31. marts 2015
BLOG
Øjvind Hesselager:
Journalistikken er blevet håndsky

Cavlingvindernes råd: Vis at du gerne vil modtage tip

Graverjournalisterne bag Berlingske Tidendes Cavling-vinder, "Forbrydelsen", har taget webjournalistik til sig. Nettet er fremragende til at generere tip. Men man skal signalere meget tydeligt, at man gerne hører fra læserne, siger de.
28/01/2009 | 08:44

Graverjournalisterne bag Berlingske Tidendes Cavling-vinder, "Forbrydelsen", har taget webjournalistik til sig. Nettet er fremragende til at generere tip. Men man skal signalere meget tydeligt, at man gerne hører fra læserne, siger de.

"Det kan simpelthen ikke gøres tydeligt nok på websitet, at folk kan levere tip, og at vi nok skal håndtere dem seriøst."
Sådan forklarede journalist og Cavling-vinder fra Berlingske.dk Jesper Woldenhof, da han sammen med Morten Crone og Morten Frich besøgte UPDATE i København i går.
Sammen med billedjournalist Erik Refner vandt gruppen Cavlingprisen - blandt andet fordi de inddrog borgerne i researchen til "Forbrydelsen". Metoden gav pote, fordi det var tydeligt for læserne, at gruppen efterlyste henvendelser - og de blev behandlet seriøst, skriver UPDATEs nyhedssite om web 2.0.

De to skrivende graverjournalister Morten Crone og Morten Frich forklarede, at de ikke kunne forestille sig at arbejde videre uden nettet som en central platform.
"Om jeg kunne finde på at lave projekter i fremtiden, som ikke er tværmedielle???... Aldrig!!! Hey, på dage, hvor jeg ikke laver noget eller har fri, har jeg 1000 læsere. Hvor tydeligt kan jeg sige det," sagde Morten Crone.
Og der er stadig mange uafprøvede muligheder digitalt, fastslog han ifølge Journalist 2.0:
"Det næste oplagte skridt er jo at undersøge, hvad vi kan med mobiltelefonen. Kan borgerne også være med i det?" spurgte Morten Crone.

Kommentar

Seneste nyheder

30/03/2015 | 15:26
Jakob Albrecht
30/03/2015 | 14:18
Lea Ostenfeld Bitsch
30/03/2015 | 12:30
Jakob Albrecht
30/03/2015 | 10:26
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Virksomhedsjournalist på Børsen

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 20/04/2015

Politisk-analytisk pressemedarbejder til HK Hovedstaden

HK Hovedstaden
Ansøgningsfrist: 14/04/2015

TV2/Nord søger Webjournalist

TV2/Nord
Ansøgningsfrist: 23/04/2015

Kommunikationskonsulent – journalist

Rødovre Kommune
Ansøgningsfrist: 08/04/2015

Sæt digitalt aftryk på Assens

Fyens Stiftstidende
Ansøgningsfrist: 10/04/2015

Redaktør til IBIS' sociale medier

IBIS
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

Kommunikationschef til Kræftens Bekæmpelse

Kræftens Bekæmpelse
Ansøgningsfrist: 06/04/2015

Berlingske Media søger// Ambitiøs redaktør til Ringkøbing-redaktionen

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 07/04/2015

 

Nyt fra Kommunikationen.dk