Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31.01.2007 · 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Seneste nyheder

25.08.2016 · 15:10

Millionbøde til Aller og betinget fængsel til to chefer i Se og Hør-sag

Andreas Marckmann Andreassen
25.08.2016 · 14:59

Se den kritiske udtalelse fra medarbejderne på JP

Jørgen Skadhede
25.08.2016 · 13:00

JP-ansatte slipper med tre fyringer

Jørgen Skadhede
25.08.2016 · 12:30

Anklager kræver 15 mio. kr. i bøde til Aller i Se og Hør-sag

Andreas Marckmann Andreassen

Advarsel – nytænkning!

Journalisten prøver de kommende dage at skrive mindre om det, vi normalt dækker mest: Problemer på medier i København. Du vil møde provinsvinkler og kilder, der har løst et problem eller bare er tilfredse. Hvis du ikke er fan, så gå udenom artikler markeret med DET RØDE HJERTE.

Seneste jobopslag

Redaktør til nyt CBS medie

CBS - Copenhagen Business School
Ansøgningsfrist: 06.09

Journalist til Rådet for Sikker Trafik

Rådet for Sikker Trafik
Ansøgningsfrist: 04.09

Erfaren kommunikatør til Center for Offentlig Innovation - COI

Center for Offentlig Innovation
Ansøgningsfrist: 09.09

Kommunikationschef m/k

Sydslesvigsk Forening
Ansøgningsfrist: 09.09

Featurejournalist til Penge & Privatøkonomi

Penge & Privatøkonomi
Ansøgningsfrist: 26.08