7. marts 2015
BLOG
Niels Overgaard:
Når verden er fuld af søm

Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31/01/2007 | 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Seneste nyheder

06/03/2015 | 12:30
Lea Ostenfeld Bitsch
06/03/2015 | 12:18
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Redigerende journalist til Fagbladet 3F

Fagligt Fælles Forbund (3F)
Ansøgningsfrist: 17/03/2015

Journalist med kommerciel erfaring

JJ Kommunikation ApS
Ansøgningsfrist: 23/03/2015

Sprudlende glad idemager til Jubii.dk

Jubii A/S
Ansøgningsfrist: 15/03/2015

Redaktør til førende erhvervsmedie

Horisont Gruppen
Ansøgningsfrist: 24/03/2015

Bliv en del af Danmarks bedste sportsredaktion - redaktionschef

SBS Discovery Media ApS
Ansøgningsfrist: 17/03/2015

Bliv en del af Danmarks bedste sportsredaktion - redaktører

SBS Discovery Media ApS
Ansøgningsfrist: 17/03/2015

Bliv en del af Danmarks bedste sportsredaktion - kommentatorer

SBS Discovery Media ApS
Ansøgningsfrist: 17/03/2015

Bliv en del af Danmarks bedste sportsredaktion - reportere

SBS Discovery Media ApS
Ansøgningsfrist: 17/03/2015

De praktiserende læger (PLO) søger ny kommunikationskonsulent

PRAKTISERENDE L ÆGERS ORGANISATION
Ansøgningsfrist: 24/03/2015

Debatredaktør og redaktionssekretær

Bornholms Tidende
Ansøgningsfrist: 16/03/2015

Bliv fellow i journalistik om børn og unges trivsel

TrygFonden
Ansøgningsfrist: 11/03/2015

Videojournalist til TV-station

Sønderborg LokalTV
Ansøgningsfrist: 16/03/2015