4. maj 2015
BLOG
Øjvind Hesselager:
Sidste tur til Skatteøen?

Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31/01/2007 | 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Seneste nyheder

30/04/2015 | 14:13
Lotte Kirkeby
30/04/2015 | 14:12
Andreas Marckmann Andreassen
30/04/2015 | 14:00
Anonymous (ikke efterprøvet)

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Metropol søger talentfuld Social Media Manager

Professionshøjskolen Metropol
Ansøgningsfrist: 20/05/2015

Tilrettelæggere til Tema & Reportage, DR Kultur

DR
Ansøgningsfrist: 26/05/2015

Studentermedhjælper med fokus på sociale medier

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 22/05/2015

Informationschef

SBS Discovery Media ApS
Ansøgningsfrist: 21/05/2015

Ny stilling som kommunikationschef på Svendborg Gymnasium & HF

Svendborg Gymnasium & HF
Ansøgningsfrist: 26/05/2015

To stillinger på Fagbladet FOA: Redaktionschef

FOA
Ansøgningsfrist: 05/05/2015

Magisterbladet søger digital redaktør

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 12/05/2015

Direktør - Danske Professionshøjskoler

Danske Professionshøjskoler
Ansøgningsfrist: 13/05/2015

Kristeligt Dagblad søger: Digital redaktionssekretær

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 04/05/2015