Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31.01.2007 · 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Seneste nyheder

21.02.2017 · 12:00

Danske fotografer rydder en hel kategori ved prisfest

Kerstin Bruun-Hansen
21.02.2017 · 10:25

Berlingske Media lukker trykkeri i Avedøre

Kerstin Bruun-Hansen
21.02.2017 · 09:30

DJ blæser til kamp mod skjult og halvskjult reklame

Andreas Marckmann Andreassen
20.02.2017 · 15:01

Bladtegnerne hylder forgængere ved at tegne dem

Andreas Marckmann Andreassen

Seneste jobopslag

Journalist/presseanalytisk medarbejder

HK Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 08.03

Presse- og kommunikationsrådgiver til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 12.03

Projektleder til Pressens Uddannelsesfond/Mediernes Efteruddannelse

Pressens Udannelsesfond/Mediernes Efteruddannelse
Ansøgningsfrist: 23.02

Studentermedhjælp til digitale og sociale medier

Dansk Journalistforbund
Ansøgningsfrist: 01.03

Erfaren presseansvarlig

Gigtforeningen
Ansøgningsfrist: 02.03

Ansvarshavende chefredaktør til Altinget.dk

Altinget
Ansøgningsfrist: 27.02

Presse- og kommunikationsansvarlig

LMO
Ansøgningsfrist: 27.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02