20. december 2014
BLOG
Jørgen Laurvig:
Cubas medier i et jerngreb

eBay angriber danske avisers indtægtsgrundlag

Den amerikanske internetgigant eBay vil have fingre i de lukrative danske rubrikannoncer, som traditionelt har udgjort avisernes helt store indtægtskilde.
22/09/2008 | 09:50

Af: Jens Jørgen Madsen

Den amerikanske internetgigant eBay vil have fingre i de lukrative danske rubrikannoncer, som traditionelt har udgjort avisernes helt store indtægtskilde.

Mens medier i det meste af Skandinavien vrider sig under den finansielle og økonomiske krise, forbereder eBay et frontalangreb på de lokale mediehuse, skriver Business.dk.

I begyndelsen af 2009 vil eBay forsøge at få en dominerende position på det betydelige marked for rubrikannoncer, som omfatter alt fra boligannoncer, jobannoncer, bilannoncer og annoncer for tjenesteydelser, skriver avisen.

Og der er meget på spil. Tilsammen gemmer der sig angiveligt 1,5 mia. kroner blandt rubrikannoncerne.

»Vores ambition er at være nummer et eller to i alle de markeder, vi er i,« siger eBays chef for globale Classifieds-division, Jacob Aqraou, til Business.dk.

EBays styrke ligger i, at selskabet er i stand til på nettet at bryde annoncerne ned geografisk og sortere ud fra utallige søgekriterier, så brugerne kun behøver klikke på de annoncer, der er relevante for den enkelte.

Kommentar

Seneste nyheder

19/12/2014 | 15:26
Emil Ellesøe Ditzel
19/12/2014 | 13:08
Jakob Albrecht
19/12/2014 | 12:50
Jakob Albrecht
19/12/2014 | 11:42
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Greenpeace Nordic is looking for a Head of Communications

Greenpeace
Ansøgningsfrist: 15/01/2015

Fynske Medier søger to reportere

Fyens Stiftstidende
Ansøgningsfrist: 05/01/2015

Chefproducer til TV ØST

TV Øst
Ansøgningsfrist: 13/01/2015

Journalist til kirke og tro i Aarhus

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 15/01/2015

BERLINGSKE MEDIA SØGER // SOCIAL MEDIA MANAGER TIL BERLINGSKE BUSINESS

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 12/01/2015

 

Nyt fra Kommunikationen.dk