2. april 2015
BLOG
Øjvind Hesselager:
Journalistikken er blevet håndsky

Egmont-ejede TV 2 i Norge leverer rekordresultat

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.
08/02/2012 | 12:16

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.

I skrivende stund er et pressemøde i gang i Norge. Her præsenterer norsk TV 2 gode nyheder: Det bedste driftsresultat i kanalens historie.

TV 2 Norge nåede i 2011 et resultat før skat på 490 millioner norske kroner, og et resultat før renter og afskrivning på 485 millioner norske kroner (det såkaldte EBITDA).

TV 2 Norge blev for nylig helejet af danske Egmont. Før har halvdelen af kanalen været ejet af A-Pressen. Den norske tv-kanal har været lidt af et guldæg for Egmont.

»Som medstifter og nybagt helejer af norsk TV 2 kan Egmont kun være tilfreds. TV 2 lykkes i 2011 med at skabe det bedste resultat nogensinde med et overskud på næsten en halv milliard norske kroner. TV 2 har markant øget indtægterne fra både reklame, abonnementer og distribution. Samtidig er indtægterne fra onlinereklamer og andre digitale indtægter i kraftig vækst,« udtaler Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i TV2 og koncernfinansdirektør i Egmont, i en pressemeddelelse.

TV 2 Norge havde i 2011 en vækst i indtægter på reklamer på 11,5 procent - til 1.948 millioner norske kroner. Derudover tjente TV 2 knap 300 millioner mere på brugerbetaling og distribution samt ekstra digitale indtægter på 250 millioner.

Til gengæld sted udgifterne til drift med 421 millioner norske kroner til 2.790 kroner. Det skyldes primært, at TV 2 har investeret i Premier League samt øgede programudgifter på alle TV 2-kanaler, lyder det i meddelelsen.

»Hovedforklaringen på det gode resultat er vores satsning på godt og unikt indhold på flere kanaler og platforme. Udviklingen fra tv-kanal til mediehus har været tidskrævende, investeringskrævende og risikabel. Men i 2011 har strategien givet gode resultater. Vi skal bruge den øgede indtjening til at sikre, at TV 2 fortsat er bedst til at levere seer- og brugeroplevelser til Norge,« udtaler chefredaktør og adm. direktør i norsk TV 2, Alf Hildrum.

Kommentar

Seneste nyheder

01/04/2015 | 15:50
Jakob Albrecht
01/04/2015 | 15:22
Jakob Albrecht
01/04/2015 | 15:11
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Vi søger forsideansvarlig til jv.dk

Syddanske Medier
Ansøgningsfrist: 20/04/2015

Vi mangler din byline på forsiden

Syddanske Medier
Ansøgningsfrist: 20/04/2015

Kommunikationschef til CARE Danmark

CARE Danmark
Ansøgningsfrist: 27/04/2015

Advocacy-koordinator til CARE Danmark

CARE Danmark
Ansøgningsfrist: 27/04/2015

Virksomhedsjournalist på Børsen

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 20/04/2015

Politisk-analytisk pressemedarbejder til HK Hovedstaden

HK Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 14/04/2015

TV2/Nord søger Webjournalist

TV2/Nord
Ansøgningsfrist: 23/04/2015

Kommunikationskonsulent – journalist

Rødovre Kommune
Ansøgningsfrist: 08/04/2015

Sæt digitalt aftryk på Assens

Fyens Stiftstidende
Ansøgningsfrist: 10/04/2015

Redaktør til IBIS' sociale medier

IBIS
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

Kommunikationschef til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 06/04/2015

Berlingske Media søger// Ambitiøs redaktør til Ringkøbing-redaktionen

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

 

Nyt fra Kommunikationen.dk