28. marts 2015

DR Ultra – Det for børn

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)
05/12/2012 | 09:24

DR lægger op til høje forventninger med navnet på den nye tv-kanal, der går i luften i starten af 2013. Kanalen skal hedde DR Ultra, og målgruppen er de 7-12-årige (Rettet 6.12.12)

DR Ultra, som løst kan oversættes til DR ’ekstra’, er navnet på den nye satsning, der fra starten af det nye år skal yde public service til danskere mellem 7 og 12 år. Det skriver dr.dk.

Det er vigtigt med en målrettet henvendelse til aldersgruppen, mener DR’s generaldirektør, Maria Rørbye Rønn.

»Der er langt fra en fireårigs verden til en 12-årigs. Med to børnekanaler kan vi levere et langt bedre og mere alderssvarende indhold til både små og store børn. Det betyder nemlig, at Ramasjang, som indtil nu har været delt af både små og store børn, fremover vil være et helt trygt valg for de små og deres forældre. Samtidig kan vi på DR Ultra udfordre og eksperimentere meget mere sammen med de større børn. På den måde styrker vi markant vores allerede gode, danske tradition for kvalitativt og stærkt børne-tv,« siger Maria Rørbye Rønn til dr.dk.

På børnenes præmisser

Kirstine Vinderskov er kanalredaktør for DR Ramasjang og bliver også redaktør for den nye kanal, som blandt andet skal sende nyheder til børn. Og så skal den tale ind i børnenes virkelighed, forklarer hun.

»Vi vil ikke vise børn, som de voksne mener at de bør være, men som de er i virkeligheden. Vi tror på de store børn som handlekraftige, nysgerrige individer, der ønsker at involvere sig i hinanden og i deres omverden. Det er vores ansvar at sørge for, at der er et tilbud, som kan reflektere og stimulere dette, men det skal være på deres præmisser, så det appellerer til dem,« siger Kirstine Vinderskov til dr.dk.

Rettet 6.12.12: Vi havde fejlagtigt oplyst, at Kirstine Vinderskov bliver direktør for DR Ultra. Hun bliver kanalredaktør.

Kommentar

05/12/2012 - 18:20
Mikael Nielsen
Åh nej, endnu en børnetv kanal. 

Seneste nyheder

27/03/2015 | 15:56
Jakob Albrecht
27/03/2015 | 11:30
Andreas Marckmann Andreassen
27/03/2015 | 11:04
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Politisk-analytisk pressemedarbejder til HK Hovedstaden

HK Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 14/04/2015

TV2/Nord søger Webjournalist

TV2/Nord
Ansøgningsfrist: 23/04/2015

Kommunikationskonsulent – journalist

Rødovre Kommune
Ansøgningsfrist: 08/04/2015

Sæt digitalt aftryk på Assens

Fyens Stiftstidende
Ansøgningsfrist: 10/04/2015

Redaktør til IBIS' sociale medier

IBIS
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

Kommunikationschef til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 06/04/2015

Berlingske Media søger// Ambitiøs redaktør til Ringkøbing-redaktionen

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

 

Nyt fra Kommunikationen.dk