværksættere. Jeg bemærker dog at I har fundet plads til 3 (tre) kvinder imellem her..Er det et udtryk for udvælgelseskriterierne er "farvede", eller er der ikke så mange kvindelige talenter, Er kvinder mere konservative eller? Tænder kvinder kun på "butikker med design til hjemmet...agtige projekter"?

11/11/2010 - 12:46

Majbrit Krogh

"....– og som branchen endnu ikke har opdaget."

Vi kan vel godt blive enige om, at ikke alle på den endelige liste kan gå under betegnelsen "uopdaget" - Lad os nøjes med at tage Morten Just som eksempel på den pointe. 

12/11/2010 - 20:39

Rikke Bergquist

Jeg tænkte netop det samme, da jeg scrollede mig ned gennem listen over fremtidens medie-genier.

15/11/2010 - 10:12

Astrid Haug

@Sofus tak for omtalen. Der er jo mange af de 38 på listen, der heller ikke er under 30, så det er tilsyneladende ikke et ultimativt kriterium. Dernæst er det interessant, at meget få på listen har tilknytning til medierne.

Jeg synes dog, det er langt mere bemærkselsværdigt, at så få af talerne på NMD var kvinder. Af kataloget fremgik det, at 51 mænd var inviteret til at tale på konferencen og kun 7 kvinder (optælling på baggrund af billederne i kataloget - ordstyrere, afbud mm. ikke medtaget). 

 

Seneste nyheder

26.05.2016 · 14:26

Fyringsrunde gennemført på Politikens Lokalaviser

Jørgen Skadhede
26.05.2016 · 11:37

Dom: Islamkritik er ikke racisme

Jørgen Skadhede
26.05.2016 · 11:12

Her&Nu: »Med det vi ved i dag, ville jeg ikke have trykket på knappen«

Andreas Marckmann Andreassen
26.05.2016 · 08:00

Ekspert: Her&Nu bryder loven med påstand om kronprinsens utroskab

Andreas Marckmann Andreassen

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Presse- og kommunikationskonsulent i PenSam

PenSam
Ansøgningsfrist: 09.06

Kristeligt Dagblad søger journalist til kirke og tro-redaktion

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 13.06

Komputer for alle søger kreativ og idérig Journalist

Bonnier Publications A/S
Ansøgningsfrist: 05.06

Journalist med næse og ører

Region Midtjylland
Ansøgningsfrist: 10.06

Redaktør/projektleder til ForskerZonen på Videnskab.dk

Videnskab.dk
Ansøgningsfrist: 02.06

Kommunikationsrådgiver

Danske Regioner
Ansøgningsfrist: 03.06

Erfaren pressesekretær

Miljø- og Fødevareministeriet
Ansøgningsfrist: 01.06

Pressekonsulent til Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering
Ansøgningsfrist: 10.06

TV-programchef med speciale i ledelse og TV-produktioner

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 30.05

NY REPORTER SØGES TIL TV 2/FYN BUSINESS

TV 2/Fyn
Ansøgningsfrist: 07.06

Erfaren Klipper/fotograf/visuel producer til TV-dokumentar.

dokumentarkompagniet
Ansøgningsfrist: 31.05

Redaktionschef til Sygeplejersken

Dansk Sygeplejeråd
Ansøgningsfrist: 16.06

CHEFPRODUCER TIL TV 2

TV 2
Ansøgningsfrist: 30.05

Kommunikationskonsulent

Ejendomsforeningen Danmark
Ansøgningsfrist: 31.05

Nyt fra Kommunikationen.dk