2. juli 2015
BLOG
Benjamin Rud Elberth:
Påvirkede sociale medier valget?

Bloggere taber sag mod Huffington Post

Ni tusind bloggere, der har skrevet gratis til Huffington Post, får ikke del i de hundereder af millioner, som sitet blev solgt for sidste år.
02/04/2012 | 11:37

Ni tusind bloggere, der har skrevet gratis til Huffington Post, får ikke del i de hundereder af millioner, som sitet blev solgt for sidste år.

Hvis man først har sagt ja til at levere gratis indhold, ændrer det sig ikke, selvom dem, man har skrevet gratis for, tjener styrtende med penge.

Det amerikanske site Huffington Post, der hovedsageligt består af blogs, har vundet en retssag om spørgsmålet mod ni tusind bloggere, der har skrevet for dem. Det skriver journalism.co.uk

Huffington Post er blevet udråbt som en af de store journalistiske succeser på nettet, og blev sidste år solgt til AOL for 315 millioner dollar. En central del af forretningsmodellen bag Huffington Post er dog, at de får leveret størstedelen af deres indhold gratis fra frivillige bloggere. Ni tusind af de bloggere krævede at få en tredjedel af løbssummen - 105 millioner dollar.

Men det har de ikke ret til, ifølge en amerikansk distriktsdomstol i New York.

»Sagsøgerne tilbød en service, og den tiltalte tilbød eksponering til gengæld. Transaktionen fandt sted præcis som den annonceret, og den tiltalte fulgte sin del af aftalen til punkt og prikke,« sagde dommer John Koeltl i kendelsen.

Kommentar

Seneste nyheder

29/06/2015 | 07:59
Andreas Marckmann Andreassen
26/06/2015 | 15:05
Lea Ostenfeld Bitsch
26/06/2015 | 14:23
Jørgen Skadhede
26/06/2015 | 13:47
Jørgen Skadhede

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag