Egmont-ejede TV 2 i Norge leverer rekordresultat

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.
08.02.2012 · 12:16

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.

I skrivende stund er et pressemøde i gang i Norge. Her præsenterer norsk TV 2 gode nyheder: Det bedste driftsresultat i kanalens historie.

TV 2 Norge nåede i 2011 et resultat før skat på 490 millioner norske kroner, og et resultat før renter og afskrivning på 485 millioner norske kroner (det såkaldte EBITDA).

TV 2 Norge blev for nylig helejet af danske Egmont. Før har halvdelen af kanalen været ejet af A-Pressen. Den norske tv-kanal har været lidt af et guldæg for Egmont.

»Som medstifter og nybagt helejer af norsk TV 2 kan Egmont kun være tilfreds. TV 2 lykkes i 2011 med at skabe det bedste resultat nogensinde med et overskud på næsten en halv milliard norske kroner. TV 2 har markant øget indtægterne fra både reklame, abonnementer og distribution. Samtidig er indtægterne fra onlinereklamer og andre digitale indtægter i kraftig vækst,« udtaler Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i TV2 og koncernfinansdirektør i Egmont, i en pressemeddelelse.

TV 2 Norge havde i 2011 en vækst i indtægter på reklamer på 11,5 procent - til 1.948 millioner norske kroner. Derudover tjente TV 2 knap 300 millioner mere på brugerbetaling og distribution samt ekstra digitale indtægter på 250 millioner.

Til gengæld sted udgifterne til drift med 421 millioner norske kroner til 2.790 kroner. Det skyldes primært, at TV 2 har investeret i Premier League samt øgede programudgifter på alle TV 2-kanaler, lyder det i meddelelsen.

»Hovedforklaringen på det gode resultat er vores satsning på godt og unikt indhold på flere kanaler og platforme. Udviklingen fra tv-kanal til mediehus har været tidskrævende, investeringskrævende og risikabel. Men i 2011 har strategien givet gode resultater. Vi skal bruge den øgede indtjening til at sikre, at TV 2 fortsat er bedst til at levere seer- og brugeroplevelser til Norge,« udtaler chefredaktør og adm. direktør i norsk TV 2, Alf Hildrum.

Kommentar

Seneste nyheder

08.12.2016 · 07:50

TV 2 fyrer syv DJ-medlemmer i dag

Andreas Marckmann Andreassen
07.12.2016 · 15:28

DMA: Hvis overenskomsten koster mere, skal der spares

Jakob Albrecht
07.12.2016 · 14:30

Anklagemyndigheden anker to domme i Se&Hør-sagen

Maria Brus Pedersen

Seneste jobopslag

PROMOTION PRODUCER TIL TV 2 MARKETING

TV 2
Ansøgningsfrist: 19.12

To chefer til DR Livsstil i Aarhus

DR
Ansøgningsfrist: 04.01

Erfaren reporter til TV 2 | ØSTJYLLAND

TV2 Østjylland
Ansøgningsfrist: 15.12

Journalist til folkekirken.dk

Folkekirken.dk
Ansøgningsfrist: 02.01

Social Media Manager

Folkekirken.dk
Ansøgningsfrist: 02.01

Dedikeret taleskriver til Sundheds- og Ældreministeriet

Sundheds- og Ældreministeriet
Ansøgningsfrist: 02.01

COPENHAGEN TV FESTIVAL SØGER REDAKTØR

Producentforeningen
Ansøgningsfrist: 19.12

Skarp og digitalt stærk journalist

Dansk Flygtningehjælp
Ansøgningsfrist: 13.12

DIGITAL PRODUCER

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 19.12

TV-JOURNALISTER/VÆRT

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 19.12

Social- og sundhedsreporter til Fagbladet FOA

FOA
Ansøgningsfrist: 04.01

Pressechef til Børne- og Socialministeriet

Børne- og Socialministeriet
Ansøgningsfrist: 16.12

Journalist til Avisen.dk/Ugebrevet A4

Avisen.dk
Ansøgningsfrist: 15.12

Redaktør for sociale medier på Avisen.dk

Avisen.dk
Ansøgningsfrist: 15.12

Vil du være en af Dansk Journalistforbunds netværkskoordinatorer?

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 15.12

Digital Community Manager og Digital Community Manager Assistent

MakeItBee Production
Ansøgningsfrist: 12.12

Visuel teamleder til dr.dk

DR
Ansøgningsfrist: 16.12

Journalist

CBS - Copenhagen Business School
Ansøgningsfrist: 13.12

Nyhedssulten journalist til Christiansborg

Jyllands-Posten
Ansøgningsfrist: 09.12