30. marts 2015

eBay angriber danske avisers indtægtsgrundlag

Den amerikanske internetgigant eBay vil have fingre i de lukrative danske rubrikannoncer, som traditionelt har udgjort avisernes helt store indtægtskilde.
22/09/2008 | 09:50

Den amerikanske internetgigant eBay vil have fingre i de lukrative danske rubrikannoncer, som traditionelt har udgjort avisernes helt store indtægtskilde.

Mens medier i det meste af Skandinavien vrider sig under den finansielle og økonomiske krise, forbereder eBay et frontalangreb på de lokale mediehuse, skriver Business.dk.

I begyndelsen af 2009 vil eBay forsøge at få en dominerende position på det betydelige marked for rubrikannoncer, som omfatter alt fra boligannoncer, jobannoncer, bilannoncer og annoncer for tjenesteydelser, skriver avisen.

Og der er meget på spil. Tilsammen gemmer der sig angiveligt 1,5 mia. kroner blandt rubrikannoncerne.

»Vores ambition er at være nummer et eller to i alle de markeder, vi er i,« siger eBays chef for globale Classifieds-division, Jacob Aqraou, til Business.dk.

EBays styrke ligger i, at selskabet er i stand til på nettet at bryde annoncerne ned geografisk og sortere ud fra utallige søgekriterier, så brugerne kun behøver klikke på de annoncer, der er relevante for den enkelte.

Kommentar

Seneste nyheder

27/03/2015 | 15:56
Jakob Albrecht
27/03/2015 | 11:30
Andreas Marckmann Andreassen
27/03/2015 | 11:04
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Politisk-analytisk pressemedarbejder til HK Hovedstaden

HK Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 14/04/2015

TV2/Nord søger Webjournalist

TV2/Nord
Ansøgningsfrist: 23/04/2015

Kommunikationskonsulent – journalist

Rødovre Kommune
Ansøgningsfrist: 08/04/2015

Sæt digitalt aftryk på Assens

Fyens Stiftstidende
Ansøgningsfrist: 10/04/2015

Redaktør til IBIS' sociale medier

IBIS
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

Kommunikationschef til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 06/04/2015

Berlingske Media søger// Ambitiøs redaktør til Ringkøbing-redaktionen

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

 

Nyt fra Kommunikationen.dk