Benjamin først med nyt magasin til modne kvinder

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.
01.02.2011 · 12:06

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.

10. februar udkommer det første nummer af Liv, Benjamins livsstilsmagasin for købestærke kvinder over 40 år. Liv retter sig først og fremmest mod kvinder over 40 år med mere tid, flere penge mellem hænderne og lyst til at læse om sig selv.
»Kvinder over 40 år gider ikke se på en 22-årig blonderet model,« siger chefredaktør Ann Qvist i det seneste nummer af fagbladet Journalisten.

Ifølge Ann Qvist er tiden moden til et magasin, der målrettet går efter modebevidste og selvstændige kvinde på 40 år og opefter. De savner nemlig et blad, hvor de kan genkende sig selv.
»Alle - også journalister - siger, at der mangler et blad for den her målgruppe. Og kvinderne siger selv: "Jeg er jo 40+, og jeg skammer mig ikke over det",« siger Ann Qvist til fagbladet Journalisten.

Siden efteråret har 18 kvindelige Aller-chefer kæmpet de såkaldte primetimekvinders sag. Det har ført til, at Ugebladet Søndag og Familie Journalen har sænket målgruppen med 10 år. Men Aller vil ikke satse på et magasin forbeholdt modne kvindelige læsere.
»Vi vil hellere udvikle eksisterende udgivelser, så vi ikke risikerer at kannibalisere på vores andre blade,« siger Pernille Aalund, magasindirektør for Aller, med henvisning til blade som Søndag, Femina og IN, der går efter læsere på begge sider af de 40.

I en intern rapport fra Aller fremgår det, at 80 procent af alle købsbeslutninger bliver truffet af kvinder, og deres købekraft kulminerer, når de er 54 år.

Læs mere om kampen om 40+ kvinderne i det kommende nummer af Journalisten.

Kommentar

01/02/2011 - 12:27

Jeppe Funder

Hvordan adskiller det sig fra det hedengangne "Nova", der vist ikke var den store succes?

01/02/2011 - 16:04

Otto Frederiksen

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget mere til indholdet. Især om det adskiller sig fra Nova. Målgruppesnak kan hurtigt komme til at virke tomt og teoretisk. 

 

01/02/2011 - 17:45

Øjvind Hesselager

Kære Otto

Vi går tættere på indholdet i næste nummer af Journalisten.

 Mange venlige hilsner fra Øjvind Hesselager

Seneste nyheder

02.05.2016 · 16:00

Sjællandske satser på regionale weekendaviser

Kerstin Bruun-Hansen
02.05.2016 · 09:15

Finske journalister skal udlevere Panamapapers

Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

CHEFPRODUCER TIL TV 2

TV 2
Ansøgningsfrist: 20.05

Kommunikationskonsulent

Ejendomsforeningen Danmark
Ansøgningsfrist: 31.05

Illustreret Videnskab søger art director

Bonnier Publications A/S
Ansøgningsfrist: 17.05

DBU søger to kommunikationsprofiler

Dansk Boldspil-Union
Ansøgningsfrist: 16.05

TEKNIQ søger ny kommunikationschef

TEKNIQ
Ansøgningsfrist: 09.05

Kan du rykke vores kommunikation?

Vejdirektoratet
Ansøgningsfrist: 22.05

DR Nyheder søger erhvervsredaktør

DR
Ansøgningsfrist: 16.05

Alsidig journalist til SDU

SDU - Syddansk Universitet
Ansøgningsfrist: 12.05

Redaktør og journalist

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 09.05

Journalist til Flensborg Avis TV

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 15.05

Redaktionsleder til DRs Velfærdsredaktion

DR
Ansøgningsfrist: 16.05

Redaktionsleder til TV SYD

TV SYD
Ansøgningsfrist: 17.05

REDAKTØR TIL STATION 2

TV 2
Ansøgningsfrist: 09.05

Kristeligt Dagblad søger socialreporter

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 09.05