24. maj 2015
BLOG
Annegrethe Rasmussen:
Stephanopoulos–skandalen

Benjamin først med nyt magasin til modne kvinder

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.
01/02/2011 | 12:06

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.

10. februar udkommer det første nummer af Liv, Benjamins livsstilsmagasin for købestærke kvinder over 40 år. Liv retter sig først og fremmest mod kvinder over 40 år med mere tid, flere penge mellem hænderne og lyst til at læse om sig selv.
»Kvinder over 40 år gider ikke se på en 22-årig blonderet model,« siger chefredaktør Ann Qvist i det seneste nummer af fagbladet Journalisten.

Ifølge Ann Qvist er tiden moden til et magasin, der målrettet går efter modebevidste og selvstændige kvinde på 40 år og opefter. De savner nemlig et blad, hvor de kan genkende sig selv.
»Alle - også journalister - siger, at der mangler et blad for den her målgruppe. Og kvinderne siger selv: "Jeg er jo 40+, og jeg skammer mig ikke over det",« siger Ann Qvist til fagbladet Journalisten.

Siden efteråret har 18 kvindelige Aller-chefer kæmpet de såkaldte primetimekvinders sag. Det har ført til, at Ugebladet Søndag og Familie Journalen har sænket målgruppen med 10 år. Men Aller vil ikke satse på et magasin forbeholdt modne kvindelige læsere.
»Vi vil hellere udvikle eksisterende udgivelser, så vi ikke risikerer at kannibalisere på vores andre blade,« siger Pernille Aalund, magasindirektør for Aller, med henvisning til blade som Søndag, Femina og IN, der går efter læsere på begge sider af de 40.

I en intern rapport fra Aller fremgår det, at 80 procent af alle købsbeslutninger bliver truffet af kvinder, og deres købekraft kulminerer, når de er 54 år.

Læs mere om kampen om 40+ kvinderne i det kommende nummer af Journalisten.

Kommentar

01/02/2011 - 12:27
Jeppe Funder
Hvordan adskiller det sig fra det hedengangne "Nova", der vist ikke var den store succes?
01/02/2011 - 16:04
Otto Frederiksen

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget mere til indholdet. Især om det adskiller sig fra Nova. Målgruppesnak kan hurtigt komme til at virke tomt og teoretisk. 

 

01/02/2011 - 17:45
Øjvind Hesselager

Kære Otto

Vi går tættere på indholdet i næste nummer af Journalisten.

 Mange venlige hilsner fra Øjvind Hesselager

Seneste nyheder

22/05/2015 | 13:37
Jakob Albrecht
22/05/2015 | 11:16
Jakob Albrecht

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

P4 Nordjylland søger skarp eftermiddagsvært

DR
Ansøgningsfrist: 19/06/2015

Hovedstadens bedste morgenvært søges

DR
Ansøgningsfrist: 31/05/2015

TO JOURNALISTER TIL INFORMATIONS INDLANDSREDAKTION

Dagbladet Information
Ansøgningsfrist: 04/06/2015

Radioavisjournalist

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 15/06/2015

Radioavisjournalist - vikariat

Kalaallit Nunaata Radioa
Ansøgningsfrist: 15/06/2015

Webreporter

LandbrugsMedierne
Ansøgningsfrist: 01/06/2015

Hvidovre Kommune søger Kommunikationskonsulent med journalistisk tæft

Hvidovre Kommune
Ansøgningsfrist: 07/06/2015

Kommunikationsmedarbejder til FDM (vikariat)

FDM
Ansøgningsfrist: 26/05/2015

Projektansat journalist søges til Adoption & Samfund

Landsforeningen Adoption & Samfund
Ansøgningsfrist: 05/06/2015

Kommunikationschef

Syddansk Universitet
Ansøgningsfrist: 27/05/2015

Tilrettelæggere til Tema & Reportage, DR Kultur

DR
Ansøgningsfrist: 26/05/2015

Ny stilling som kommunikationschef på Svendborg Gymnasium & HF

Svendborg Gymnasium & HF
Ansøgningsfrist: 26/05/2015