Benjamin først med nyt magasin til modne kvinder

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.
01.02.2011 · 12:06

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.

10. februar udkommer det første nummer af Liv, Benjamins livsstilsmagasin for købestærke kvinder over 40 år. Liv retter sig først og fremmest mod kvinder over 40 år med mere tid, flere penge mellem hænderne og lyst til at læse om sig selv.
»Kvinder over 40 år gider ikke se på en 22-årig blonderet model,« siger chefredaktør Ann Qvist i det seneste nummer af fagbladet Journalisten.

Ifølge Ann Qvist er tiden moden til et magasin, der målrettet går efter modebevidste og selvstændige kvinde på 40 år og opefter. De savner nemlig et blad, hvor de kan genkende sig selv.
»Alle - også journalister - siger, at der mangler et blad for den her målgruppe. Og kvinderne siger selv: "Jeg er jo 40+, og jeg skammer mig ikke over det",« siger Ann Qvist til fagbladet Journalisten.

Siden efteråret har 18 kvindelige Aller-chefer kæmpet de såkaldte primetimekvinders sag. Det har ført til, at Ugebladet Søndag og Familie Journalen har sænket målgruppen med 10 år. Men Aller vil ikke satse på et magasin forbeholdt modne kvindelige læsere.
»Vi vil hellere udvikle eksisterende udgivelser, så vi ikke risikerer at kannibalisere på vores andre blade,« siger Pernille Aalund, magasindirektør for Aller, med henvisning til blade som Søndag, Femina og IN, der går efter læsere på begge sider af de 40.

I en intern rapport fra Aller fremgår det, at 80 procent af alle købsbeslutninger bliver truffet af kvinder, og deres købekraft kulminerer, når de er 54 år.

Læs mere om kampen om 40+ kvinderne i det kommende nummer af Journalisten.

Kommentar

01/02/2011 - 12:27

Jeppe Funder

Hvordan adskiller det sig fra det hedengangne "Nova", der vist ikke var den store succes?

01/02/2011 - 16:04

Otto Frederiksen

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget mere til indholdet. Især om det adskiller sig fra Nova. Målgruppesnak kan hurtigt komme til at virke tomt og teoretisk. 

 

01/02/2011 - 17:45

Øjvind Hesselager

Kære Otto

Vi går tættere på indholdet i næste nummer af Journalisten.

 Mange venlige hilsner fra Øjvind Hesselager

Seneste nyheder

31.08.2016 · 14:58

Tysk tv spredte nøgenbilleder – nu får Emma Holten erstatning

Andreas Marckmann Andreassen
31.08.2016 · 12:43

DMJX får ekstra spare-smæk

Lasse Højsgaard
31.08.2016 · 11:01

Jysk Fynske Medier lukker redaktion - tillidsrepræsentant ærgrer sig

Andreas Marckmann Andreassen
31.08.2016 · 09:17

Jysk Fynske lukker afdeling - rammer 20 ansatte

Kerstin Bruun-Hansen

Advarsel – nytænkning!

Journalisten prøver de kommende dage at skrive mindre om det, vi normalt dækker mest: Problemer på medier i København. Du vil møde provinsvinkler og kilder, der har løst et problem eller bare er tilfredse. Hvis du ikke er fan, så gå udenom artikler markeret med DET RØDE HJERTE.

Seneste jobopslag

Dansk Metal søger redaktør

Dansk Metal
Ansøgningsfrist: 10.09

Socialdemokratiet søger digitalt team

Socialdemokraterne
Ansøgningsfrist: 19.09

Socialdemokratiet søger taleskriver for Mette Frederiksen

Socialdemokraterne
Ansøgningsfrist: 19.09

TO DIGITALE FRONTLØBERE SØGES TIL TV 2/FYN

TV 2/Fyn
Ansøgningsfrist: 20.09

Redaktør til nyt CBS medie

CBS - Copenhagen Business School
Ansøgningsfrist: 06.09

Journalist til Rådet for Sikker Trafik

Rådet for Sikker Trafik
Ansøgningsfrist: 04.09

Erfaren kommunikatør til Center for Offentlig Innovation - COI

Center for Offentlig Innovation
Ansøgningsfrist: 09.09

Kommunikationschef m/k

Sydslesvigsk Forening
Ansøgningsfrist: 09.09