28. august 2015

Egmont-ejede TV 2 i Norge leverer rekordresultat

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.
08/02/2012 | 12:16

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.

I skrivende stund er et pressemøde i gang i Norge. Her præsenterer norsk TV 2 gode nyheder: Det bedste driftsresultat i kanalens historie.

TV 2 Norge nåede i 2011 et resultat før skat på 490 millioner norske kroner, og et resultat før renter og afskrivning på 485 millioner norske kroner (det såkaldte EBITDA).

TV 2 Norge blev for nylig helejet af danske Egmont. Før har halvdelen af kanalen været ejet af A-Pressen. Den norske tv-kanal har været lidt af et guldæg for Egmont.

»Som medstifter og nybagt helejer af norsk TV 2 kan Egmont kun være tilfreds. TV 2 lykkes i 2011 med at skabe det bedste resultat nogensinde med et overskud på næsten en halv milliard norske kroner. TV 2 har markant øget indtægterne fra både reklame, abonnementer og distribution. Samtidig er indtægterne fra onlinereklamer og andre digitale indtægter i kraftig vækst,« udtaler Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i TV2 og koncernfinansdirektør i Egmont, i en pressemeddelelse.

TV 2 Norge havde i 2011 en vækst i indtægter på reklamer på 11,5 procent - til 1.948 millioner norske kroner. Derudover tjente TV 2 knap 300 millioner mere på brugerbetaling og distribution samt ekstra digitale indtægter på 250 millioner.

Til gengæld sted udgifterne til drift med 421 millioner norske kroner til 2.790 kroner. Det skyldes primært, at TV 2 har investeret i Premier League samt øgede programudgifter på alle TV 2-kanaler, lyder det i meddelelsen.

»Hovedforklaringen på det gode resultat er vores satsning på godt og unikt indhold på flere kanaler og platforme. Udviklingen fra tv-kanal til mediehus har været tidskrævende, investeringskrævende og risikabel. Men i 2011 har strategien givet gode resultater. Vi skal bruge den øgede indtjening til at sikre, at TV 2 fortsat er bedst til at levere seer- og brugeroplevelser til Norge,« udtaler chefredaktør og adm. direktør i norsk TV 2, Alf Hildrum.

Kommentar

Seneste nyheder

28/08/2015 | 09:01
Ole Obitsø
28/08/2015 | 08:46
Jakob Albrecht
27/08/2015 | 14:43
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Økonomiredaktør på Børsen

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 13/09/2015

Redaktionschef til DR2 Morgen og DR2 Dagen

DR
Ansøgningsfrist: 18/09/2015

Digital redaktionssekretær (projektansættelse)

Dagbladet Information
Ansøgningsfrist: 11/09/2015

Stærk og karismatisk web-tv redaktør

DR
Ansøgningsfrist: 30/09/2015

TV 2 SØGER WEB-TV-JOURNALISTER

TV 2
Ansøgningsfrist: 14/09/2015

Journalister til Radioavisen og Qanorooq

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 15/09/2015

Web journalist

Freemuse
Ansøgningsfrist: 07/09/2015

Chef for regeringens kommunikationsenhed

Statsministeriet
Ansøgningsfrist: 02/09/2015

Pressechef til Dansk Sygeplejeråd

Dansk Sygeplejeråd
Ansøgningsfrist: 06/09/2015

CARE Danmark søger medieredaktør

CARE Danmark
Ansøgningsfrist: 31/08/2015

Er du den ny kommunikationschef på Roskilde Katedralskole?

Roskilde Katedralskole
Ansøgningsfrist: 15/09/2015

TV SYD søger en nyhedsredaktør

TV SYD
Ansøgningsfrist: 03/09/2015

Teamleder for DRs programpresse

DR
Ansøgningsfrist: 30/08/2015