Benjamin først med nyt magasin til modne kvinder

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.
01.02.2011 · 12:06

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.

10. februar udkommer det første nummer af Liv, Benjamins livsstilsmagasin for købestærke kvinder over 40 år. Liv retter sig først og fremmest mod kvinder over 40 år med mere tid, flere penge mellem hænderne og lyst til at læse om sig selv.
»Kvinder over 40 år gider ikke se på en 22-årig blonderet model,« siger chefredaktør Ann Qvist i det seneste nummer af fagbladet Journalisten.

Ifølge Ann Qvist er tiden moden til et magasin, der målrettet går efter modebevidste og selvstændige kvinde på 40 år og opefter. De savner nemlig et blad, hvor de kan genkende sig selv.
»Alle - også journalister - siger, at der mangler et blad for den her målgruppe. Og kvinderne siger selv: "Jeg er jo 40+, og jeg skammer mig ikke over det",« siger Ann Qvist til fagbladet Journalisten.

Siden efteråret har 18 kvindelige Aller-chefer kæmpet de såkaldte primetimekvinders sag. Det har ført til, at Ugebladet Søndag og Familie Journalen har sænket målgruppen med 10 år. Men Aller vil ikke satse på et magasin forbeholdt modne kvindelige læsere.
»Vi vil hellere udvikle eksisterende udgivelser, så vi ikke risikerer at kannibalisere på vores andre blade,« siger Pernille Aalund, magasindirektør for Aller, med henvisning til blade som Søndag, Femina og IN, der går efter læsere på begge sider af de 40.

I en intern rapport fra Aller fremgår det, at 80 procent af alle købsbeslutninger bliver truffet af kvinder, og deres købekraft kulminerer, når de er 54 år.

Læs mere om kampen om 40+ kvinderne i det kommende nummer af Journalisten.

Kommentar

01/02/2011 - 12:27

Jeppe Funder

Hvordan adskiller det sig fra det hedengangne "Nova", der vist ikke var den store succes?

01/02/2011 - 16:04

Otto Frederiksen

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget mere til indholdet. Især om det adskiller sig fra Nova. Målgruppesnak kan hurtigt komme til at virke tomt og teoretisk. 

 

01/02/2011 - 17:45

Øjvind Hesselager

Kære Otto

Vi går tættere på indholdet i næste nummer af Journalisten.

 Mange venlige hilsner fra Øjvind Hesselager

Seneste nyheder

16.01.2017 · 15:50

Nu kan KS bruge billeder med ukendt fotograf på sociale medier

Andreas Marckmann Andreassen
16.01.2017 · 12:19

DR: 95 procent af danskerne bruger nyheder dagligt

Andreas Marckmann Andreassen
16.01.2017 · 09:29

Medierne plaget af sparerunder - her er overblikket

Maria Brus Pedersen

Seneste jobopslag

Har du lyst til at skrive om Tyskland til Danmark?

Flensborg Avis AG
Ansøgningsfrist: 27.01

Kommunikationsmedarbejder til Energibyen Frederikshavn

Frederikshavn Kommune
Ansøgningsfrist: 30.01

NY SAMFUNDSREDAKTØR SØGES TIL TV 2/FYN

TV2/ Fyn
Ansøgningsfrist: 17.01

Journalist/skribent

Danske Bank
Ansøgningsfrist: 30.01

Nyhedsjournalist

Helsingør Dagblad
Ansøgningsfrist: 06.02

NYHEDSREDAKTØR til TV 2/Bornholm

TV 2/Bornholm
Ansøgningsfrist: 22.02

Studentermedhjælp til LO’s presseteam

LO • Landsorganisationen i Danmark
Ansøgningsfrist: 20.01

Digital nyhedsredaktør til Berlingske

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 19.01

Berlingske søger SOCIAL MEDIEREDAKTØR

Berlingske Media A/S
Ansøgningsfrist: 18.01

Pressesekretær til Undervisningsministeriet

Undervisningsministeriet
Ansøgningsfrist: 19.01

Digital content manager

Red Barnet
Ansøgningsfrist: 19.01

Fagbladet Folkeskolen med netmedier søger redigerende bladredaktør

Fagbladet Folkeskolen
Ansøgningsfrist: 27.01

Skarp og dagsordenssættende pressekonsulent

Københavns Kommune
Ansøgningsfrist: 22.01

Kommunikationschef hos KEA

KEA
Ansøgningsfrist: 18.01