DR Ultra – Det for børn

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)
05.12.2012 · 09:24

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)

DR Ultra, som løst kan oversættes til DR ’ekstra’, er navnet på den nye satsning, der fra starten af det nye år skal yde public service til danskere mellem 7 og 12 år. Det skriver dr.dk.

Det er vigtigt med en målrettet henvendelse til aldersgruppen, mener DR’s generaldirektør, Maria Rørbye Rønn.

»Der er langt fra en fireårigs verden til en 12-årigs. Med to børnekanaler kan vi levere et langt bedre og mere alderssvarende indhold til både små og store børn. Det betyder nemlig, at Ramasjang, som indtil nu har været delt af både små og store børn, fremover vil være et helt trygt valg for de små og deres forældre. Samtidig kan vi på DR Ultra udfordre og eksperimentere meget mere sammen med de større børn. På den måde styrker vi markant vores allerede gode, danske tradition for kvalitativt og stærkt børne-tv,« siger Maria Rørbye Rønn til dr.dk.

På børnenes præmisser

Kirstine Vinderskov er kanalredaktør for DR Ramasjang og bliver også redaktør for den nye kanal, som blandt andet skal sende nyheder til børn. Og så skal den tale ind i børnenes virkelighed, forklarer hun.

»Vi vil ikke vise børn, som de voksne mener at de bør være, men som de er i virkeligheden. Vi tror på de store børn som handlekraftige, nysgerrige individer, der ønsker at involvere sig i hinanden og i deres omverden. Det er vores ansvar at sørge for, at der er et tilbud, som kan reflektere og stimulere dette, men det skal være på deres præmisser, så det appellerer til dem,« siger Kirstine Vinderskov til dr.dk.

Rettet 6.12.12: Vi havde fejlagtigt oplyst, at Kirstine Vinderskov bliver direktør for DR Ultra. Hun bliver kanalredaktør.

Kommentar

05/12/2012 - 18:20

Mikael Nielsen

Åh nej, endnu en børnetv kanal. 

Seneste nyheder

20.01.2017 · 14:23

Sparerunde på Børsen: fem fratrædelser og 10 fyringer

Maria Brus Pedersen
20.01.2017 · 10:13

BTMX undgår flere fyringer

Andreas Marckmann Andreassen
20.01.2017 · 08:12

Børsen undgår redaktionelle fyringer

Andreas Marckmann Andreassen
19.01.2017 · 14:21

Nordjysk magasin fyldt med halv-skjulte reklamer siden 2009

Anonymous (ikke efterprøvet)

Betalt indhold – hvor høj er prisen?

Medier over hele verden satser på annoncer, der ligner journalistik. Det skal mærkes som annoncer, men ofte er markeringen fraværende eller svær at forstå. De kommende dage sætter Journalisten fokus på betalt indhold – fra Danmark til New York Times.

Seneste jobopslag

Kommunikationschef med flair for branding

ARKIL HOLDING A/S
Ansøgningsfrist: 20.02

INSPIRERENDE KOMMUNIKATIONSCHEF

INSTITUT FOR MENNESKERETTIGHEDER
Ansøgningsfrist: 31.01

Digital redaktør

Kvinfo
Ansøgningsfrist: 03.02

Har du lyst til at skrive om Tyskland til Danmark?

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 27.01

Kommunikationsmedarbejder til Energibyen Frederikshavn

Frederikshavn Kommune
Ansøgningsfrist: 30.01

Journalist/skribent

Danske Bank
Ansøgningsfrist: 30.01

Nyhedsjournalist

Helsingør Dagblad
Ansøgningsfrist: 06.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02

Fagbladet Folkeskolen med netmedier søger redigerende bladredaktør

Fagbladet Folkeskolen
Ansøgningsfrist: 27.01

Skarp og dagsordenssættende pressekonsulent

Københavns Kommune
Ansøgningsfrist: 22.01