4. september 2015
BLOG
Susanne Sayers:
Hans Roslings grimme sko

Cavlingvindernes råd: Vis at du gerne vil modtage tip

Graverjournalisterne bag Berlingske Tidendes Cavling-vinder, "Forbrydelsen", har taget webjournalistik til sig. Nettet er fremragende til at generere tip. Men man skal signalere meget tydeligt, at man gerne hører fra læserne, siger de.
28/01/2009 | 08:44

Graverjournalisterne bag Berlingske Tidendes Cavling-vinder, "Forbrydelsen", har taget webjournalistik til sig. Nettet er fremragende til at generere tip. Men man skal signalere meget tydeligt, at man gerne hører fra læserne, siger de.

"Det kan simpelthen ikke gøres tydeligt nok på websitet, at folk kan levere tip, og at vi nok skal håndtere dem seriøst."
Sådan forklarede journalist og Cavling-vinder fra Berlingske.dk Jesper Woldenhof, da han sammen med Morten Crone og Morten Frich besøgte UPDATE i København i går.
Sammen med billedjournalist Erik Refner vandt gruppen Cavlingprisen - blandt andet fordi de inddrog borgerne i researchen til "Forbrydelsen". Metoden gav pote, fordi det var tydeligt for læserne, at gruppen efterlyste henvendelser - og de blev behandlet seriøst, skriver UPDATEs nyhedssite om web 2.0.

De to skrivende graverjournalister Morten Crone og Morten Frich forklarede, at de ikke kunne forestille sig at arbejde videre uden nettet som en central platform.
"Om jeg kunne finde på at lave projekter i fremtiden, som ikke er tværmedielle???... Aldrig!!! Hey, på dage, hvor jeg ikke laver noget eller har fri, har jeg 1000 læsere. Hvor tydeligt kan jeg sige det," sagde Morten Crone.
Og der er stadig mange uafprøvede muligheder digitalt, fastslog han ifølge Journalist 2.0:
"Det næste oplagte skridt er jo at undersøge, hvad vi kan med mobiltelefonen. Kan borgerne også være med i det?" spurgte Morten Crone.

Kommentar

Seneste nyheder

04/09/2015 | 13:21
Jakob Albrecht
04/09/2015 | 09:43
Kerstin Bruun-Hansen
04/09/2015 | 09:43
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Digital journalist til livsstilsstof

DR
Ansøgningsfrist: 15/09/2015

Presse- og kommunikationsrådgiver til 3F

3F
Ansøgningsfrist: 20/09/2015

Head of External Communication, ECCO

ECCO Sko A/S
Ansøgningsfrist: 05/10/2015

Kommunikationsmedarbejder til Læger uden Grænser

Læger uden Grænser
Ansøgningsfrist: 16/09/2015

Journalist til Videncenter for Arbejdsmiljø

Videncenter for Arbejdsmiljø
Ansøgningsfrist: 13/09/2015

Økonomiredaktør på Børsen

Dagbladet Børsen
Ansøgningsfrist: 13/09/2015

Redaktionschef til DR2 Morgen og DR2 Dagen

DR
Ansøgningsfrist: 18/09/2015

Digital redaktionssekretær (projektansættelse)

Dagbladet Information
Ansøgningsfrist: 11/09/2015

Stærk og karismatisk web-tv redaktør

DR
Ansøgningsfrist: 30/09/2015

TV 2 SØGER WEB-TV-JOURNALISTER

TV 2
Ansøgningsfrist: 14/09/2015

Web journalist

Freemuse
Ansøgningsfrist: 07/09/2015

Pressechef til Dansk Sygeplejeråd

Dansk Sygeplejeråd
Ansøgningsfrist: 06/09/2015

Er du den ny kommunikationschef på Roskilde Katedralskole?

Roskilde Katedralskole
Ansøgningsfrist: 15/09/2015