Corporate Branding

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.
31.01.2007 · 09:00

Af:

Bogen er anmeldt af: Peter Goll, adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Geelmuyden.Kiese.

»Corporate Branding - et værktøj til strategisk kommunikation«, Lars Sandstrøm, Forlaget Samfundslitteratur, 212 sider, 299 kroner. 

Anden udgave af Lars Sandstrøms »Corporate branding« er en grundig og let læst introduktion til branding for alle, der vil vide mere om emnet. Men bogens løfte om at fungere som værktøj til strategisk kommunikation holder ikke.

En journalist sagde engang, da jeg omtalte min »to-do-liste«, at jeg fandeme ikke skulle bruge den slags ord over for ham. Og hvis man har det sådan med ord som branding, nøgleindikatorer og social-etiske foranstaltninger, er der ingen grund til at plage sig selv med bogen.

Men hvis man ønsker at komme nærmere en forståelse af, hvad der er bag disse ord, så giver »Corporate Branding« en god forklaring. Bogen har især et godt blik for, hvor vigtigt det er at inddrage samarbejdspartnere (stakeholdere) i processerne, når man arbejder med branding.

Men undertitlen lover som sagt mere, end den kan holde.

Strategisk kommunikation flytter magt over tid. Strategisk kommunikation udnytter fortællepositioner, værdier (branding) og dramaturgiske greb. Strategisk kommunikation rummer en metodisk styring og struktur for de processer, man skal arbejde med for at få alle elementer i kommunikationen til at gå op i en højere enhed. Alt dette dækker bogen ikke. Men som introduktion til branding er den bestemt læseværdig.

Kommentar

Seneste nyheder

05.02.2016 · 16:04

Gabold udvandrer fra debat med DF-ordfører

Andreas Marckmann Andreassen
05.02.2016 · 11:20

Misbrugt på Facebook

Per Lysholt Hansen
05.02.2016 · 09:46

Mediejurist: Offentlighedsloven strider mod konventioner

Kerstin Bruun-Hansen

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

LO søger kommunikationskonsulent

LO • Landsorganisationen i Danmark
Ansøgningsfrist: 18.02

VI SØGER EN: ambitiøs journalist

Politikens Lokalaviser
Ansøgningsfrist: 10.02

Tre medarbejdere til Flensborg Avis TV - En tv/online-chef (m/k)

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 29.02

Informationsmedarbejder i informationskontoret Tusagassiivik

Grønlands Selvstyre
Ansøgningsfrist: 26.02

Bliv fellow i journalistik om børn og unge

TrygFonden
Ansøgningsfrist: 09.03

Pressekonsulent til Herlev og Gentofte Hospital

Herlev og Gentofte Hospital
Ansøgningsfrist: 17.02

DIGITAL REPORTER TIL TV 2 SPORTCENTER

TV 2
Ansøgningsfrist: 20.02

Ambitiøs kommunikationskonsulent til Anti Doping Danmark

Anti Doping Danmark
Ansøgningsfrist: 19.02

Journalist til Fritidsmarkedet med redaktionelt og strategisk ansvar

Mediehuset FagBladsGruppen A/S
Ansøgningsfrist: 12.02

Videojournalist og historiefortæller

Region Midtjylland
Ansøgningsfrist: 21.02