29. marts 2015

Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31/01/2007 | 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Seneste nyheder

27/03/2015 | 15:56
Jakob Albrecht
27/03/2015 | 11:30
Andreas Marckmann Andreassen
27/03/2015 | 11:04
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Politisk-analytisk pressemedarbejder til HK Hovedstaden

HK Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 14/04/2015

TV2/Nord søger Webjournalist

TV2/Nord
Ansøgningsfrist: 23/04/2015

Kommunikationskonsulent – journalist

Rødovre Kommune
Ansøgningsfrist: 08/04/2015

Sæt digitalt aftryk på Assens

Fyens Stiftstidende
Ansøgningsfrist: 10/04/2015

Redaktør til IBIS' sociale medier

IBIS
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

Kommunikationschef til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 06/04/2015

Berlingske Media søger// Ambitiøs redaktør til Ringkøbing-redaktionen

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

Nyt fra Kommunikationen.dk