1. august 2015

Egmont-ejede TV 2 i Norge leverer rekordresultat

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.
08/02/2012 | 12:16

TV 2 i Norge præsenterer netop nu det bedste resultat i kanalens historie. Det sker kort efter, danske Egmont har købt hele TV 2 Norge.

I skrivende stund er et pressemøde i gang i Norge. Her præsenterer norsk TV 2 gode nyheder: Det bedste driftsresultat i kanalens historie.

TV 2 Norge nåede i 2011 et resultat før skat på 490 millioner norske kroner, og et resultat før renter og afskrivning på 485 millioner norske kroner (det såkaldte EBITDA).

TV 2 Norge blev for nylig helejet af danske Egmont. Før har halvdelen af kanalen været ejet af A-Pressen. Den norske tv-kanal har været lidt af et guldæg for Egmont.

»Som medstifter og nybagt helejer af norsk TV 2 kan Egmont kun være tilfreds. TV 2 lykkes i 2011 med at skabe det bedste resultat nogensinde med et overskud på næsten en halv milliard norske kroner. TV 2 har markant øget indtægterne fra både reklame, abonnementer og distribution. Samtidig er indtægterne fra onlinereklamer og andre digitale indtægter i kraftig vækst,« udtaler Hans J. Carstensen, bestyrelsesformand i TV2 og koncernfinansdirektør i Egmont, i en pressemeddelelse.

TV 2 Norge havde i 2011 en vækst i indtægter på reklamer på 11,5 procent - til 1.948 millioner norske kroner. Derudover tjente TV 2 knap 300 millioner mere på brugerbetaling og distribution samt ekstra digitale indtægter på 250 millioner.

Til gengæld sted udgifterne til drift med 421 millioner norske kroner til 2.790 kroner. Det skyldes primært, at TV 2 har investeret i Premier League samt øgede programudgifter på alle TV 2-kanaler, lyder det i meddelelsen.

»Hovedforklaringen på det gode resultat er vores satsning på godt og unikt indhold på flere kanaler og platforme. Udviklingen fra tv-kanal til mediehus har været tidskrævende, investeringskrævende og risikabel. Men i 2011 har strategien givet gode resultater. Vi skal bruge den øgede indtjening til at sikre, at TV 2 fortsat er bedst til at levere seer- og brugeroplevelser til Norge,« udtaler chefredaktør og adm. direktør i norsk TV 2, Alf Hildrum.

Kommentar

Seneste nyheder

31/07/2015 | 16:22
Kerstin Bruun-Hansen
31/07/2015 | 11:40
Andreas Marckmann Andreassen
31/07/2015 | 09:33
Kerstin Bruun-Hansen
30/07/2015 | 16:30
Kerstin Bruun-Hansen

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Folketidende søger journalist til Guldborgsundredaktionen

Lolland-Falsters Folketidende A/S
Ansøgningsfrist: 17/08/2015

Strategisk pressekonsulent

Socialpædagogerne
Ansøgningsfrist: 19/08/2015

Kompromisløs nyhedsjæger til online og sociale medier

Politikens Lokalaviser
Ansøgningsfrist: 15/08/2015

JydskeVestkysten søger dygtig frontend designer til jv.dk

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 10/08/2015

JydskeVestkysten søger skarp social media journalist

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 10/08/2015

Journalist til Radioavisen

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 04/08/2015

Malerforbundet søger journalist til medlemskommunikation og pressearbejde

Malerforbundet i Danmark
Ansøgningsfrist: 07/08/2015

Skatteministeriet søger ny pressechef

Skatteministeriet
Ansøgningsfrist: 13/08/2015

Kommunalreporter

Mediehuset Herning Folkeblad
Ansøgningsfrist: 14/08/2015

TV SYD søger ledende nyhedsredaktør

TV SYD
Ansøgningsfrist: 15/08/2015

TV 2/Fyn søger reporter til politisk redaktion

TV2/FYN
Ansøgningsfrist: 20/08/2015

Lokalredaktør til Middelfart

Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 10/08/2015

Talstærk journalist til Agenda

Dansk Arbejdsgiverforening
Ansøgningsfrist: 17/08/2015

Kreativ kollega med grafiske kompetencer til Geelmuyden Kiese

Geelmuyden Kiese
Ansøgningsfrist: 01/08/2015