3. maj 2015
BLOG
Øjvind Hesselager:
Sidste tur til Skatteøen?

Cavlingvindernes råd: Vis at du gerne vil modtage tip

Graverjournalisterne bag Berlingske Tidendes Cavling-vinder, "Forbrydelsen", har taget webjournalistik til sig. Nettet er fremragende til at generere tip. Men man skal signalere meget tydeligt, at man gerne hører fra læserne, siger de.
28/01/2009 | 08:44

Graverjournalisterne bag Berlingske Tidendes Cavling-vinder, "Forbrydelsen", har taget webjournalistik til sig. Nettet er fremragende til at generere tip. Men man skal signalere meget tydeligt, at man gerne hører fra læserne, siger de.

"Det kan simpelthen ikke gøres tydeligt nok på websitet, at folk kan levere tip, og at vi nok skal håndtere dem seriøst."
Sådan forklarede journalist og Cavling-vinder fra Berlingske.dk Jesper Woldenhof, da han sammen med Morten Crone og Morten Frich besøgte UPDATE i København i går.
Sammen med billedjournalist Erik Refner vandt gruppen Cavlingprisen - blandt andet fordi de inddrog borgerne i researchen til "Forbrydelsen". Metoden gav pote, fordi det var tydeligt for læserne, at gruppen efterlyste henvendelser - og de blev behandlet seriøst, skriver UPDATEs nyhedssite om web 2.0.

De to skrivende graverjournalister Morten Crone og Morten Frich forklarede, at de ikke kunne forestille sig at arbejde videre uden nettet som en central platform.
"Om jeg kunne finde på at lave projekter i fremtiden, som ikke er tværmedielle???... Aldrig!!! Hey, på dage, hvor jeg ikke laver noget eller har fri, har jeg 1000 læsere. Hvor tydeligt kan jeg sige det," sagde Morten Crone.
Og der er stadig mange uafprøvede muligheder digitalt, fastslog han ifølge Journalist 2.0:
"Det næste oplagte skridt er jo at undersøge, hvad vi kan med mobiltelefonen. Kan borgerne også være med i det?" spurgte Morten Crone.

Kommentar

Seneste nyheder

30/04/2015 | 14:13
Lotte Kirkeby
30/04/2015 | 14:12
Andreas Marckmann Andreassen
30/04/2015 | 14:00
Anonymous (ikke efterprøvet)

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Metropol søger talentfuld Social Media Manager

Professionshøjskolen Metropol
Ansøgningsfrist: 20/05/2015

Tilrettelæggere til Tema & Reportage, DR Kultur

DR
Ansøgningsfrist: 26/05/2015

Studentermedhjælper med fokus på sociale medier

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 22/05/2015

Informationschef

SBS Discovery Media ApS
Ansøgningsfrist: 21/05/2015

Ny stilling som kommunikationschef på Svendborg Gymnasium & HF

Svendborg Gymnasium & HF
Ansøgningsfrist: 26/05/2015

To stillinger på Fagbladet FOA: Redaktionschef

FOA
Ansøgningsfrist: 05/05/2015

Magisterbladet søger digital redaktør

DM – Dansk Magisterforening
Ansøgningsfrist: 12/05/2015

Direktør - Danske Professionshøjskoler

Danske Professionshøjskoler
Ansøgningsfrist: 13/05/2015

Kristeligt Dagblad søger: Digital redaktionssekretær

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 04/05/2015