18. april 2015
BLOG
Mogens Blicher Bjerregård:
DA må stoppe klynkeriet

Benjamin først med nyt magasin til modne kvinder

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.
01/02/2011 | 12:06

Benjamin udsender i næste uge et livsstilmagasin målrettet kvinder over 40. Selv om 18 Aller-chefer har kæmpet for de modne Primetime-kvinder, har Aller ingen planer om noget tilsvarende.

10. februar udkommer det første nummer af Liv, Benjamins livsstilsmagasin for købestærke kvinder over 40 år. Liv retter sig først og fremmest mod kvinder over 40 år med mere tid, flere penge mellem hænderne og lyst til at læse om sig selv.
»Kvinder over 40 år gider ikke se på en 22-årig blonderet model,« siger chefredaktør Ann Qvist i det seneste nummer af fagbladet Journalisten.

Ifølge Ann Qvist er tiden moden til et magasin, der målrettet går efter modebevidste og selvstændige kvinde på 40 år og opefter. De savner nemlig et blad, hvor de kan genkende sig selv.
»Alle - også journalister - siger, at der mangler et blad for den her målgruppe. Og kvinderne siger selv: "Jeg er jo 40+, og jeg skammer mig ikke over det",« siger Ann Qvist til fagbladet Journalisten.

Siden efteråret har 18 kvindelige Aller-chefer kæmpet de såkaldte primetimekvinders sag. Det har ført til, at Ugebladet Søndag og Familie Journalen har sænket målgruppen med 10 år. Men Aller vil ikke satse på et magasin forbeholdt modne kvindelige læsere.
»Vi vil hellere udvikle eksisterende udgivelser, så vi ikke risikerer at kannibalisere på vores andre blade,« siger Pernille Aalund, magasindirektør for Aller, med henvisning til blade som Søndag, Femina og IN, der går efter læsere på begge sider af de 40.

I en intern rapport fra Aller fremgår det, at 80 procent af alle købsbeslutninger bliver truffet af kvinder, og deres købekraft kulminerer, når de er 54 år.

Læs mere om kampen om 40+ kvinderne i det kommende nummer af Journalisten.

Kommentar

01/02/2011 - 12:27
Jeppe Funder
Hvordan adskiller det sig fra det hedengangne "Nova", der vist ikke var den store succes?
01/02/2011 - 16:04
Otto Frederiksen

Jeg kunne også godt tænke mig at høre noget mere til indholdet. Især om det adskiller sig fra Nova. Målgruppesnak kan hurtigt komme til at virke tomt og teoretisk. 

 

01/02/2011 - 17:45
Øjvind Hesselager

Kære Otto

Vi går tættere på indholdet i næste nummer af Journalisten.

 Mange venlige hilsner fra Øjvind Hesselager

Seneste nyheder

17/04/2015 | 16:07
Kerstin Bruun-Hansen
17/04/2015 | 13:00
Sanne Maja Funch
17/04/2015 | 10:12
Øjvind Hesselager
17/04/2015 | 09:52
Kerstin Bruun-Hansen

Tilmeld dagligt nyhedsbrev

Jobopslag

Direktør - Danske Professionshøjskoler

Danske Professionshøjskoler
Ansøgningsfrist: 13/05/2015

STÆRKE REDAKTØRER TIL TV 2 NEWS - KØBENHAVN

TV 2
Ansøgningsfrist: 19/04/2015

Metroxpress søger talentfuld Aarhus-reporter

Metroxpress A/S
Ansøgningsfrist: 23/04/2015

Kristeligt Dagblad søger: Digital redaktionssekretær

Kristeligt Dagblad
Ansøgningsfrist: 04/05/2015

Vi søger forsideansvarlig til jv.dk

Syddanske Medier
Ansøgningsfrist: 20/04/2015

Vi mangler din byline på forsiden

Syddanske Medier
Ansøgningsfrist: 20/04/2015

Kommunikationschef til CARE Danmark

CARE Danmark
Ansøgningsfrist: 27/04/2015

Advocacy-koordinator til CARE Danmark

CARE Danmark
Ansøgningsfrist: 27/04/2015

Virksomhedsjournalist på Børsen

Dagbladet Børsen A/S
Ansøgningsfrist: 20/04/2015