Egmont-ejede TV 2 i Norge leverer rekordresultat

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.
08.02.2012 · 12:16

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.

I skrivende stund er et pressemøde i gang i Norge. Her præsenterer norsk TV 2 gode nyheder: Det bedste driftsresultat i kanalens historie.

TV 2 Norge nåede i 2011 et resultat før skat på 490 millioner norske kroner, og et resultat før renter og afskrivning på 485 millioner norske kroner (det såkaldte EBITDA).

TV 2 Norge blev for nylig helejet af danske Egmont. Før har halvdelen af kanalen været ejet af A-Pressen. Den norske tv-kanal har været lidt af et guldæg for Egmont.

»Som medstifter og nybagt helejer af norsk TV 2 kan Egmont kun være tilfreds. TV 2 lykkes i 2011 med at skabe det bedste resultat nogensinde med et overskud på næsten en halv milliard norske kroner. TV 2 har markant øget indtægterne fra både reklame, abonnementer og distribution. Samtidig er indtægterne fra onlinereklamer og andre digitale indtægter i kraftig vækst,« udtaler Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i TV2 og koncernfinansdirektør i Egmont, i en pressemeddelelse.

TV 2 Norge havde i 2011 en vækst i indtægter på reklamer på 11,5 procent - til 1.948 millioner norske kroner. Derudover tjente TV 2 knap 300 millioner mere på brugerbetaling og distribution samt ekstra digitale indtægter på 250 millioner.

Til gengæld sted udgifterne til drift med 421 millioner norske kroner til 2.790 kroner. Det skyldes primært, at TV 2 har investeret i Premier League samt øgede programudgifter på alle TV 2-kanaler, lyder det i meddelelsen.

»Hovedforklaringen på det gode resultat er vores satsning på godt og unikt indhold på flere kanaler og platforme. Udviklingen fra tv-kanal til mediehus har været tidskrævende, investeringskrævende og risikabel. Men i 2011 har strategien givet gode resultater. Vi skal bruge den øgede indtjening til at sikre, at TV 2 fortsat er bedst til at levere seer- og brugeroplevelser til Norge,« udtaler chefredaktør og adm. direktør i norsk TV 2, Alf Hildrum.

Kommentar

Seneste nyheder

24.03.2017 · 08:41

Postulerende og lidt irriterende dokumentar

Anonymous (ikke efterprøvet)
23.03.2017 · 14:35

Seks redaktionelle forlader North Media i sparerunde

Andreas Marckmann Andreassen
23.03.2017 · 14:14

Så mange licenskroner går til Facebook

Jørgen Skadhede

Fremtiden kommer. Du skal ikke være bange

Hvad sker der med vores fag, og hvad skal vi kunne for at have et spændende job i fremtiden? Det undersøger Journalisten de kommende dage i vores fremtidstema. Følg med her: journalisten.dk/fremtid

Seneste jobopslag

Studentermedhjælper til kommunikation og grafiske opgaver

Mediehuset Ingeniøren
Ansøgningsfrist: 01.04

Kommunikationsmedarbejder til barselsvikariat på Vallekilde Højskole

Vallekilde Højskole
Ansøgningsfrist: 12.04

Presse- og kommunikationschef

Forsvarsministeriet
Ansøgningsfrist: 06.04

Dansk Metal søger fotograf

Dansk Metal
Ansøgningsfrist: 30.03

Kommunikations- og arrangementskonsulent søges

Erhvervshus Nord
Ansøgningsfrist: 31.03

Pressesekretær til departementet

Miljø- og Fødevareministeriet
Ansøgningsfrist: 17.04

Kommunikationschef til Guldborgsund Kommune

GULDBORGSUND KOMMUNE
Ansøgningsfrist: 04.04

Journalist til Dagens Medicin

Dagens Medicin
Ansøgningsfrist: 27.03

Kommunikationschef til Danmarks bedste hospital

Region Midtjylland
Ansøgningsfrist: 02.04

Kommunikationsmedarbejder

LGBT Danmark
Ansøgningsfrist: 31.03

Erfaring med TV produktion samt pædagogisk flair

Helsingør Kommune
Ansøgningsfrist: 26.03

Kommunikationskonsulent med weberfaring til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 31.03

Kommunikationskonsulent

DIF
Ansøgningsfrist: 24.03

Kan du sætte strøm til historierne?

Domea.dk
Ansøgningsfrist: 27.03

Presse- og kommunikationskonsulent til Danmarks Lærerforening

Danmarks Lærerforening
Ansøgningsfrist: 27.03