DR Ultra – Det for børn

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)
05.12.2012 · 09:24

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)

DR Ultra, som løst kan oversættes til DR ’ekstra’, er navnet på den nye satsning, der fra starten af det nye år skal yde public service til danskere mellem 7 og 12 år. Det skriver dr.dk.

Det er vigtigt med en målrettet henvendelse til aldersgruppen, mener DR’s generaldirektør, Maria Rørbye Rønn.

»Der er langt fra en fireårigs verden til en 12-årigs. Med to børnekanaler kan vi levere et langt bedre og mere alderssvarende indhold til både små og store børn. Det betyder nemlig, at Ramasjang, som indtil nu har været delt af både små og store børn, fremover vil være et helt trygt valg for de små og deres forældre. Samtidig kan vi på DR Ultra udfordre og eksperimentere meget mere sammen med de større børn. På den måde styrker vi markant vores allerede gode, danske tradition for kvalitativt og stærkt børne-tv,« siger Maria Rørbye Rønn til dr.dk.

På børnenes præmisser

Kirstine Vinderskov er kanalredaktør for DR Ramasjang og bliver også redaktør for den nye kanal, som blandt andet skal sende nyheder til børn. Og så skal den tale ind i børnenes virkelighed, forklarer hun.

»Vi vil ikke vise børn, som de voksne mener at de bør være, men som de er i virkeligheden. Vi tror på de store børn som handlekraftige, nysgerrige individer, der ønsker at involvere sig i hinanden og i deres omverden. Det er vores ansvar at sørge for, at der er et tilbud, som kan reflektere og stimulere dette, men det skal være på deres præmisser, så det appellerer til dem,« siger Kirstine Vinderskov til dr.dk.

Rettet 6.12.12: Vi havde fejlagtigt oplyst, at Kirstine Vinderskov bliver direktør for DR Ultra. Hun bliver kanalredaktør.

Kommentar

05/12/2012 - 18:20

Mikael Nielsen

Åh nej, endnu en børnetv kanal. 

Seneste nyheder

04.05.2016 · 15:51

Medierne skal spørge, før de tjekker dig for adblockere

Andreas Marckmann Andreassen
04.05.2016 · 13:28

2015 var et godt år for PR-bureauer

Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet søger presserådgiver med taleskrivererfaring

Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet
Ansøgningsfrist: 18.05

Fremtidens redaktør til Skjern-redaktionen

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 16.05

Nyhedsvært til TV SYD

TV SYD
Ansøgningsfrist: 23.05

CHEFPRODUCER TIL TV 2

TV 2
Ansøgningsfrist: 20.05

Kommunikationskonsulent

Ejendomsforeningen Danmark
Ansøgningsfrist: 31.05

Illustreret Videnskab søger art director

Bonnier Publications A/S
Ansøgningsfrist: 17.05

DBU søger to kommunikationsprofiler

Dansk Boldspil-Union
Ansøgningsfrist: 16.05

TEKNIQ søger ny kommunikationschef

TEKNIQ
Ansøgningsfrist: 09.05

Kan du rykke vores kommunikation?

Vejdirektoratet
Ansøgningsfrist: 22.05

DR Nyheder søger erhvervsredaktør

DR
Ansøgningsfrist: 16.05

Alsidig journalist til SDU

SDU - Syddansk Universitet
Ansøgningsfrist: 12.05

Redaktør og journalist

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 09.05

Journalist til Flensborg Avis TV

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 15.05

Redaktionsleder til DRs Velfærdsredaktion

DR
Ansøgningsfrist: 16.05

Redaktionsleder til TV SYD

TV SYD
Ansøgningsfrist: 17.05

REDAKTØR TIL STATION 2

TV 2
Ansøgningsfrist: 09.05

Kristeligt Dagblad søger socialreporter

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 09.05

Nyt fra Kommunikationen.dk