4. august 2015

Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31/01/2007 | 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Seneste nyheder

04/08/2015 | 09:02
Jakob Albrecht
03/08/2015 | 15:43
Jørgen Skadhede
03/08/2015 | 11:20
Ole Obitsø
03/08/2015 | 10:39
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Folketidende søger journalist til Guldborgsundredaktionen

Lolland-Falsters Folketidende A/S
Ansøgningsfrist: 17/08/2015

Strategisk pressekonsulent

Socialpædagogerne
Ansøgningsfrist: 19/08/2015

Kompromisløs nyhedsjæger til online og sociale medier

Politikens Lokalaviser
Ansøgningsfrist: 15/08/2015

JydskeVestkysten søger dygtig frontend designer til jv.dk

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 10/08/2015

JydskeVestkysten søger skarp social media journalist

Jysk Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 10/08/2015

Journalist til Radioavisen

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 04/08/2015

Malerforbundet søger journalist til medlemskommunikation og pressearbejde

Malerforbundet i Danmark
Ansøgningsfrist: 07/08/2015

Skatteministeriet søger ny pressechef

Skatteministeriet
Ansøgningsfrist: 13/08/2015

Kommunalreporter

Mediehuset Herning Folkeblad
Ansøgningsfrist: 14/08/2015

TV SYD søger ledende nyhedsredaktør

TV SYD
Ansøgningsfrist: 15/08/2015

TV 2/Fyn søger reporter til politisk redaktion

TV2/FYN
Ansøgningsfrist: 20/08/2015

Lokalredaktør til Middelfart

Fynske Medier
Ansøgningsfrist: 10/08/2015

Talstærk journalist til Agenda

Dansk Arbejdsgiverforening
Ansøgningsfrist: 17/08/2015